امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

 نجف آباد درمسیرجریان خدمت/تهیه نرم افزار جامع بانک اطلاعات سازمان آرامستان ها در دستور کار قرار گرفت

 ابراهیم زارعان مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری نجف آباد برنامه های فرهنگی این سازمان را تبیین کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف اباد، ابراهیم زارعان مدیر عامل سازمان آرامستان های شهر نجف آباد درخصوص برنامه های فرهنگی ومذهبی ارائه شده دراین سازمان گفت اقامه نمازجماعت و برگزاری زیارت عاشورا پنج شنبه ها هر هفته در این سازمان اجرا می شود.

 زارعان ایجاد دفتر پاسخ گوئی به مسائل شرعی در مجموعه آرامستان را از جمله برنامه های فرهنگی مذهبی این سازمان اعلام کرد و افزود درصدد هستیم متعاقباً غرفه ای تحت عنوان عرضه محصولات فرهنگی در آرامستان ایجاد نمانیم  .

 وی ادامه داد جهت افزایش فضای معنوی برگزاری مراسم ها ومناسبتها، فعال کردن سیستم صوت آرامستان ازطریق دکل های بیسیم درخصوص اطلاع رسانی به مردم و پخش اذان و احادیث، تلاوت قرآن و صلوات خاصه امام رضا(ع) در نوبت های مختلف در مجموعه آرامستان ایجاد شده است.

زارعان با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی در سازمان آرامستان شهر نجف آباد افزود :این کارگروه تصاویر متوفیان (خصوصاً بانوان) بر روی سنگ قبور و کتیبه ها را جهت هم خوانی با موازین شرعی و اسلامی بررسی و در صورت عدم مشکل جهت نصب به پیمانکار معرفی می نماید. همه ساله درایام نوروز نیز شستشوی قبور شهدا و تغییر پرچم ها و نصب تابلو قبور علما با همکاری اداره ارتباطات وامور بین الملل شهرداری نجف آباد توسط این کار گروه صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه آخرین پنجشنبه سال روز بزرگداشت آرامستان ها می باشد عنوان کرد در این روز از پرسنل زحمت کش وخدوم آرامستان تجلیل به عمل می آید.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهر نجف آباد با بیان اینکه ساخت قبور به صورت خودکار درحال انجام است، بیان کرد:1860حفره قبر از سال گذشته تا به امروز ایجاد شده است و همینطور درحال تهیه یک نرم افزار جامع  جهت بانک اطلاعاتی آرامستان ها هستیم که همراه با GIS کل منطقه و حفره به حفره انجام شود وعلاوه بر آن یک اپلیکیشن طراحی شده که جهت جستجوی متوفیان افراد بتوانند به اطلاعات آنها دست پیدا کنند. همچنین احداث وسایل بازی کودکان در آرامستان قدیم و جدید، انتقال و جابه جایی خط لوله گذاری آب به طول 700 متر، پایش کلی فضای سبز آرامستان قدیم و جدید، مرمت و بازسازی ساختمان نمازخانه و ساخت و احداث ساختمان پیمانکاران و در کنار آن ایجاد ساختمان پذیرایی جهت شهروندان از دیگر خدماتی است که در مسیر جریان خدمت سازمان آرامستان شهر نجف آباد به همشهریان تقدیم کرده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.