امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

سردار شهید عباسعلی حاج‌امینی

اواخر مهر62 عملیات والفجر‌4 با فرماندهی مشترک سپاه و ارتش با هدف تامین ارتفاعات شمال و شمال‌غرب مریوان، پاک‌سازی بخشی از مناطق اشغالی، انهدام نیروهای دشمن در منطقه پنجوین، قطع ارتباط عناصر ضدانقلاب منطقه با منابع پشتیبانی در عراق، خارج کردن شهرها و آبادی‌های مرزی منطقه از برد توپخانه دشمن بعثی و تصرف پیشرفتگی شیلر آغاز شد.طی این عملیات، مجموعۀ یگان‌های عمل‌کننده سپاه و ارتش از دو محور بانه و مریوان عمل کردند که در این میان لشکر8نجف شاخص‌ترین نیرویی بود که از سمت بانه و جبهۀ شمالی درگیر شد و توانست ماموریت واگذار شده به خود را با موفقیت به اتمام برساند.

طی این عملیات، که با شهادت ده‌ها رزمندۀ نجف‌آبادی از جمله شهدای شاخصی مانند شهیدان محمد‌علی عباسیان، سید‌رسول حسنی و سید‌حسن روشنایی همراه بود، شهید عباسعلی حاج‌امینی فرمانده یکی از محورهای لشکر8نجف‌اشرف را بر عهده داشت و در نهایت در اولین روز آبان62 در 29سالگی به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای نجف‌آباد به خاک سپرده شد.
شهید حاج‌امینی، سال56 در مقطع کارشناسی رشته ماشین‌های کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز فارغ‌التحصیل شد و دوران خدمت سربازی‌اش را در شرکت ذوب‌آهن اصفهان شروع کرد. او در دوران سربازی، فعالیت‌های انقلابی‌اش را با پخش اعلامیه‌های حضرت‌امام ادامه داد و در آستانۀ انقلاب به دستور حضرت‌امام، از سربازی فرار کرد. بعد از پیروزی انقلاب، عباسعلی حاج‌امینی دوران خدمتش را به پایان رساند و ضمن مشارکت در پایه‌گذاری کمیتۀ انقلاب در نجف‌آباد، همراه با نیروهای جهاد‌سازندگی راهی مناطق محروم از جمله نقاط مختلف استان چهار‌محال و بختیاری شد و در کنار کمک به فعالیت‌های عمرانی، اقداماتی مانند تشکیل کلاس‌های عقیدتی و نهج‌البلاغه و تدریس به دانش‌آموزان محروم را در دستور کار قرار داد.
عباسعلی، با شروع جنگ راهی جبهه‌ها شد و با توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌هایش، به سرعت پیشرفت کرد و به عنوان یکی از فرمانده گردان‌های لشکر8نجف‌اشرف، در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کرد.
بعد از عباسعلی، دیگر پسر خانواده شهید منصور حاج‌امینی نیز اسفند65 در 24سالگی، در خط پدافندی عملیات کربلای5 به شهادت رسید و کمتر از یک‌سال بعد، ناصر سومین پسر خانواده که مدتی بود مجروح و قطع‌نخاع شده بود، آذر99 در 24سالگی در یکی از مراکز درمانی اصفهان به شهادت رسید.
در بخشی از وصیت‌نامه شهید عباسعلی حاج‌امینی آمده: «برادران منمواظب باشید ارزش‎های کاذب، شما را گول نزند و مواظب باشید ضدارزش‎ها را برای خودتان ارزش قرار ندهید، برادران معیار انسانیت پول و ثروت و مدرک نیست اینها اسباب‎بازی‌هایی است که ما را از هدف اصلی خود دور می‎سازد. معیار انسانیت، قرب به خداوند است. هر چقدر انسان خود را به خدا نزدیک‌تر کند با ارزش‌تر است و بیشتر طعم زندگی را می‌چشد و هر چه خود را از خدا دور کند، زهرهای زندگی بیشتر ذائقه‌اش را می‌آزارد».
شهید حاج‌امینی ادامه می‌دهد: «قدری از التهابات درونی‌ام را بر روی کاغذ بیاورم تا شاید ذره‎ای از آتشی که درونم را می‌سوزاند به بیرون انتقال دهم شاید بتوان گفت مهمترین چیزی که روح را صفا می‌بخشد و انسان‌ها را از آلایش‌ها پاک می‌کند جهاد است و جهاد فی سبیل الله و دست و پنجه نرم کردن با سختی‌ها. انسان را به خدا نزدیک‎تر می‌کند و جبهه جایی است که انسان می‌تواند در آن خدا را ببیند و خدا را مشاهده کند. در هر قدم جبهه بدون اینکه احتیاج به فلسفه و دلیلی باشد خدا برای انسان اثبات می‌شود و انسان خدا را می‌یابد. در جبهه است که انسان عشق را می‌‌شناسد و به معنای واقعی عاشق می‌شود و عشقی بهتر از عشق به حق وجود ندارد».

نثار روح همه شهدا فاتحه و صلوات

متن و تصویر از کنگره شهدای نجف آباد


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.