امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

دیدار با یکی از پیشگامان انقلاب درشهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، 12 بهمن ماه1399، محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد با حسینعلی رستگاری از پیشگامان انقلاب اسلامی در نجف آباد دیداری بعمل آورد.
رستگاری جزو فعالین و پیشگامان مبارزه با رژیم ستم شاهی بوده است که اولین چاپخانه نجف آباد را قبل از انقلاب تاسیس و اعلامیه ها، تصاویر امام انقلاب و... را چاپ می نموده است.

در این دیدار مروری بر رویدادهای انقلاب شد و ازخاطرات ، حوادث و رخدادهای آن ایام نظیر 12 بهمن 57 و پخت یک کامیون نان در نجف آباد و ارسال برای جمعیت استقبال کننده امام خوبیها، چاپ مخفیانه تصویر امام در نجف آباد و.. سخن بعمل آمد و در ادامه نیز از آرشیو ایشان  که شامل اعلامیه های انقلاب، تصاویر امام انقلاب، تصاویراعلامیه های 2500 شهید شهرستان، نوارهای کاست صوت و فیلم انقلابی و.. بازدیدی بعمل آمد.
در پایان این دیدار مقرر گردید تاریخ نجف آباد که روایت شفاهی آن توسط ایشان بیان شده است و در مرکز انقلاب اسلامی ثبت شده و مکتوب آن نیز در قریب به 120 سررسید توسط حسینعلی رستمی نوشته شده است و همچنین اعلامیه ها، پوسترها و پیاده کردن نگاتیوها و نوارهای کاست بصورت دیجیتال جهت استفاده در موزه دفاع مقدس و خانه های تاریخی نظیر علم و ایثار استفاده شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.