امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

تقدیری به رنگ جشنواره مجازی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، شنبه 10 خردادماه 99،  محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد میزبان علیرضا حبیبی ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نجف آباد و جمعی از مدیران آن مجموعه بود.

در این دیدار که مهندس حجتی خزانه دار و آسیابانی عضو شورای اسلامی شهر نجف آباد ، مهندس احمدی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی،  مهندس فردوسی مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و رضایی مدیرارتباطات و اموربین الملل شهرداری نیز حضور داشتند ، پیرامون حفظ آثار و بناهای کهن نجف آباد بحث و تبادل نظر شد.
نجف آباد شهرداری برتر در نوروز 1399
در این جلسه حبیبی بعنوان نماینده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از فعالیتهای مدیریت شهری نجف آباد درمبارزه با ویروس کرونا و پویش درخانه بمانیم و همچنین جشنواره مجازی و مباحث گردشگری آن بعنوان شهرداری برتر در نوروز 1399 با اهدای لوح تقدیر مدیرکل تقدیر و تشکر نمود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نجف آباد عنوان داشت ما و همچنین مدیرانی از استان این فعالیتها را رصد می کردیم و به اتفاق کیفیت بالا و گزارشاتی که به استان رسید متقاعد کننده در انتخاب شهرداری برتر نجف آباد گردید.
جشنواره مجازی نوروز ۹۹ جایگزین ویژه برنامه های نوروزی
شهردار نجف آباد  گفت : مجموعه شهرداری نجف آباد علیرغم برگزاری جلسات متعدد کاری، تدارک و آماده اجرا بودن کلیه برنامه های ویژه نوروز و اماکن گردشگری و تاریخی و با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا و به جهت  لزوم حفظ سلامت شهروندان، کلیه ویژه برنامه های نوروزی را لغو و طرح جایگزین بعنوان "جشنواره مجازی نوروز ۹۹" را و شعار "هیچ جا خونه خودِ آدم نمیشه"  و با هشتک "در خانه می مانیم" جشنواره مجازی نوروز ۹۹ کلید خورد.

شهردار گفت : مهمترین بخش های این  جشنواره در دو حوزه اجرایی و خدمات شهری (ضدعفونی، خونه تکونی بهاری، بازدیدها و..) و فرهنگی اجتماعی (تبلیغات و اطلاع رسانی، جشنواره مجازی و..) طرح ریزی شده و  به مرحله اجرا رسید مهمترین تدابیر عملی مد نظر در جهت ایجاد فضای مفرح و بانشاط بهاری، سرگرم نمودن و ایجاد رغبت شهروندان در راستای تحقق شعار #درخانه_میمانیم و قطع زنجیره انتقال و شیوع این ویروس لحاظ شد.
  مغزی افزود : پوشش خبری و تصویری و انتشار فعالیت های مقابله با کرونا و ویژه برنامه های مجازی مجموعه مدیریت شهری در سایت و پایگاه های خبری در قالب گزارش تصویری عملیات گندزدایی و ضدعفونی،  طرح و پوستر، گزارش در حوزه فاصله گذاری اجتماعی برای مهار کرونا، سامانه خودارزیابی از نظر احتمال ابتلا به کرونا ویروس، موشن پوستر و کلیپ های معرفی عملکرد جشنواره و.. ارایه گردید.

تشریح جشنوراه مجازی
مصاحبه با چهره های شناخته شده و محبوب شهر و افرادی که به جهت رفاه حال شهروندان بیرون از خانه مشغول به خدمت رسانی هستند (پلیس، پاکبان، آتش نشان و مشاغل خاص) و همچنین  دعوت به در خانه ماندن مردم توسط سخنرانان و اساتید مشهور کشوری که در سلسله برنامه های زندگی به سبک بهشت نجف آباد حضور داشتند از دیگر بخشهای این جشنواره در توضیحات شهردار نجف آباد بود.

برجهای صفا میراث آیندگان
علیرضا حبیبی در ادامه سخنان خویش حرکت شهردار و تیم مدیریت شهری را در تملک برجهای صفا بسیار خوب توصیف نمود و عنوان داشت آیندگان به وجود شما افتخارخواهند نمود زیرا هویت شهر و المان فوق العاده برجهای صفا را حفظ نمودید.

در ادامه شهردار نیز ارتباط بین مجموعه شهرداری و اداره میراث فرهنگی را خوب توصیف نمود و عنوان داشت بسیار راغب هستیم تعاملات خوب و ارزنده ای پیرامون آن داشته باشیم  زیرا اعتقاد داریم در حوزه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی این دیار موثر خواهد بود.
در پایان نیز مقرر گردید بازدیدی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برجهای صفا صورت پذیرد و  آغاز بررسی ، مطالعات و همفکری با کارشناسان میراث فرهنگی در جهت شروع اقدامات لازم برای تعمیرات ، بازسازی و زیباسازی این دو برج تاریخی  عملیاتی گردد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.