امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهید روح الله کافی زاده اولین شهید مدافع حرم استان اصفهان

پاسدار شهید روح‌الله کافی زاده در ۱۹ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۲ فرزند شد.

 اولین شهید لشکر زرهی ۸ نجف اشرف و استان اصفهان در دفاع از حرم، ۱۵اردیبهشت ۹۲ در ۳۳سالگی در حلب سوریه شهید شد.

منزل پدری این شهید تنها چند خانه با خانه پدری آخرین و یازدهمین شهید مدافع حرم لشکر زرهی ۸ نجف اشرف (محسن حججی) فاصله دارد.

????روح‌الله کافی‌زاده متولد بیست و هفتم شهریور ماه سال ۵۹ در نجف‌آباد اصفهان است. سه خواهر و سه برادر دارد. بچه‌گی و نوجوانی‌اش پسری مظلوم و خجالتی بود.

 عاشق شغل نظامی بود. ‌روزی که در آزمونهای سپاه قبول می‌شود خدا را شکر میکند که لباس سرباز امام زمان را بر تن میکند و به رهبر و نظام و اسلام خدمت میکند.

همسر شهید در مورد او می گوید: « روح‌الله خیلی نماز شب می‌خواند. اواخر سعی می‌کرد نماز شبش ترک نشود. توسل‌هایش دیدنی بود. عاشق امام زمان (عج) بود، می‌گفت خیلی ناراحتم که تا حالا برای خشنودی آقا نتوانستم کاری انجام دهم. به نظر من شهدا فقط با خدا معامله می‌کنند. به هر حال نه فقط روح‌الله، بلکه همه شهدا به بچه‌های‌شان عشق می‌ورزیدند.

 خانواده‌های‌شان را دوست داشتند، اما اینکه بدون هیچ شک و تردید از همه علائق‌شان به خاطر همان معامله‌ای که با خدا انجام داده بودند، گذشتند و رفتند، خیلی زیاد ارزش دارد. بعد از شهادت همسرم، یکی از همکارانش دست نوشته‌ای که توسط روح‌الله در تاریخ هشتم بهمن ماه سال ۸۴ نوشته شده بود و داخل کمد محل کارش نگهداری می‌کرد را برای ما آورد. البته متن دست نوشته طولانی بود. مضمون نوشته‌ها این بود که از خدا خواسته بود کمکش کند تا برای زن و فرزاندنش سرپناهی فراهم کند و خدا یاری‌اش کند و در حالی که از انجام کارهای ناپسند دوری می‌کند خیلی خوب از این جهان پَر بکشد. عاقبت روح‌الله رفت دنبال حرف همیشگی‌اش که می‌گفت با خدا باش و پادشاهی کن.»

نثار روح همه شهدا فاتحه و صلوات

شایان ذکر است این کلیپ توسط اینستاگرام حذف شده است



این مطلب چقدر مفید بود ؟
(9 امتیاز , میانگین: 3.3 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.