امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

یکصد و نود و ششمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

دوشنبه (20/11/1399)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)،  یکصد و نود و ششمین (196) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز دوشنبه مورخ 20/11/99 ساعت 16 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس حجتی ریاست  محترم شورای اسلامی شهر  ضمن عرض سلام و خیر مقدم  خدمت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر فرا رسیدن ایام اله دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفتند . ایشان باترجمه و تفسیر آیه ای از قرآن کریم ، بهترین عمل صالح را خدمت صادقانه به خلق خدا دانستند و از خدای رحمان خواهان توفیق خدمت صادقانه به مردم و پاسداشت خونهای پاک شهداء شدند سپس دستور کار جلسه را مطرح نمودند.

*مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 196:
*در آغاز جلسه جناب آقای مغزی شهردار محترم بهمراه معاونین محترم جهت ارائه بودجه شهرداری در سال 1400در جلسه شورا حضور بهم رساندند. ایشان در توضیح بودجه تقدیمی سال 1400 مطالبی را مطرح نمودند. ازجمله :
افزایش قیمت ها ، تورم و گرانی، بودجه شهرداری را کاملاً تحت تأثیر قرار داده است . جهت تنظیم بودجه واقعی شهرداری در سال 1400جلسات کارشناسی متعددی در مناطق پنجگانه تشکیل شده است . چندین جلسه کارشناسی در حوزه معاونت برنامه¬ریزی برگزار شده است . پس از جلسات متعدد کارشناسی، بودجه جهت بررسی نهایی به شهرداری مرکزی ارسال گردید. در شهرداری مرکزی طی چندین جلسه ، کارشناسان مسائل مالی و حقوقی، بودجه پیشنهادی را با آیین نامه¬ها و مقررات مالی شهرداریها و شرایط اقتصادی جامعه امروز تطبیق نمودند. پس از جلسات کارشناسی در مناطق پنجگانه و حوزه معاونت برنامه ریزی و تطبیق بودجه با مقررات و آئین نامه¬های مالی شهرداریها ، جلسات مشترک شهرداری و شورای شهر با حضور شهردار، معاونین شهردار ، مدیران مناطق پنجگانه و اعضای شورای شهر برگزار گردید و همه جوانب مدنظر قرار گرفت و نهائی شد و جهت بررسی و تصویب به شورای شهر ارسال گردید . با توجه به افزایش قیمت¬ها و دفترچه عوارض جدید که حداکثر 25 % افزایش عوارض پیش بینی گردیده است، تلاش شد تا حدود زیادی بودجه بصورت واقعی تدوین گردد تا هم امکان وصول فراهم گردد و هم با افزایش قیمت ها تا حدودی تناسب داشته باشد . اولویت اول بودجه شهرداری در سال 1400 اتمام پروژه های نیمه تمام است. بودجه شهرداری در سال 1399 جمعاً 200میلیارد تومان بوده که با 100 درصد افزایش به 400 میلیارد تومان در سال 1400رسیده است . بودجه جاری شهرداری در سال 1400 با 37 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 217 میلیارد تومان رسیده است . بودجه عمرانی شهرداری در سال 1400 با 181 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 260 میلیارد تومان رسیده است . درآمدهای عمومی شهرداری در سال 1400، 210 میلیارد تومان می باشد . بودجه شهرداریهای مناطق پنج گانه بطور میانگین 30 درصد افزایش داشته است (حداقل افزایش 24 درصد و حداکثر افزایش 39 درصد می باشد). بودجه سازمان عمران شهرداری با کمک شهرداری 8 میلیارد و 700 میلیون تومان پیش بینی شده است . بودجه سازمان آتش نشانی 9 میلیارد تومان پیش بینی شده است . بودجه سازمان حمل و نقل شهری 6 میلیارد و سیصد میلیون تومان پیش بینی شده است . بودجه سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری 8 میلیارد تومان پیش بینی شده است . بودجه سازمان فرهنگی در سال 1399 ، یک میلیارد و 800 میلیون بوده است که با توجه به بحران کرونا 44 درصد کاهش داشته است و این بودجه در سال 1400 یک میلیارد تومان پیش بینی شده که با توجه به اهمیت فعالیت های فرهنگی با کمک 7 میلیاردی شهرداری ، در سال 1400 این بودجه به 8 میلیارد تومان رسیده است.

جناب آقای مغزی عنوان نمودند که تمام تلاش ما این بوده است که بودجه مطابق واقعیت های موجود تدوین شود به گونه¬ای که هم امکان وصول باشد و هم پروژه های  نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری برسد .
جناب آقای مهندس احمدی معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اشاره نمودند که با توجه به اینکه در آستانه شب عید قرار داریم کمیته زیباسازی شهرداری بسیار فعال شده و جلسات کارشناسی بطور هفتگی و مستمر تشکیل می¬گردد . برنامه های متعددی در حال انجام است ازجمله آذین بندی شهر ، المانهای نوری ، تونل نوری 120 متری در چهارباغ ، المانهای نوری کره¬ای در مناطق مختلف شهر ، زیباسازی خیابان میرداماد ، نورپردازی های متعدد در نقاط مختلف شهر ، نصب المانهای زیبا توسط واحد امانی در مناطق پنج گانه و ... مهندس احمدی افزودند با توجه به بحران کرونا و کاهش شدید برنامه های حضوری و اسکان نوروزی برنامه¬ریزی های دقیقی جهت فعالیت های مجازی همراه با برگزاری  جشنواره¬های مجازی بعمل آمده است .

 

دو میدان مهم ورودی نجف آباد (میدان بسیج و میدان آزادگان ) در حال ساماندهی و زیباسازی می باشد . ازجمله این اقدامات : نورپردازی میدان بسیج ، تعمیرات ، تأسیسات میدان آزادگان، تعویض پروژکتورهای میدان بسیج و آزادگان ، تعمیر آبنمای میدان آزادگان و ترمیم تندیس فاخر شیخ بهایی موسس شهر نجف آباد می باشد (تندیس شیخ بهائی ارزش بالائی دارد – هم ارزش فرهنگی، تاریخی و هم ارزش مادی) این تندیس بیش از 2 میلیارد تومان ارزش مادی دارد و سازمان فرهنگی شهرداری در تلاش است المان و تندیس شیخ بهائی را به ثبت ملی برساند . در مجموع ساماندهی و زیباسازی ورودی نجف آباد در میدان بسیج و میدان آزادگان حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه خواهد داشت .
آقای مهندس فاضل معاونت محترم عمرانی شهرداری در توضیحات خود به نکات زیر اشاره نمودند :
فعال بودن اکثریت پروژه¬های عمرانی شهرداری در مناطق پنج گانه با قوت و سرعت بالا – بهار آسفالت در مناطق پنج گانه – ایشان درخصوص بهار آسفالت گفتند ، با توجه به تأکید بسیار فراوان اعضاء شورای شهر نجف آباد بر آسفالت معابر و تفاهم بالای شورای شهر و شهرداری در این زمینه و موافقت آقای شهردار با این موضوع بسیار مهم ، حدود 40 میلیارد تومان آسفالت در مناطق پنجگانه انجام شده است و قراردادهای جدیدی با پیمانکاران آسفالت منعقد گردیده و این حرکت بزرگ در سال آتی نیز به شدت ادامه خواهد یافت .

کل بودجه پیش بینی شده در زمینه آسفالت در بودجه مناطق 5 گانه در سال 1399 حدود 5 میلیارد تومان بوده است که این بودجه با توجه به لایحه های  پیشنهادی شهرداری و تأکید فراوان اعضاء شورای شهر در پایان سال 99 به حدود 40 میلیارد تومان رسیده است و امروز با یک نگاه کلی به شهر  می بینیم که نهضت و بهار آسفالت در تمام نقاط شهر در حال انجام است . برخی آمارهای ارائه شده از میزان آسفالت در مناطق پنجگانه به شرح زیر است :
منطقه یک حدود 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای آسفالت تاکنون هزینه شده است (34672 مترمربع)
منطقه دوحدود 8 میلیارد و 400 میلیون تومان برای آسفالت تاکنون هزینه شده است (64391 مترمربع)
منطقه سهحدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان برای آسفالت تاکنون هزینه شده است (5148 مترمربع)
منطقه چهارحدود 7 میلیارد و 770 میلیون تومان برای آسفالت تاکنون هزینه شده است (1210852 مترمربع)
منطقه پنجحدود 6 میلیارد و 900 میلیون تومان برای آسفالت تاکنون هزینه شده است (68654 مترمربع)             (میزان بالای هزینه آسفالت در برخی مناطق به علت وجود معابر خاکی و نیاز بیشتر بوده است)
جناب آقای بیگدلی معاونت محترم خدمات شهری نجف آباد در توضیحات خود به نکات زیر اشاره نمودند:
مجموعه خدمات شهری نجف آباد تمام برنامه ریزی های خود را جهت خدمات رسانی بهتر به شهروندان در آستانه نوروز 1400 هجری خورشیدی بعمل آورده است .

فعالیت های این مجموعه در آستانه نوروز به 3 برابر افزایش می یابد . با توجه به لحظه تحویل سال نو در ساعت 13 و عادت مردم به بیرون نهادن زباله های سال 99 در آخرین لحظات سال 99 ، برنامه ریزی دقیقی انجام شده که جمع آوری زباله از 25 اسفند 99 تا اول فروردین 1400 هجری خورشیدی بصورت 24 ساعته انجام شود . برنامه ریزی های دیگر درخصوص رنگ آمیزی جداول ، سطل ها ، نیمکت های پارکها ،وسایل بازی کودکان ، کاشت گل و گیاه، تزئین میادین سطح شهر ، ورودی های شهر ، ساماندهی فضاهای سبز ، ساماندهی آرامستانها ، هرس کردن درختان و... انجام شده است . در آرامستانهای جدید نجف آباد اصلاحات و ساماندهی های لازم ازجمله روشنائی انجام شده است . طراحی و نصب سردرب قطعه علما همراه با طراحی تابلوهای علمای نجف آباد انجام شده است . با دستور آقای شهردار آسفالت ورودی آرامستان منطقه صالح آباد در هفته گذشته به انجام رسید .

آقای بیگدلی با توجه به بحران کرونا و وضعیت شهر نجف آباد ، آماری مقایسه ای از میزان فوتی ها ارائه نمودند که این آمار نشان می دهد همه ما در این شرایط حساس باید حفاظت از جان شهروندان را اولویت بسیار مهم دانسته و با رعایت پروتکل¬های بهداشتی به این مهم توجه ویژه داشته باشیم. تشریح اقدامات شهرداری در زمینه مهار آبهای سطحی و ایجاد کمربند سبزشمالی و جنوبی شهر همراه با توجه جدی به ایجاد فضای سبز و کاشتن حدود 1000 اصله درخت در آرامستان جدید نجف آباد بخش دیگری از توضیحات آقای بیگدلی معاونت محترم خدمات شهری نجف آباد بود .

جناب آقای رضائی مسئول محترم روابط عمومی و روابط بین الملل شهرداری از برنامه های شهرداری درخصوص اطلاع رسانی مطلوب به شهروندان خبر دادند . ایشان صدور مجوز اولین نشریه الکترونیکی خارون نجف آباد را اتفاقی بسیار مهم در حوزه اطلاع رسانی دانستند. ایشان فعالیت های شهرداری در ایام الله دهه مبارک فجر و روز مادر را نیز تشریح نمودند .

جناب آقای حجتی ریاست محترم شورای اسلامی شهر طی سخنانی با توجه به اینکه در حال حاضر 32 پروژه عمرانی مهم در مناطق پنجگانه فعال بوده و به سرعت در حال تکمیل می باشد . تلاش شبانه روزی مجموعه خدوم شهرداری و شهردار محترم را تحسین نمودند .

ایشان تصویب طرح جامع ترافیکی نجف آباد را بسیار مهم دانسته و همه این موفقیت ها را حاصل تلاش تک تک اعضاء محترم شورا ، شهردار سخت کوش و مجموعه مدیران و پرسنل شهرداری دانستند و بر افزایش این همت و تلاش تأکید نمودند. جناب آقای آسیابانی نائب رئیس محترم شورای شهر طی سخنانی از برنامه¬ریزی های مطلوب شهرداری با اقدامات فرهنگی چشمگیر و منحصر به فرد در زیباسازی شهر به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر تجلیل نمودند. جناب آقای مهندس گودرزی با توجه به بودجه 400 میلیارد تومانی شهرداری در سال 1400 جسارت و شهامت آقای شهردار و مجموعه مدیران و پرسنل خدوم شهرداری را مورد تقدیر قرار دادند . جناب آقای مغزی در سخنان پایانی خود از همراهی و همدلی اعضاء محترم شورای شهر و تلاش های خالصانه و صادقانه همه همکاران خود (معاونین – مدیران – پرسنل – کارمندان و کارگران شهرداری ) ویژه تقدیر نمودند .

جناب آقای عیدی محمد طرقی دبیر محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد طی سخنانی گفتند : قطار شورای پنجم آرام آرام به ایستگاه پایانی خواهد رسید . به نظر می رسد حرکت قطار مدیریت شهری با جهت دهی مطلوب و انگیزه بسیار بالای شهردار مردمی نجف آباد جناب آقای مغزی، با سرعت بسیار بالا در حال حرکت است. برنامه-ریزی¬ها ، پیگیری ها ، فعال بودن پروژه ها به وضوح نشان می دهد که مجموعه مدیریت شهری بدون توجه به نزدیکی پایان دوره شورای پنجم به جهت وجدان کاری بالا و علاقه مندی به توسعه و پیشرفت شهر نجف آباد و خدمت بهتر به شهروندان شایسته نجف آباد بهتر از سالهای اول شورای پنجم در حال حرکت و فعالیت است به گونه¬ای که انسان می¬گوید : شهردار و مدیران باور دارند که در دوره بعد توفیق خدمت رسانی را باز هم خواهند داشت .

این در حالی است که هیچ کس نمی داند در تابستان آینده ،شورای شهر دوره ششم با چه ترکیبی خواهد شد . اما همه ما در پیشگاه خداوند بزرگ و مردم عزیز شهرمان میثاق بسته¬ایم تا پایان دوره مسئولیت خود بدون واهمه و حاشیه فقط به خدمت رسانی به مردم بپردازیم . آقای طرقی این همت شهردار محترم و مجموعه مدیریت شهری را ستودند و تأکید نمودند که با پایان دوره شورای پنجم قطعاً نقدها افزایش خواهند یافت .

هم نقدهای منصفانه و هم نقدهای غیرمنصفانه و غیر منطقی . آنچه مهم است این است که ما به دور از هرگونه افراط و تفریط وظایف خود را به درستی انجام دهیم . روابط عمومی وظیفه بسیارسنگین دارد و آن این است که به دور از هرگونه حاشیه و افراط و تفریط عملکرد واقعی شورا و شهرداری را به خوبی منعکس نماید زیرا حق مردم است که از عملکرد نمایندگان خود و شهرداری اطلاع درست داشته باشند . در دهه فجر انقلاب اسلامی قرارداریم حضرت امام خمینی (ره) فرموده¬اند که مسئولین اقدامات و خدمات و کارهای خود را برای مردم بازگو نمایند  تا شیاطین نگویند که کار نشده است . انصافاً علیرغم همه محدودیت ها و تنگناهای اقتصادی ، اقدامات بسیار خوب و پروژه های مهمی انجام شده است که در حال تکمیل می باشد . شهید گرانقدر شهید مطهری می فرمایند تا قطار حرکت نکند سنگی بطرف قطار پرتاب نخواهد شد . و هرچه قدر این قطار با سرعت بیشتر حرکت کند سنگهای بیشتری به سوی قطار پرتاب خواهد شد . بنابراین همه ما مکلفیم تا در جایگاه نمایندگی مردم و مسئولیت قرار داریم با توان بالا و در جهت رضای خدا و خلق خدا حرکت کنیم و ... در حین تشریح ویژگیهای بودجه 1400 شهرداری ، اعضاء محترم شورای شهر سئوالاتی را مطرح نمودند که شهردار محترم و معاونین ایشان به فراخور سئوالات توضیحاتی را ارائه نمودند.                                                       
سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید:
1-نامه شماره 78800/99 مورخ 18/11/99 شهرداری به شماره(3081/99 مورخ 18/11/99 دبیرخانه شورا) با عنایت به درخواست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی، شهرداری در نظردارد نسبت به واگذاری اماکن و فضاهای دراختیار سازمان (به شرح جدول پیوست) از طریق فرآیند برگزاری مزایده عمومی به افراد واجد شرایط و بصورت استیجاری و با اجاره بهاء ماهیانه براساس قیمت پایه کارشناسی رسمی دادگستری برای یک دوره یکساله با قابلیت تمدید برای سه بار متوالی و هربار بمدت یکسال شمسی طبق ضوابط و مقررات و اخذ مجوز لازم اقدام نماید . مطرح که پس از بحث و بررسی موضوع صدرالاشاره با عنایت به مصوبه شماره 259 مورخ 14/7/99 مشترک شورا و هیئت مدیره محترم سازمان مذکور باستناد بندهای 8 و 14 و 30 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید.

2-نامه شماره 78799/99 مورخ 18/11/99 شهرداری ( به شماره 3080/99 مورخ 18/11/99 دبیرخانه شورا ) باعنایت به شیوع بیماری کرونا و ادامه محدودیت های اعلام شده از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا و تعطیلی بخشی از مراکز تحت پوشش سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی و همچنین درخواست موجرین مبنی بر مساعدت و یا تمدید فعالیت بدلیل عدم درآمدزایی و امکان بهره برداری از اماکن تحت بهره برداری، شهرداری در نظر دارد به لحاظ شرایط خاص پیش آمده و حسب مفاد مصوبه شماره 257 مورخ 7/7/99 مشترک شورا و هیئت مدیره سازمان مذکور ، نسبت به امهال یا بخشودگی اجاره بهای ماهیانه اماکن واگذار شده و یا تمدید و افزایش دوره بهره برداری برحسب شرایط و در چارچوب قراردادهای واگذاری (طبق لیست پیوست و دوره معین شده ) اقدام نماید ، مطرح که پس از بحث و بررسی موضوع صدرالاشاره در راستای مساعدت در جبران قسمتی از هزینه¬های مراکز مذکور و رعایت و اجرای مفاد مجوز و تصویب نامه های شماره 9810/ت 57602 ه مورخ 7/2/99 و شماره 91979/ت 58146 ه مورخ 17/8/99 هیئت محترم وزیران باستناد بندهای 8 ، 14 و 30 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید .

3-نامه شماره 79218/99 مورخ 19/11/99 شهرداری ( به شماره 3093/99 مورخ 20/11/99 دبیرخانه شورا) منضم به تصویر صورتجلسه شماره 77616/99 مورخ 13/11/99 با موضوع بررسی و رفع اختلاف در میزان ضرر و زیان محاسبه شده پیمانکار در اجرای عملیات عمرانی سفتکاری ساختمان فرهنگسرای منطقه پنج شهرداری نجف آباد (عالم ) مورد پیمان شرکت مازو طرح اسپادانا (قرارداد شماره 15020 مورخ 19/3/99) با عنایت به اینکه شهرداری در نظر دارد نسبت به پرداخت مبلغ 849/025/220/7 ریال بعنوان تأمین و تسویه ضرر و زیان وارده به پیمانکار پروژه فوق الذکر حسب مفاد ماده 20 آیین نامه مالی شهرداریها مصوب سال 1346 با اصلاحات بعدی و از محل ردیف بودجه شماره 6060204 اعتبارات عمرانی سال 99 شهرداری ( با عنوان پروژه فرهنگسرای عالم منطقه پنج ) از مأموریت اجتماعی و فرهنگی اقدام نماید . مطرح که پس از بحث و بررسی مفاد صورتجلسه صدرالاشاره و همچنین تأمین اعتبار مورد نیاز ردیف بودجه فوق از محل فروش املاک متعلق به شهرداری و از طریق برگزاری مزایده عمومی با رعایت مقررات و تشریفات آئین نامه مالی شهرداریها و برابر نظریه کارشناسی رسمی دادگستری و پایدار نمودن ردیف منابع حاصل از واگذاری دارئیهای سرمایه ای در راستای رعایت و اجرای مفاد بندهای 8 و 9 از ماده 55 قانون شهرداریها باستناد بندهای 8 و 14 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید .

4-نامه شماره 78391/99 مورخ 15/11/99 شهرداری (به شماره 3069/99 مورخ 16/11/99 دبیرخانه شورا) با عنایت به نیاز و لزوم اجرای عملیات ، طراحی ، محوطه سازی ، رفع معایب آبنما و سنگهای بدنه میدان بسیج و اصلاح موتورخانه ، روشنایی و آبنمای میدان آزادگان و همچنین طراحی ،ساخت المان ، پیاده¬روی و نصب در مسیر گردشگری کوچه باغ زندگی منطقه یک شهرداری در نظر دارد با رعایت مقررات و تشریفات آئین نامه مالی شهرداریها نسبت به اجرای عملیات پروژه فوق الذکر و همچنین اضافه و تأمین اعتبار ردیف بودجه شماره 1030202 (با عنوان پروژه طراحی و احداث المانها و نمادهای هویت دار و آبنما) به مبلغ 000/000/000/12 ریال از مأموریت کالبدی و شهرسازی اعتبارت عمرانی بودجه سال 99 شهرداری منطقه یک و همچنین تأمین اعتبار مورد نیاز ردیف بودجه فوق از محل فروش املاک متعلق به شهرداری از طریق برگزاری مزایده عمومی با رعایت مقررات و تشریفات آئین نامه مالی شهرداریها و برابر نظریه کارشناسی رسمی دادگستری و پایدار نمودن ردیف منابع حاصل از واگذاری دارائی¬های  سرمایه ای در اصلاح بودجه سالیانه اقدام نماید . مطرح که پس از بحث و بررسی موضوع صدرالاشاره باستناد بندهای  8 و 14 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید.

ختم جلسه: جلسه ساعت 20 با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.