امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
غلامی تاکید کرد:

ضرورت تعیین ساختار خطوط ریلی حومه اصفهان تا ۱۵ روز آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه کلیه خطوط چهارگانه قطارهای حومه اصفهان دارای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است، گفت: نمایندگان دستگاه‌های تعیین شده باید ساختار نهایی چهار خط قطار شهری حومه‌ای اصفهان را تا ۱۵ روز آینده تعریف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه کلیه خطوط چهارگانه قطارهای حومه اصفهان دارای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است، گفت: نمایندگان دستگاه‌های تعیین شده باید ساختار نهایی چهار خط قطار شهری حومه‌ای اصفهان را تا ۱۵ روز آینده تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی _سه‌شنبه دوم دی ماه ۹۹، در جلسه سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطارهای شهری استان، اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسه امروز تعریف یک ساختار است که بر اساس آن قطارهای حومه اصفهان فعال شود.

وی تصریح کرد: قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای چهارگانه در چهار جهت کلانشهر اصفهان را طی می‌کند و در حقیقت توسعه خطوط یک، دو و سه متروی اصفهان به شمار می‌آید و قطارهای حومه‌ای به انتهای هر کدام از این خطوط وصل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: یکی از خطوط به سمت شاهین‌شهر، دیگری به سمت نجف‌آباد خطوط بعد به سمت بهارستان و مجلسی و خط آخر به سمت فولادشهر و ذوب‌آهن خواهد بود که برای اجرای این چهار خط باید از امکانات موجود شهرداری‌ها و توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده استفاده کرد.

وی تأکید کرد: بی شک اگر می‌خواهیم آسیب‌های کلانشهر اصفهان به حداقل ممکن برسد تنها راهکار آن برقراری امکان سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه‌های شهری اطراف اصفهان است تا حجم مهاجرت به کلانشهر اصفهان به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه کلیه خطوط چهارگانه قطارهای حومه اصفهان دارای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است، گفت: نمایندگان دستگاه‌های تعیین شده باید ساختار نهایی چهار خط قطار شهری حومه‌ای اصفهان را تا ۱۵ روز آینده تعریف کنند تا به سمت و سوی اجرایی کردن آنها حرکت کنیم.

غلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خط مترو بهارستان در حال اجرا است و عملیات زیرسازی خط شاهین‌شهر نیز آغاز شده و بخشی از اقدامات مترو مجلسی و بهارستان صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری جلسه امروز و تعریف ساختار واحد برای چهار خط، سرعت‌بخشی به انجام کار و استفاده حداکثری از تسهیلات بودجه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به مشخصات فنی پروژه قطار حومه‌ای اصفهان - شاهین‌شهر گفت: ایستگاه مبدأ این مسیر دانشگاه صنعتی و ایستگاه مقصد شاهین شهر است؛ طول مسیر ۱۳.۲ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها چهار ایستگاه است که برآورد کل پروژه ۲۵.۲۸۴ میلیارد ریال است؛ البته هزینه برآورد شده شامل هزینه‌های مربوط به ناوگان نیست.

وی خبر از پیشرفت ۳۹.۴۲ درصدی مترو اصفهان - بهارستان داد و افزود: طول این مسیر ۱۵ کیلومتر است و سه ایستگاه اصفهان، سپاهانشهر و بهارستان را دارد که برآورد کل پروژه غیر از هزینه‌های مربوط به ناوگان ۲۲ هزار میلیارد ریال است.

غلامی با اشاره به قطار حومه‌ای مسیر بهارستان - مبارکه - مجلسی گفت: برآورد اجرای این پروژه به قیمت سه ماهه سوم سال جاری ۶۷ هزار میلیارد ریال غیر از هزینه‌های مربوط به ناوگان است که ایستگاه مبدأ آن شهر جدید مجلسی و ایستگاه مقصد شهر جدید بهارستان به طول مسیر ۵۲ کیلومتر با هفت ایستگاه خواهد بود.

وی با اشاره به قطار حومه‌ای اصفهان - فولادشهر - زرین‌شهر اظهار کرد: ایستگاه مبدأ آن اصفهان (ایستگاه اسلام‌آباد) و ایستگاه مقصد زرین‌شهر به طول مسیر ۳۵.۶ کیلومتر با پنج ایستگاه است که برآورد اجرای آن ۹۰ هزار میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در خصوص قطار حومه‌ای نجف آباد- اصفهان گفت: این پروژه به طول مسیر ۲۹.۷ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه از دانشگاه آزاد نجف‌آباد تا ایستگاه مدرس نجفی (خط دو مترو اصفهان) است که برآورد کل پروژه به قیمت سه ماهه دوم سال جاری ۶۹ هزار میلیارد ریال غیر از هزینه‌های مربوط به ناوگان است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.