امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

تکمیل تملک برج‌های صفا با توافق یا اهرم قانون

شهردار نجف‌آباد گفت: به دنبال تملک نزدیک به نیمی از مجموعه تاریخی برج‌های دوقلو صفا، برخی اقدامات فوری برای نجات بخش‌های در خطر این مجموعه انجام گرفته و هم‌زمان با تهیه طرح مرمت، تملک باقیمانده این اثر ارزشمند نیز در دست پیگیری است و در صورت نرسیدن به توافق با مالکان، از اهرم‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

 محمد مغزی نجف‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری اذعان داشت: علی‌رغم پیگیری‌های زیاد، تاکنون توافقی با مالکان باقیماندۀ اثر شکل نگرفته و در صورت ادامۀ این شرایط، مجبور به استفاده از دیگر بسترهای قانونی خواهیم شد که این شرایط به نفع مالکان و شهر نخواهد بود.
مغزی، تملک این برج‌های منحصر به فرد را مطالبه قدیمی شهروندان و علاقه‌مندان میراث فرهنگی دانست و با اشاره به طی شدن فاز مطالعاتی و طرح مرمت این اثر در ماه‌های اخیر، ادامه داد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر به دلایل مختلف بخش‌هایی از این اثر از جمله خانه‌های مجاور تخریب شد و دیگر قسمت‌ها نیز در معرض خطر جدی تخریب بر اثر عوامل طبیعی یا حفاری‌های غیرمجاز قرار گرفته بود ولی با تملک مجموعه، این خطر برطرف شده است.

اشاره به حرکت نجف‌آباد در مسیر شناسایی به عنوان «باغ‌شهر صفوی» دیگر مطلبی بود که شهردار نجف‌آباد با بیان آن گفت: تملک، نوسازی و تجهیز خانه‌های تاریخی مهرپرور، نوریان و کبیرزاده در کنار احداث طرح‌هایی مانند باغ‌گل‌ها، باغ‌موزه و توسعه فضاهای سبز شهری از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری نجف‌آباد هستند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.