امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید میدانی شهردار و فرماندار نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد، به اتفاق مهندس راعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان از چندین مورد مدیریت شهری بازدیدی بعمل آوردند.
در این بازدید که بیگدلی معاون خدمات شهری ، خزائیلی مدیرعامل مدیریت پسماند ، بهارلویی مدیر منطقه پنج و رضایی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نیز حضور داشتند از کارخانه بیوکمپوست نجف آباد، پناهگاه سگهای بلاصاحب ، آرامستان صالح آباد و پارک ملت امیرآباد بازدید میدانی صورت پذیرفت و موارد و مباحث آن مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.

خزائیلی مدیرعامل مدیریت پسماند در حاشیه این بازدید عنوان داشت :سرانه تولید زباله در مناطق پنجگانه شهرداری نجف آباد باجمعیتی بالغ بر 319205 نفر  455گرم درروز (تولید 145 تن زباله در روز ) به ازای هر نفر میباشد که بسیار نزدیک به میانگین جهانیست وهمچنین کل شهرهای سهام دار (گلدشت ،تیران ، کوشک ، کهریز سنگ ، رضوانشهر) شرکت پسماند با جمعیتی بالغ بر 404308 نفر  باتولید روزانه 185 تن زباله دارای سرانه تولید 456 گرم زباله درروز برای هر نفر میباشند.

خزائیلی درخصوص منافع بهداشتی کمپوست گفت : براثر درجه حرارت موجود در توده کمپوست بسیاری از باکتریها عوامل بیماری زا مدفوعی و حتی تخم آسکاریس از بین میرود ودر کمپوست قارچ هایی رشد میکند که با تولید آنتی بیوتیک های ویژه ایمنی محصول نهائی را تضمین می کنند وگونه هائی از میکروب ها و سایر ارگانیسم هائیکه درکمپوست باقی می مانند با میکروب های معمولی خاک در تعارض نیستند.
وی اظهار کرد : تولید کود آلی بیو کمپوست  از مواد آلی و بازیافت زباله های شهری یکی  از روشهای مفید در مبحث زباله است و تولید کود آلی کمپوست می تواند جایگزین مناسبی برای مصرف بی رویه  کود های شیمیائی و هزینه های هنگفتی که صرف تولید این کودها در کشور میگردد باشد .
معاون خدمات شهری شهرداری نجف‌آباد نیز در حاشیه این بازدید گفت: در حال حاضر سگ‌های بدون صاحب و ولگردی که از سطح مناطق پنج‌گانه شهر نجف‌آباد جمع‌آوری می‌شوند، در یک محوطه پانصد متر مربعی فنس‌کشی شده نگهداری می‌شوند ولی به منظور ارتقای کیفیت نگهداری این حیوانات ساخت پناهگاهی جدید به مساحت 2000مترمربع انجام شده است.

سهراب بیگدلی با اشاره به اتمام مرحله دیوارکشی این فضای جدید و اخذ مجوزهای لازم از شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و محیط زیست شهرستان گفت: پیمانکار منتخب کار ساخت ابنیه داخلی ،آماده سازی برخی تاسیسات و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز  ، تجهیزات ، تاسیسات مکانیکی وبرق پناهگاه را شروع کرده است.
بیگدلی با اشاره به جمع‌آوری سگهای ولگرد و بلاصاحب از سطح مناطق پنج‌گانه افزود: در صورت فراهم نبودن شرایط زنده‌گیری از دارت‌های بیهوشی یک‌بار مصرف استفاده می‌کند که تاکنون پنجاه مورد از این روش به ثبت رسیده است،  وی در ادامه بیان داشت:  در فضای فعلی سگ‌های نر، ماده و توله‌ها به صورت جداگانه نگهداری شده و روزانه ضایعات گوشت و اسکلت مرغ به صورت نیم‌پز برای این مجموعه استفاده می‌شود و تاکنون نزدیک به چهل قلاده نیز به عنوان سگ گله یا نگهبان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان داشت سگهای جمع آوری شده  تماماً واکسینه وداروی ضد انگل به آنها  داده شده و محل نگهداری این سگها بصورت روتین  ضد عفونی و گنده زدائی گردیده و به نیروهای درگیر برای زنده گیری سگهای بلا صاحب ونگهداری آنها  باهمکاری شبکه بهداشت ودرمان واکسن ضد هاری تزریق شده است.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 1.5 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.