امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

یکصد و هشتاد و یکمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

دوشنبه (14/7/1399)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)،  یکصد و هشتاد و یکمین (181) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز دوشنبه مورخ 14/7/99 ساعت 16 با تلاوت آیاتی چند از  کلام اله مجید آغاز گردید.سپس جناب آقای مهندس حجتی ریاست محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد ضمن عرض سلام و خیرمقدم به همکاران ارجمند و تسلیت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی (ع)و یاران وفادار ایشان ، دستور کار جلسه را مطرح نمودند  .

مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 181:
*در ابتدای جلسه با هماهنگی قبلی جناب آقای مغزی ریاست محترم اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان در جلسه شورا حضور یافتند و درخصوص وضعیت اشتغال شهرستان با اعضاء شورا به بحث و تبادل نظر پرداختند که خلاصه ای از توضیحات ایشان به شرح ذیل می باشد :
ریشه اصلی مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیکاری می باشد. با توجه به اینکه نجف آباد از شهرهای مهم و صنعتی استان اصفهان محسوب می شود اما متأسفانه همیشه نرخ بیکاری شهرستان نجف آباد به میزان 3 درصد بیش از میانگین استان است . در حال حاضر میانگین بیکاری استان 10 درصد است و میانگین بیکاری شهرستان 13درصد است. در نجف آباد دو معضل و چالش اساسی وجود دارد :
الف)حضور اتباع بیگانه و تبعات اجتماعی و اقتصادی ناشی از حضور اتباع در شهرستان نجف آباد
ب)وفور تحصیل کردگان بیکار
بسیاری از متقاضیان و افراد جویای کار دارای مدارک بالا (فوق لیسانس و دکترا) هستند و این آمار روز به روز در حال افزایش است و این موضوع واقعاً نگران کننده است. یکی از واقعیت های قابل تأمل شهرستان نجف آباد کمبود کارگر ماهر صنعتی است و بسیاری ازکارخانه¬ها نیازمند کارگر ماهر می باشند ولی کارگر ماهر متأسفانه موجود نیست یا افراد جویای کار حاضر به فعالیت به عنوان کارگر ساده ماهر نیستند . یکی از مسائل فرهنگی مهم و قابل تأمل در شهرستان نجف آباد این است که بسیاری از جوانان تحصیلات عالی دارند و به دنبال مشاغل خاص می باشند و حاضر به فعالیت در کارخانه¬ها بعنوان کارگر "ساده و ماهر" نیستند .
*جناب آقای مغزی ابعاد آشکار و پنهان و تأثیرات و تبعات منفی و درازمدت حضور اتباع بیگانه در شهرستان نجف آباد از ابعاد مختلف همراه با مصادیق عینی مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند این مطالب واقعاً مهم و تکان دهنده بود که نیازمند حساسیت و پیگیری است . ریاست محترم اداره کار از اعضاء شورای اسلامی شهر و همه مسئولین و علاقمندان شهرستان نجف آباد خواستند که با دغدغه فراوان موضوع تبعات دراز مدت حضور اتباع بیگانه در شهرستان نجف آباد را پیگیری و حتی الامکان متوقف نمایند .
بخش های مختلف تعاون و مشاغل خانگی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود . در پایان اعضاء شورای اسلامی شهر از جناب آقای مغزی ریاست محترم اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که یکی از مدیران موفق شهرستان بوده و عملکرد درخشانی داشته اند . تقدیر و تجلیل بعمل آوردند .
سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید:
1-پیرامون انتخاب حسابرس جهت سال مالی 99 شهرداری و سازمانهای وابسته بحث و بررسی صورت گرفت که با توجه به لزوم تعیین تکلیف و رفع نواقص و اشکالات احتمالی در سیستم شهرداری و سازمانهای وابسته و همچنین پیش بینی زمان کافی و لازم جهت رسیدگی و حسابرسی سال مالی 99 و همچنین در اجرای مفاد ماده 2 دستورالعمل نحوه استفاده از خدمات موسسات حسابرسی در شهرداریها ، سازمانها و شرکتهای تابعه ابلاغیه وزیر محترم کشور به شماره 36963 مورخ 8/3/96 و براساس جدول شماره یک ذیل ماده 4 دستورالعمل مذکور مقرر گردید باستناد بند 30 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال  1375 و اصلاحات بعدی َ، موسسه حسابرسی آذرین حساب بعنوان حسابرس مستقل جهت حسابرسی مستقل سال مالی منتهی به 30 اسفند 99 شهرداری نجف آباد و سازمانهای وابسته انتخاب و پس از اجرای مراحل انعقاد قرار داد این موسسه در طول جاری ضمن بررسی  اسناد مالی و حسابرسی ضمنی نسبت به ارائه گزارش مربوط در اوایل سال 1400 اقدام که مراتب فوق مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید .

1-    نامه شماره 47986/99 مورخ 13/7/99 شهرداری ( به شماره 1975/99 مورخ 14/7/99 دبیرخانه شورا) در راستای رعایت و اجرای مفاد ماده 71 قانون شهرداریها ،منضم به لیست کلیات عملکرد 6 ماهه اول سال 99 شهرداری شامل : درآمد وصولی و محقق شده ، هزینه های جاری و عمرانی و گزارش پیشرفت پروژه¬های عمرانی سطح شهر مطرح که پس از بحث و بررسی صورت جامع و محقق شده ، هزینه¬های جاری و عمرانی و گزارش پیشرفت پروژه هی عمرانی سطح شهر مطرح که پس از بحث و بررسی صورت جامع عملکرد 6 ماهه اول سال جاری باستناد بند 10 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید .

ختم جلسه: جلسه ساعت 19 با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.