امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

پیوستن نجف‌آباد به زنجیره شهرهای خلاق

شهردار نجف‌آباد گفت: با توجه به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص تلاش برای پیوستن نجف‌آباد به زنجیره شهرهای خلاق در روزهای اخیر نشستی با پیشکسوتان عرصه‌های مختلف هنری و مسئولان شهر برگزار شد.
پیوستن نجف‌آباد به زنجیره شهرهای خلاق

 

محمد مغزی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد، اظهار کرد: طبق برآوردهای کارشناسی اولیه، نجف‌آباد پتانسیل بسیار خوبی جهت پیوستن به زنجیره شهرهای خلاق کشور در سه بخش خطاطی و خوشنویسی، نویسندگی و قلم‌زنی دارد و با توجه به نظرات هنرمندان شاخص این عرصه‌ها و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به زودی مراحل اداری و تکمیل فرم‌های مربوطه انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اقدامات شهرداری نجف‌آباد در دوران فعالیت شوراهای اسلامی ادوار چهارم و پنجم در زمینه ارتقای زیرساخت‌های گردشگری تصریح کرد: تملک، بهسازی و تجهیز خانه‌های تاریخی مهرپرور و نوریان و تبدیل آن‌ها به موزه مردم‌شناسی و موزه علوم در کنار احیای مجموعه تاریخی هفت برج خارون به عنوان میزبان گذر فرهنگ و هنر و ایجاد زیرساخت‌هایی مانند باغ موزه، باغ گل‌ها، فاز نخست محور تفریحی بوستان زندگی و اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروزی از این تلاش‌ها در شش سال اخیر است.

شهردار نجف‌آباد با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه تبدیل شهر نجف‌آباد به مقصد گردشگری، خاطرنشان کرد: در این شهر در موضوعاتی مانند ایثار و شهادت، ساخت و طراحی صنایع دستی منحصر به فرد و پخت غذاها و شیرینی‌های سنتی، پتانسیل‌های بکار گرفته نشده زیادی وجود دارد که امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی آن‌ها باشیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.