امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

توجه ویژه شهرداری نجف‌آباد به بناهای تاریخی

شهردار نجف‌آباد گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر نجف‌آباد، توجه ویژه‌ای به حفظ و احیاء بناهای تاریخی شهر داشته‌اند و مجموعه اقدامات انجام شده، شهر نجف‌آباد را به عنوان شهری شاخص در موضوع جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده است.
محمد مغزی نجف‌آبادی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با گرامیداشت 29فروردین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی اعلام داشت: یکی از اقدامات شاخص صورت گرفته در این بخش، خرید و تملک بخشی از برج‌های تاریخی صفا محسوب می‌شود که در حال حاضر نیز هم‌زمان با ادامه تلاش‌ها برای خرید بخش‌های باقیمانده اثر، طرح مرمت نیز پس از انجام مطالعات گسترده در حال تهیه است.

مغزی از ساخت برج کبوترخانه و بازسازی آب‌انبار کله‌مرغی در محور تفریحی کوچه‌باغ زندگی به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه یاد کرد و اظهار داشت: تملک و بهسازی خانه‌ تاریخی شهیدان حجتی به عنوان خانه ایثار و خانه آیت‌الله آیت به عنوان خانه علم نجف‌آباد از دیگر نمودهای توجه ویژه شهرداری به موضوع آثار تاریخی هستند. 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.