امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

معاون وزیر کشور: ۱۶۰ هزار خانه آسیب‌دیده بر اثر سیل، بازسازی و بهسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، مهدی جمالی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرداری نجف‌آباد اظهار کرد: در یک و نیم سال گذشته بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم، سیل‌های مهیبی که حتی در تاریخ این سرزمین نمونه آن را نداشتیم که ۲۵ استان درگیر سیل شود؛ هجوم ملخ‌ها و آتش‌سوزی جنگل‌ها و زلزله‌ها، سهمیه‌بندی بنزین، بحث قرنطینه و تعطیل‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا از این بحران‌ها بود اما بسیاری از پروژه‌ها عمرانی در ایام کرونا تعطیل که نشدند حتی کند هم نشدند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: امروز ۵۹ پروژه کلنگ‌زنی و برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسید، در حوزه فضای سبز توانستیم یک متر به سرانه فضای سبز شهرستان اضافه کنیم.

وی گفت: با وجود تحریم‌ها، ۸۰ هزار طرح نیمه‌کاره و نیمه‌تمام در کشور داریم، از سال گذشته در کنار همه‌کارهای معمولی که انجام داده شد ۱۶۰ هزار خانه آسیب دیده بر اثر سیل، بازسازی و بهسازی شد.

جمالی‌نژاد اظهار داشت: علی رغم این‌که اوضاع خوب نیست و مردم در فشار هستند آینده را خوب می‌بینیم، مطمئناً هیچ‌کس مانند ما در این شرایط بد اقتصادی و وجود بیماری حال مردم را نمی‌بیند آن‌هم به دلیل سفرهایی که زمان بحران‌های مختلف به‌ جای جای کشور داشتیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور کم شدن اعتماد مردم را مطلوب ندانست و افزود: در دفاع مقدس خیلی از این پروژه‌های جدید با علم روز را نداشتیم اما اعتماد مردم را داشتیم، اما حالا با مسائلی که مردم می‌بینند ناراحت می‌شوند و با وجود داشتن زیرساخت‌های مطلوب اعتماد آن‌ها کم‌رنگ شده است، کلیه ادارات مخصوصاً شهرداری‌ها باید دقت کنند که حالا موقع نزاع‌های فکری و خطی نیست زیرا مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و نمی‌توانند آن را تحمل کنند.

وی نجف‌آباد را الگو خواند و تصریح کرد: تاکنون در کنار همه‌کارهای سخت‌افزاری که انجام‌گرفته قوانین خوبی نیز مصوب شده که آیندگان طعم شیرین آن را خواهند چشید.

جمالی‌نژاد در پایان گفت: اقدامات خوبی در سایه تورم و تحریم در کشور و مخصوصاً شهرستان نجف‌آباد در حال اجرا است که دلیل پیشرفت این کارها را می‌توان همدلی میان ارگان‌ها و مردم دانست، امیدبخشی و امیدوار کردن مردم بسیار مهم است.

مجتبی راعی فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد نیز در ابتدای این مراسم عنوان داشت: در هفته دولت بالغ‌بر ۶۵ پروژه به ارزش ۵۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، در بخش پروژه‌های شهرداری تنوع گسترده‌ای وجود دارد بخش‌هایی مانند خدماتی، عمرانی و تفریحی که همین امر باعث شده نیاز مردم در همه بخش‌ها را پوشش دهد.

وی تأمین منابع مالی پایدار برای شهرداری‌ها را بسیار دشوار خواند و گفت: شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار خود مجبور به فروش املاک می‌شوند که این تصمیم و کار مطلوبی نیست و از این‌ رو می‌طلبد که توجه بیشتری به درآمد پایدار شهرداری‌ها شود.

راعی در پایان عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف شاهد حضور پررنگ مردم هستیم که گواه این گفته وجود بیش از ۱۱۰ سازمان مردم‌نهاد در شهرستان نجف‌آباد است و نشان از احساس مسؤولیت جمعی مردم این دیار دارد.

 

محمد مغزی شهردار نجف‌آباد نیز در ادامه ابراز داشت: با توجه به جمعیت شهرستان و مشکلات زیادی که وجود دارد نجف‌آباد از سرانه بسیار پایینی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلاتی که بود شرایط خاصی که بیماری کرونا در شهرها ایجاد کرد باعث افت زیاد درآمد شهرداری شده و ضربه اقتصادی شدیدی به این واحد وارد کرد.

به گزارش فارس، پیش از ظهر امروز آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرداری نجف‌آباد با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حجت‌الله غلامی معاون عمرانی استاندار اصفهان و مسؤولان شهرستان نجف‌آباد با حضور در گلزار شهدای این شهر و تجدید میثاق با شهدای گران‌قدر این شهرستان برگزار شد.

امروز شهرداری نجف‌آباد در گامی نو تعداد 59 پروژه را بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی کرد که هزینه طرح‌های بهره‌برداری شده بالغ‌بر 621 میلیارد ریال و طرح‌های کلنگ زنی شده بالغ‌بر 3 هزار و 518 میلیارد ریال برآورد شده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.