امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

جلسه با معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد ، یکشنبه 21 اردیبهشت ماه 99، محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد میهمان سید علی صالح درخشان  معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اصفهان بود.
در این جلسه که مهندس فردوسی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و رضایی مدیر ارتباطات و اموربین الملل نیز حضور داشتند توضیحاتی درخصوص خدمات شهرداری نجف آباد  در حوزه های اجرایی عملیاتی و فرهنگی و ارتباطات  ارایه گردید.

شهردار نجف آباد در ابتدا خصوصیات جشنواره نوروزی و استقبال از بهار را عنوان داشت که سالهای قبل اماکن گردشگری در اختیار گردشگران و میهمانان نوروزی و عموم قرار می گرفت اما با شیوع و انتشار کوئید 19 این ظرفیت به سمت جشنواره نوروزی 99 هدایت شد.
جشنواره مجازی نوروز ۹۹ جایگزین ویژه برنامه های نوروزی
مغزی نجف آبادی  گفت : مجموعه شهرداری نجف آباد علیرغم برگزاری جلسات متعدد کاری، تدارک و آماده اجرا بودن کلیه برنامه های ویژه نوروز و اماکن گردشگری و تاریخی و با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا و به جهت  لزوم حفظ سلامت شهروندان، کلیه ویژه برنامه های نوروزی را لغو و طرح جایگزین بعنوان "جشنواره مجازی نوروز ۹۹" را و شعار "هیچ جا خونه خودِ آدم نمیشه"  و با هشتک "در خانه می مانیم" جشنواره مجازی نوروز ۹۹ کلید خورد.

شهردار گفت : مهمترین بخش های این  جشنواره در دو حوزه اجرایی و خدمات شهری (ضدعفونی، خونه تکونی بهاری، بازدیدها و..) و فرهنگی اجتماعی (تبلیغات و اطلاع رسانی، جشنواره مجازی و..) طرح ریزی شده و  به مرحله اجرا رسید مهمترین تدابیر عملی مد نظر در جهت ایجاد فضای مفرح و بانشاط بهاری، سرگرم نمودن و ایجاد رغبت شهروندان در راستای تحقق شعار #درخانه_میمانیم و قطع زنجیره انتقال و شیوع این ویروس لحاظ شد.
  مغزی افزود : پوشش خبری و تصویری و انتشار فعالیت های مقابله با کرونا و ویژه برنامه های مجازی مجموعه مدیریت شهری در سایت و پایگاه های خبری در قالب گزارش تصویری عملیات گندزدایی و ضدعفونی،  طرح و پوستر، گزارش در حوزه فاصله گذاری اجتماعی برای مهار کرونا، سامانه خودارزیابی از نظر احتمال ابتلا به کرونا ویروس، موشن پوستر و کلیپ های معرفی عملکرد جشنواره و.. ارایه گردید.

تشریح جشنوراه مجازی
مصاحبه با چهره های شناخته شده و محبوب شهر و افرادی که به جهت رفاه حال شهروندان بیرون از خانه مشغول به خدمت رسانی هستند (پلیس، پاکبان، آتش نشان و مشاغل خاص) و همچنین  دعوت به در خانه ماندن مردم توسط سخنرانان و اساتید مشهور کشوری که در سلسله برنامه های زندگی به سبک بهشت نجف آباد حضور داشتند از دیگر بخشهای این جشنواره در توضیحات شهردار نجف آباد بود.

 وی افزود : کلیپهای مرور تصویری برنامه های انجام شده توسط شهرداری نجف آباد مانند جشن زیر سایه خورشید، اجراهای خوانندگان مطرح کشوری، کنسرت های موسیقی، سخنرانی، همایش های علمی آموزشی برگزار شده در سالن همایش های شهرداری،  استندآپهای آموزش شهروندی کرونا که توسط هنرمندان جوان و بومی شهر با موضوعاتی مانند در خانه ماندن،  راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا و معضلات موجود در جامعه در قالب طنز اجرا شد وکلیپهای حاجی فیروز در مناطق گردشگری و المان های تازه نصب شده نجف آباد با رویکرد سنت های مراسم نوروز باستانی و ترغیب به در خانه ماندن شهروندان نیز در این جشنواره لحاظ شد.
شهردار همچنین ادامه داد بر اساس نظرسنجی انجام پذیرفته یکی از پر طرفدارترین بخش های جشنواره سال های گذشته، جشنواره سبزه ها و تخم مرغ بوده بر همین اساس در جشنواره مجازی نوروز 99 شهروندان می توانستند از طریق ارسال تصاویر سبزه و تخم مرغ رنگی خود در این رقابت مفرح شرکت نمایندو علاوه بر این مسابقاتی نظیر بیشترین بازنشر (share  بیشترین برچسب زدن (tage)، بیشترین مورد پسند واقع شده (like) و.. نیز به رقابت گذاشته و برندگان هر بخش جوایزی دریافت کردند.
مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد  همچنین گفت : علیرغم تعطیلی و عدم میزبانی اماکن گردشگری و تاریخی شهر از مهمانان نوروز، جشنواره مجازی نوروز در سه بخش با عنوان  کلیپ سفر مجازی ظرفیت ها و امکانات گردشگری تاریخی شهر  مانند مجموعه تاریخی گردشگری هفت برج خارون، خانه تاریخی مهرپرور(موزه  مردم شناسی نجف آباد)، خانه تاریخی نوریان(مکتب خانه علوم خواجه نصیرالدین طوسی)،  خانه تاریخی لطفی(خانه صنایع دستی نجف آباد)، سنگ نگاره ها، سالن شهروند، پنگ خانه و غذاهای محلی مانند کباب سیخ انجیری و .. معرفی شد.

همچنین قرنطینه خانگی و عوارض روانی و تاثیرات آن در اعضای خانواده یکی از مهمترین موارد مورد نیاز خانواده ها در این شرایط به حساب می رفت که با تهیه محتوای 8 قسمت مشاوره خانواده با موضوع چهار اصل ارتباط موثر زوجین، مهارت فرزندپروری و سبک زندگی بهینه در قرنطینه در این موضوع کوشش شد.
شهردار در پایان سخنان خویش از تداوم جشنواره مجازی در ماه مبارک رمضان با عنوان بهاریه نجف آباد و بهار رمضان سخن گفت و ابراز امیدواری با برنامه های رمضانی مختلف گامی در جهت جلب رضایت شهروندان عزیز برداشته شود.

جشنواره مجازی و ذائقه مخاطب
سید علی صالح درخشان  معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اصفهان ضمن تشکر و قدردانی از زحماتی که شهرداری و پرسنل آن در حوزه های مختلف عمرانی، گردشگری و مبارزه با کوئید 19 عنوان داشت گزارشات اقدامات بصورت مداوم دریافت می گردید  و اقدامات را رصد می کردیم که بعضی آیتمها از کیفیت بالایی برخوردار بود  و نجف آباد در این حوزه جزو سه شهر برتر اصفهان محسوب می شود.

وی از تداوم جشنواره مجازی بعد از ایام نوروز به نیکی یاد نمود و عنوان داشت زمانی که کاری در حد بالا ارایه شودبا توجه به ذائقه و سلایق گوناگون ،  استاندارد و سطح توقعات مردمی افزایش می یابد و مردم مطالبه گری می کنند و این خود به ارایه خدمات مطلوب کمک می نماید.
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اصفهان در پایان از کارهای خوب مدیریت شهری در حوزه گردشگری و تملک خانه های تاریخی به نیکی یاد کرد و عنوان داشت کار خوبی بوده که با جشنواره مجازی بسط و گسترش یافته است و امیدواریم با تداوم آن شاهد رضایتمندی عموم باشیم. 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.