امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

دوشنبه (12/8/1399)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)،  یکصد و هشتاد و چهارمین (184) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز دوشنبه مورخ 12/8/99 ساعت 16 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردیدسپس جناب آقای مهندس حجتی ریاست محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد پس از سلام و خوش آمد گوئی بههمکارن ارجمند، میلاد فرخنده و باسعادت ختم رسل ، حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدالله (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و بنیانگذار فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) را صمیمانه تبریک گفتند و وقوع این دو میلاد باشکوه را در یک روز بسیار ارزشمند برشمردند زیرا نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) اسلام را بنیان نهادند و حضرت امام جعفر صادق (ع) این دین و بویژه تشیع را تعمیق بخشیدند .  سپس موضوع جلسه را مطرح فرمودند و پس از بحث و تبادل نظر موراد زیر را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید   .

مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 184:
*در آغاز جلسه جناب آقای مهندس حجتی ریاست محترم شورای اسلامی شهر، گزارش مفصلی از جلسه مهم "پدافند غیرعامل"در فرمانداری ارائه نمودند و به ضرورت اقدامات لازم جهت پدافند غیرعامل با هدف کاهش خسارات در زمان بحرانها تأکید نمودند .  
*در ادامه جناب آقای مهندس گودرزی نیز ضمن تعریف علمی" پدافند غیرعامل"و مقایسه زلزله بم با زلزله اخیر کشور ترکیب اهمیت رعایت اصول پدافند غیرعامل را تشریح نمودند.
*در تاریخ 12/8/1399 پیرو دعوت قبلی بمنظور تعیین تکلیف تملک قسمت باقیمانده از اثر ارزشمند و تاریخی برج های صفا متعلق به آقایان و خانم ها صالحی که اقدامات تملک قانونی آن از طریق دادگستری(اجرای ماده8) در حال پیگیری و انجام است و بلحاظ مساعدت در حق مالکین محترم جلسه¬ای بصورت توافقی در محل شورای اسلامی شهر تشکیل و پس از بحث و بررسی بشرح ذیل تصمیم گیری گردید :
*ابتدا با عنایت به دعوت انجام شده و هماهنگی قبلی، آقایان احمدی مدیر محترم امور حقوقی و اصلانی مدیر محترم املاک شهرداری و آقایان صالحی مالکین 50 درصد باقی مانده برج¬های صفا در جلسه شورا حضور یافتند. در این جلسه مشترک در خصوص راهکارهای تعامل و توافق شهرداری با آقایان صالحی بحث و تبادل نظر گردید . با توجه به این که شهرداری در خصوص تملک میزان باقیمانده برج های دو قلوی صفا از طریق قانونی و اعمال ماده 8 اقدام کرده است اما رضایت مالکین برای جناب آقای شهردار و اعضاء محترم شورای شهر اهمیت دارد این جلسه جهت تعامل و گفتگو پیرامون توافق با مالکین برنامه¬ریزی گردید . برج های دو قلوی صفا واقع در خیابان شریعتی شرقی یکی از مهمترین مصادیق آثار تاریخی و معماری شهر نجف آباد است. این برج ها متعلق به عصر صفویه بوده و از نظر هویت تاریخی شهر نجف آباد، از ارزش بالائی برخوردار می باشند. سالهاست که دوستداران میراث فرهنگی، به عنوان یک مطالبه عمومی مردم نجف آباد ، خواهان تملک، بازسازی و احیای برج های دو قلوی صفا می باشند. در همین راستا شهرداری و شورای شهر با تلاش شبانه روزی موفق شدند حدود 50 درصد برج های دوقلوی صفا را خریداری و تملک نمایند. مردم عزیز نجف آباد و دوستداران آثار تاریخی به طور جدی خواهان خریداری و تملک مابقی برج های دو قلوی صفا می باشند اعضای شورای شهر از آقایان صالحی و تمامی وراث به جهت حفظ این اثر مهم تاریخی بسیار تشکر نمودند و آمادگی خود را جهت هر گونه تعامل مثبت و سازنده و توافقی ارزشمند که طرفین (شهرداری و مالکان) رضایت خاطر داشته باشند ، اعلام نمودند .
* در پایان مذاکرات، مقرر گردید شهرداری املاک مناسب خود را جهت توافق به آقایان صالحی معرفی نماید و انشاءالله با قیمت کارشناسی رسمی دادگستری، توافق نهائی حاصل گردد . با توجه به این که برج های دو قلوی صفا به عنوان میراث ملی ثبت گردیده است، قطعاً چنانچه توافق حاصل نشود، شهرداری از طریق ماده 8 اقدام قانونی را بعمل خواهد آورد . علیهذا با توجه به شرح مذکور نهایتاً به شرح ذیل توافق گردید:
1 – با عنایت به میراثی بودن محل موصوف مقرر گردید جهت انجام توافق با مالکین، موضوع از طریق کارشناسان رسمی دادگستری و خبره صلاحیت دار مورد ارزیابی واقع گردیده و نسبت به اعلام قیمت مالکیت آقایان و خانم ها صالحی از محل برجهای صفا اقدام و متعاقباً شهرداری بعنوان معوض، املاک متعلق به خود را به مالکین مذکور معرفی و سپس از طریق کارشناسان رسمی دادگستری اراضی معوض ارزیابی و نهایتاً صورتجلسه توافقی فی مابین شهرداری و مالکین تنظیم و امضاء گردد .
2 – مقرر گردید با توجه به اینکه در حال حاضر همچنان فرآیند قانونی تملک از طریق اجرای ماده 8  در فرجه زمانی محدود تعیین شده در قانون، از طریق شهرداری در حال پیگیری میباشد آقایان و خانم های صالحی تا پایان آبانماه جاری فرصت دارند برای پیگیری و انجام موارد مطروحه در بند یک با مراجعه به واحد املاک شهرداری نسبت به درخواست ارزش ریالی اراضی واقع در طرح مطابق نظریه هیئت سه نفره به شماره 392 اقدام نمایند و یا جهت اخذ معوض میزان واقع در طرح مذکور مطابق بند 1 این صورتجلسه آمادگی خود را جهت امضاء و تأیید صورتجلسه توافقی اعلام نمایند در غیر اینصورت شهرداری نسبت به ادامه روند قانونی تملک، موضوع اجرای ماده 8 قانون نحوه تملک اراضی و ابنیه واقع در طرحهای عمومی اقدام می نماید.
سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید.
1-نامه شماره 53429 /99 مورخ 6/8/99 شهرداری (به شماره 2170/99 مورخ10/8/99 دبیرخانه شورا) منضم به تصویر نظریه توافقات شماره 17440 مورخ 27/3/99 و نظریه کارشناسی وارده به دبیرخانه شهرداری به شماره 35382 مورخ 10/9/79 و نامه الحاق شماره 24124 مورخ 26/6/80 بانضمام تصویر کروکی موقعیت محل قسمتی از پلاکهای ثبتی 682 و 14/675 قطعه 10 نجف آباد به شماره کامپیوتری 3028926 متعلق به آقای ...... واقع در خیابان گلبهار غربی کوی ناصحی، با عنایت به اینکه شهرداری نسبت به واگذاری و فروش گذر متروکه جهت الحاق پلاکهای فوق مستند به ماده 19 قانون نوسازی اقدام نموده مطرح که پس از بحث و بررسی مفاد توافقنامه صدرالاشاره باستناد بندهای 8 و 14 ازماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید.

2- نامه شماره 54262/99 مورخ 8/8/99 شهرداری (به شماره 2152/99 مورخ 10/8/99 دبیرخانه شورا ) عطف به مصوبه 764 مورخ 7/6/85 و در اجرای نظریه توافقات شماره 40935 مورخ 19/6/99 شهرداری در نظر دارد مقدار 52/13 مترمربع عرصه که براساس مصوبه فوق الذکر بعنوان قسمتی از عرصه واقع در مسیر طرح عمرانی خیابان منتظری صالح آباد به تملک شهرداری درآمده است را بلحاظ تغییر خط بدنه برابر گزارشات واحدهای نقشه برداری و شهرسازی منطقه پنج که قابلیت استفاده عمومی از آن مقدار سلب گردیده را بمنظور تبدیل به اموال اختصاصی شهرداری مستند به ماده 46 آئین نامه مالی شهرداریها اقدام نماید . مطرح که پس از بحث و بررسی موضوع صدرالاشاره باستناد بندهای 8 و 14 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید.
ختم جلسه: جلسه ساعت 19 با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.