امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

مراسم کلنگ زنی، افتتاح و آغاز بهره برداری پروژه های شهرداری شهر نجف آباد با حضور معاون محترم وزیر کشور، هیات همراه و مسئولان ارشد استانی

 

 

مراسم کلنگ زنی، افتتاح و آغاز بهره برداری پروژه های شهرداری شهر نجف آباد برگزار گردید مراسم کلنگ زنی، افتتاح و آغاز بهره برداری پروژه های شهرداری شهر نجف آباد با حضور معاون محترم وزیر کشور، هیات همراه و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در همراهی با اقشار مختلف مردم برگزار گردید.     

 آیین های کلنگ زنی، افتتاح و آغاز بهره برداری پروژه های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرداری شهر نجف آباد با حضور معاون محترم وزیر کشور، معاونین محترم استاندار و هیات همراه برگزار گردید.

با حضور آقای دکتر مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، آقای مهندس غلامی معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، آقای مهندس راعی معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسناتی نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، آقای دکتر ذاکری مدیرکل محترم دفتر امور شهری و شوراها استانداری اصفهان، مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان اصفهان، معاونین محترم فرماندار، بخشداران محترم بخش های تابعه شهرستان، شهرداران محترم سایر شهرهای تابعه شهرستان، شهردار و سایر اعضاء محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد، مسئولان محترم اداری، اجرایی، قضائی، نظامی و انتظامی شهرستان، ائمه محترم جمعه و جماعات، رئیس محترم دفتر نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معتمدین و اقشار مختلف مردم در یادمان شهدای نجف آباد و ادای احترام به کلیه شهیدان ارجمند شهر نجف آباد از انقلاب اسلامی تا کنون در یک برنامه ریزی فشرده بالغ بر ۵۹ پروژه با هزینه ای افزون بر ۴۱۴ میلیارد تومان در شهر نجف آباد را کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری رساندند. در انتهای مراسم که همراه با افتتاح سالن همایش فرزانگان شهر نجف آباد بود، پس از اتمام مراسم و استقرار مدعوین در جایگاه های تعبیه شده با رعایت شیوه نامه های ستاد ملی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری پاندمیک کرونا، مدعوین به استماع سخنرانی های مسئولان شهرستان از جمله بیان درخواست ها، استمدادها، حمایت ها پرداختند و در انتها به پاسخگویی به دغدغه ها تبیین کلام نمودند.

در این جلسه آقای مهندس راعی، ضمن آرزوی قبولی توسلات و سوگواری های حاضرین در آیین های عزاداری و رثاء شهادت سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، هفته تعاون را به کلیه فعالین ارجمند و سختکوش عرصه تعاون تبریک گفتند و پیشاپیش نیز رسیدن ایام حماسه آفرینانه هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت ها، جانبازی ها و مجاهدت های مردم غیور ایران سرافراز است را گرامی داشتند. ایشان با عرض خوش آمدگویی به میهمان محترم حاضر، خصوصا آقای دکتر جمالی نژاد به شهرستان نجف آباد، دیار علم، ایمان و ایثار؛ دومین حضور ایشان را در سال جاری در شهرستان نجف آباد با عنایت به تراکم ماموریتی و ازدحام مشغله های شغلی ایشان بسیار درخور تقدیر و تشکر خواندند و ابراز امیدواری نمودند با توجه به اِرقیت خاص ایشان به مردم شریف نجف آباد در آینده های نزدیک نیز بازهم شاهد حضور پر برکت ایشان و هیات همراه در شهرستان نجف آباد باشیم. در ادامه معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به اجمال به تبیین مشخصات جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... شهرستان پرداختند و با اشاره به بهره برداری از ۶۵ پروژه شهرستانی با مبلغی بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان در ایام هفته دولت در شهرستان خواستار حمایت مسئولان ملی و استانی از اجرای تمهیدات خاص به منظور ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری های شهرستان با توجه به نیازمندی های کلان شهرهای شهرستان و محرومیت های رایج در عرصه شهری شهرها از جمله کمک به آسفالت معابر، تعریض معابر عمومی، افزایش سرانه فضای سبز، کمک به گسترش نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، کمک به تجهیز نمودن آتشنشانی های شهرستان جهت تجهیز به وسایل اطفاء حریق پیشرفت و مورد نیاز شهرستان و ... گردیدند.

آقای مهندس راعی، ضمن اشاره به نارسایی های رایج در شهرداری ها از جمله عدم تحقق صد در صد مطالبات شهرداری ها از منابع مالی عمومی و اختصاصی نسبت به اجرای تمهیدات شهرداری ها در راستای مقابله با بیماری منحوس کرونا به توصیف وضع موجود پرداختند و از عدم توانایی عمده شهرداری ها نسبت به پرداخت تعهدات مالی آنها به پیمانکاران و ادارات خدماتی به عنوان دغدغه اصلی شهرداران نام بردند. رئیس محترم شورای اداری شهرستان نجف آباد بار دیگر از مسئولان ارشد استانی خاصتا آقای مهندس غلامی، خواستند تا با توجه به ملاحضات مطرح و ضرورت تمرکز زدایی نسبت به واگذاری اختیارات تام کمیسیون ماده ۵ به شهرستان اقدام فرمایند. ایشان ضمن اشاره به سرانه شهروندان، میزان نیازمندی به حمایت های دولتی را در راستای تحقق توسعه پایدار و اشتغال پویا در شهرستان بسیار درخور توجه برشمردند. در ادامه شهردار محترم شهر نجف آباد، تنی چند از اعضاء محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد، شهرداران محترم سایر شهرهای تابعه شهرستان به بیان اجمالی درخواست ها و دغدغه های خود پرداختند و در انتها آقایان دکتر جمالی نژاد و مهندس غلامی ضمن تقدیر از روحیه خستگی ناپذیر، تلاشگر مردم شریف و مسئولان فهیم شهر و شهرستان نجف آباد نسبت به درخواست ها و دغدغه ها به پاسخگویی پرداختند. آقای دکتر جمالی نژاد، همچنین در این نشست، بیان داشتند: با وجود تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه جهانی، قریب به ۸۰ هزار طرح نیمه‌کاره و نیمه‌تمام در کشور در حال تکمیل است، برای نمونه در سال گذشته در کنار عمده مواردی که صورت پذیرفته است، بالغ بر۱۶۰ هزار خانه آسیب‌دیده بر اثر بحران طبیعی سیل، بازسازی و نوسازی و بهسازی گردیده است.

معاون محترم عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، افزودند: با عنایت بر این نکته که بیماری همه گیر کرونا و تعطیل‌ های ناشی از شیوع این بیماری از بحران ‌های سخت سالجاری بود، ولیکن بسیاری از پروژه ‌های عمرانی کشور در ایام کرونا هرگز تعطیل نشدند، حتی کند هم نشدند و به سیرجاری خود ادامه دادند. برای نمونه امروز در نجف آباد ۵۹ پروژه کلنگ ‌زنی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید که با این حجم از پروژه ها، تنها در حوزه فضای سبز توانستیم، یک متر به سرانه فضای سبز شهرستان اضافه نماییم که این امری بسیار فرخنده و درخور تقدیر است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.