امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
اینجا قطعه‌ای از بهشت است با وضو وارد شوید

پیوند حول حالنای اصفهانی‌ها با ندای ایثار شهدا

بسیاری از خانواده‌های حماسه‌ساز اصفهانی سال را کنار مزار گل‌های پرپرشان تحویل می‌‌کنند تا شهدا را اول بهار تنها نگذارند و آغاز سالشان با حول حالنا عجین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهر شهیدان و دیار ایثارگران در طول سالیان انقلاب بیش‌ترین شهدا و جانباز و اسرا را تقدیم انقلاب کرده و رشادت لشگرهایی خط شکن و فرماندهان دلاورش ورد زبان خاص و عام است.

فرماندهان بنام لشگرهای استان اصفهان در شمار بی‌باک‌ترین حماسه‌سازانی بودند که در عملیات‌های حساس دفاع مقدس از خود حماسه‌های جاویدان بر جای گذاشتند.

علاوه بر آن؛ دیگر شهرستان‌های اصفهان هم همگی در عدد شهیدپرورترین شهرهای کشور محسوب می‌شوند و شهرهایی مثل نجف‌آباد و خمینی‌شهر و شهرضا و کاشان و... هم در این استان دارای گلستان‌های باشکوه شهدا هستند که تا ابد میعادگاه عاشقان و وعده‌گاه صالحان است.

در پنج‌شنبه آخر سال و نیز روز سال‌ تحویل رسم اصفهانی‌ها بر این است که به مزار شهدا بروند و روز شهدا را گرامی دارند، همچنین با عطرافشانی و گلاب‌پاشی جمعی مزار شهدا در سال جدید خاطره پایمردی این بزرگان را در نظرها زنده می‌کنند.

گلستان شهدا اصفهان به عنوان مدفن دلاور مردان نامدار و سرافراز 8 سال دفاع مقدس عظمت و اعتبار خاصی به اصفهان بخشیده و باعث فخر مردمان اصفهان در تمام دنیا شده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
۱ دیدگاه
 
ir
علی | ۱۰ سال پیش
اونوقت نجف آباد چی!!!؟
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.