امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

جلسه ستاد اسکان مسافرین نوروزی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، دوشنبه28 بهمن ماه 98، جلسه ستاد اسکان مسافرین نوروزی استان اصفهان در خانه تاریخی دردشتی  اصفهان برگزار گردید .
در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان و تنی چند از شهرداران و مسئولین شهرداریهای اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر، شهرضا، زرین شهر و...  حضور داشتند.

دکتر فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درخصوص گردشگری و ظرفیتهای استان و شهرستان های آن و تعاملات و اقدامات شهرداریها  مواردی  را بیان داشت.
الله یاری  افزود: به دنبال ارزان سازی سفر گردشگران به اصفهان به ویژه گردشگران داخلی به اصفهان در نوروز ۱۳۹۹ هستیم و پرداختن به گردشگری داخلی و حمایت از توسعه گردشگری داخلی، گامی دیگر در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان اصفهان است، به گونه ایی که از دی ماه امسال تلاش کرده ایم تا ستاد های سفر شهرستان های استان فعالیت خود را در راستای برنامه ریزی به منظور برگزاری نوروزی پرشور در سال آینده آغاز کنند.

وی افزود: هم اینک از یک سو در حال برنامه ریزی جهت ارایه تخفیفات ویژه به گردشگران نوروزی در حوزه های مختلف خدمات رسانی هستیم و از سوی دیگر به دنبال ارتقا کیفیت خدمات رسانی به گردشگران در تمامی شهرستان های استان از قبیل احداث بازارچه های موقت صنایع دستی، اجرای برنامه های فرهنگی نوروزگاه، بررسی کیفیت ارایه خدمات عمومی در شهرهای استان و بررسی کیفیت ارایه خدمات در واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری هستیم.

دکتر علی اصغر ذاکری هرندی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نیز گفت : شهرداریها همکاری خوب و مطلوبی با ادارات میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی داشته اند و تاکید نمود شهرداریها درجهت شناساندن پتانسیل های حوزه گردشگری و صنایع دستی شهری  خوب ورود کرده اند و این امر باید تداوم و گسترش یابد.
ذاکری عنوان داشت نگاه و دید عمران در استانداری پیرامون مباحث گردشگری است و تاکید نمود گردشگری در شهرها توسط شهرداریها پیگیری و گسترش یابد تا شاهد رضایتمندی بیش از بیش مردم باشیم،  در ادامه  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان از شهرداران درخواست نمود گزارشی از مجموعه فعالیتهای خویش در این حوزه ارایه نمایند.

محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد گفت : آماده سازی شهر درجهت استقبال از مسافرین نوروزی بعنوان یکی از وظایف شهرداری نجف آباد تعریف شده است که ستاد اسکان مسافرین در باغ بانوان نجف آباد با قوت و همکاری شهرداری خدمات خویش را ارایه می دهد.
مغزی از بازخورد مثبت مسافرین نوروزی  از اسکان در مراکز شهرداری و دیگر مراکز خبر داد و عنوان داشت نجف آباد در چند سال متوالی بعنوان ظرفیت اسکان مسافرین گنجانده شده است و سعی مدیریت شهری نجف آباد منحصر به اسکان مسافرین نشده است و با برنامه ریزی و برقراری تورهای رایگان گردشگری یک و چند روزه از ظرفیتهای خانه های تاریخی و اماکن گردشگری، مساجد، صنایع دستی و گردشگری و.. این شهر از مسیر به مقصد گردشگری در حال حرکت می باشد.

شهردار نجف آباد در خصوص گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون نجف آباد، المانها و نمادهای نوروزی وآماده سازی شهر در استقبال از بهار مواردی را بیان داشت و افزود مراحل پاکسازی، مرمت و احیا خانه تاریخی کبیرزاده در حال انجام است و این خانه بعنوان سومین خانه تاریخی که توسط شهرداری تملک شده است تحت عنوان  موزه تاریخ و مفاخر نجف آباد شکوفا می گردد.
دکتر الله یاری نیز از دید شهردار نجف آباد به مباحث گردشگری تشکر نمود و عنوان داشت در این چند سال شخصاً رویداهای نجف آباد را رصد نموده و هر سال شاهد اتفاق و رویداد جدیدی بوده است و درخصوص برجهای دوقلو صفا و عصارخانه اخلاقی نیز مواردی را عنوان داشت وتوصیه نمود پکهای تبلیغاتی وگردشگری جهت ارایه به مسافرین و گردشگران تهیه و توزیع گردد.  
در ادامه نیز شهرداریهای دیگر گزارشات خویش را ارایه نمودند.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.