امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

کشتارگاه نجف‌آباد، آبروی کشور و قطب صادرات خواهد شد

 کشتارگاه نجف‌آباد، آبروی کشور و قطب صادرات خواهد شد

 مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با سی و سه کشتارگاه بیشترین سهم را از این لحاظ به خود اختصاص داده و به نظر می‌رسد با بهره‌برداری از کشتارگاه در دست احداث نجف‌آباد، ظرفیت صادرات گوشت کشور نیز رشد قابل توجهی پیدا کند.

شهرام موحدی در حاشیه بازدید 20 اردیبهشت ماه 99 خود از این پروژه عمرانی با اعلام این مطلب افزود: استان اصفهان با داشتن مراتع متعدد به ویژه در غرب خود و دامداری‌های صنعتی، ظرفیت ویژه‌ای از این نظر در کشور داراست و بنده خوشحالم که اعلام کنم کشتارگاه بسیار عظیم و مدرن نجف‌‌آباد، در آینده‌ای نزدیک به افتخاری ملی تبدیل خواهد شد.

موحدی با تشکر ویژه از زحمات و پیگیری‌های شورای شهر دوره‌های چهارم و پنجم و شهردار فعلی و سابق نجف آباد در به ثمر نشستن این طرح اضافه کرد: شاید برای مدیریت شهری بهتر باشد که با چند دهم هزینه ساخت چنین کشتارگاهی، پروژه‌هایی را به ثمر برساند که بعد تبلیغاتی بیشتری داشته باشد ولی مجموعه مدیریت شهری نجف‌آباد باید بداند این گونه طرح‌ها چه دیده شود و چه نشود، یک باقیات‌الصالحات واقعی برای آن‌ها خواهد بود.

موحدی در ادامه سخنان خود کشتارگاه را یک پالایشگاه تمام عیار و عاملی تاثیرگذار در سلامت جامعه دانست و ادامه داد: یک لاشه گاو آلوده می‌تواند حداقل سه هزار نفر را درگیر کند و اگر در سال نود و هشت با قدرت و تلاش شبانه‌روزی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نقاط مختلف کشور به ویژه استان اصفهان مهار نشده بود، امروز به طور قطع در تامین گوشت مورد نیاز مردم با مشکل مواجه بودیم.

کشتارگاه صنعتی نجف‌آباد، اواخر سال ۹۴ با اختصاص زمینی ده هکتاری کلنگ‌زنی شده و تاکنون برای اتمام و تجهیز فاز اول آن بیش از بیست میلیارد تومان که بخش عمده آن از اعتبارات عمرانی دفتر مقام معظم رهبری تامین شده، اختصاص پیدا کرده است.

 صادرات ۱۳هزار تن خامه به روسیه

مدیر کل #دامپزشکی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی به تنش سیاسی چند سال پیش ترکیه و روسیه زد و اعلام داشت: به دنبال این موضوع، روسیه هیاتی را برای بررسی چرخه کامل تولید لبنیات به ایران فرستاد و این کارشناسان پس از بازدید از مراحل مختلف شامل تولید و انتقال علوفه، گاوداری‌ها و دو کارخانه شیر در اصفهان، مجوز صادرات شیر را صادر کردند.

شهرام موحدی این سخت‌گیری‌های بهداشتی را شامل چرخه تولید و فرآوری گوشت را نیز دانست و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فراهم شده در کشتارگاه صنعتی نجف‌آباد، این مجموعه بدون شک به یکی از قطب‌های صادرات گوشت کشور تبدیل خواهد شد و بنده وظیفه خود می‌دانم دید ملی مدیریت شهری نجف‌آباد بابت ساخت این مجموعه را تحسین کنم.

اشاره به انجام بیست هزار مورد واکسیناسیون هاری در مورد سگ‌های موجود در استان دیگر مطلبی بود که موحدی با بیان آن اعلام کرد: طی سال گذشته بیش از سیزده هزار تن خامه ایران به روسیه صادر شده که سهم استان از این میزان حدود هفتاد درصد بوده و بدون این میزان صادرات، به طور قطع بسیاری از دامداری‌ها امکان ادامه فعالیت نداشتند.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.