امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهید حیدرعلی امامی

شهید حیدرعلی امامی، 20اردیبهشت61 طی عملیات الی‌بیت‌المقدس، در جایگاه فرماندۀ گروه مهندسی جهاد‌سازندگی نجف‌آباد در 27سالگی به شهادت رسید.
سال54 دیپلم تجربی گرفت و در رشتۀ رنگرزی انستیتوی تکنولوژی اصفهان (مرکز آموزش شهید مهاجر) فوق‌دیپلم گرفت. در میانۀ خدمت سربازی، با فرمان حضرت‌امام از پادگان فرار کرد و در راه‌اندازی راهپیمایی‌های نجف‌‌آباد مشارکت داشت.
در کنار جوانان شهر، در پایین کشیدن مجسمۀ شاه مشارکت داشت و بارها تا مرز دستگیری پیش رفت. با دوستانش تعدادی اسلحه تهیه کرده و آمادۀ مبارزه مسلحانه شده بودند. با ورود امام به کشور، در جمع محافظان رهبر‌انقلاب قرار گرفت و مدتی بعد به عنوان یکی از نزدیکان شهید محمد منتظری، مسئولیت بخشی از نیروهای اعزامی به لبنان و سوریه را عهده‌دار شد. به عنوان نیروی کمیتۀ انقلاب در مهار فتنۀ شهر گنبد مشارکت داشت و مدتی بعد به عنوان به بخشدار اردل در چهارمحال و بختیاری انتخاب شد.
حیدرعلی که با یکی از خواهران دوست صمیمی‌اش احمد حجتی ازدواج کرده بود، در کنار مسئولیت بخشداری، در جبهه نیز حضور پیدا می‌کرد و مدتی بعد به عنوان بخشدار مرکزی بروجن ارتقاء پیدا کرد. با شروع عملیات الی‌بیت‌المقدس، به عنوان مسئول یکی از تیم‌های مهندسی و در ادامه مسئول یکی از محورها مشغول کار شد و در دومین مرحلۀ عملیات به شدت زخمی شد. تلاش‌ها برای زنده نگه داشتن حیدرعلی به ثمر ننشست و او چند روز بعد در بیمارستان به عنوان یکی از اولین شهدای وزارت کشور به شهادت رسید.
از شهید امامی، یک‌دختر به یادگار مانده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.