امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

آیین بهره برداری و کلنگ زنی از پروژه های شهرداری نجف آباد / گامی نو (گام ١١) / بهره برداری از مسیر گردشگری کوچه باغ زندگی

باحضور دکتر جمالی نژاد معاون وزیر و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و مسئولین استانی، شهری و شهرستان / چهارشنبه ١٩/٦/٩٩

ابتدای این مسیر هفت کیلومتری از محدوده موسوم به «هفت لتی» به عنوان محل ورود آب به شهر و نمادی از حیات و تولد شروع شده و بعد از عبور از باغات جنوب شهر و جاذبه‌های طبیعی و جدید، به گلزار شهدا ختم خواهد شد.
بهره‌برداری بخشهای هفت‌لتی، فاز اول بیشه و محدوده بیشه تا پنگ‌خانه در سال‌های گذشته  صورت پذیرفت و اسامی قدیمی نقاط واقع در این مسیر همچون «آب‌سوری» «محندآباد» یا «محمودآباد» است.

 بخش در دست اجرای این مسیر که بیشترین تراکم جمعیتی را هم در اطراف خود دارد، مربوط به تقاطع آن از آب‌سوری یا همان حوالی بیمارستان مقابل دادگستری تا «کوچه خربزه‌ای» یا همان خوارزمی است که به عنوان فضای سبز و تفریحی بهارستان نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بازسازی نمونه‌ای از برج‌های تاریخی کبوترخانه، برکه آب، فضاهای اداری، فرهنگی و تجاری، سرویس بهداشتی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و دسترسی‌های محلی به عنوان بخش‌های شاخص این مسیراند و این مجموعه گردشگری شاخص که المان‌های متعددی در آن ایجاد خواهد شد و چهار منطقه شهر نجف‌آباد را در بر خواهد گرفت، به جاذبه‌ای استانی و کشوری تبدیل خواهد شد.
 در تقاطع این دو مسیر، پل کابلی زندگی با دهنه ۵۰ متر طراحی شده و که در حال حاضر پایه‌های ۲۲ متری آن ساخته  شده است.

عرشه این پل که به صورت سازه‌ای کابلی طراحی شده، شش متر عرض دارد و در طرفین آن دو رمپ مارپیچ هر کدام به طول ۱۵۰ متر و شیب ملایم در نظر گرفته شده که عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران به سادگی امکان عبور از روی آن را خواهند داشت.
در بخش‌هایی از این پل نیز فضاهای تجاری پیش‌بینی شده که بعد از تکمیل در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت؛ این مجموعه گردشگری، به تدریج با احداث بخش‌های خدماتی، رفاهی و تفریحی در نظر گرفته شده تکمیل خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به  دسترسی‌های مناسب خود، به یکی دیگر از جاذبه‌های پربازدید شهر نجف‌آباد و استان اصفهان تبدیل شود.

 تأثیر پروژه کوچه باغ زندگی بر توسعه متوازن شهر در دو بخش جنوبی و شمالی و احیای یکی از جاذبه تاریخی شهراست.

لینک آپارات :https://www.aparat.com/najafabadm



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.