امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

تدوین اطلس سرمایه گذاری شهرداری نجف آباد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد، سبحان نظری سرپرست مدیریت جذب، سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری نجف آباد با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری در حوزه های  مختلف عمرانی، خدماتی ، فرهنگی و... در سال 1401 و پیگیری های انجام شده در حوزه جذب سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) در بیانات سال جدید و انتخاب شعار سال با عنوان « رشد تولید ، مهار تورم»  و تاکید ایشان بر جذب سرمایه گذاری در این زمینه، با نظر مساعد شهردار محترم و همراهی واحدهای مربوطه پروژه های متعددی درحوزه جذب سرمایه گذاری و مشارکت ها پیش بینی، تدوین و طراحی شده که در قالب اطلس جامع سرمایه گذاری شهرداری نجف آباد ارائه خواهد شد.

نظری ضمن تشریح دستاوردهای اولین پنل سرمایه گذاری با عنوان «سرمایه گذاری فرصت ها، تهدید ها و نقش آن در توسعه شهری نجف آباد» که در سال گذشته با حضور پدر علم سرمایه گذاری ایران دکتر ندیم برگزار شد گفت: به منظور  بهره مندی از تجارب و اندوخته های پدر علم سرمایه گذاری شهری ایران و با توجه به پیگیری های به عمل آمده این پنل آموزشی با حضور معاونین، مدیران و کارشناسان مجموعه شهرداری برگزار و در ادامه پس از بازدید از پروژه های شاخص سرمایه گذاری شهری نجف آباد و جمع بندی ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ارائه شده توسط ایشان، نقشه راه سرمایه گذاری شهری در پنج محور مهم و اساسی تبیین شد که برنامه ریزی برای دست یابی به این مهم در حال انجام مراحل قانونی و اقدام عملی منتج به اجرا می باشد.
نظری اطلس جامع سرمایه گذاری را بانک جامع اطلاعات گردآوری و تحلیل شده قابل به روزرسانی درخصوص منطقه جغرافیایی نجف آباد مشتمل بر بیان ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها، مزیت‌ها، محدودیت‌ها،  نیازها و اولویت‌ها، فرصت‌ها، قوانین و فرآیندها و سایر اطلاعات اثرگذار بر جذب سرمایه گذاری که با درنظر داشتن الزامات و ضرورت های حاکم بر سرمایه گذاری نوین، علاوه بر تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه گذاری با تحلیل اطلاعات موجود و اهداف تبیین شده، منتهی به هدایت هوشمند سرمایه گذاران به انتخاب بهترین گزینه اجرای پروژه گردد دانست که بهترین شرایط فنی و اقتصادی را برای اجرای طرح مورد نظر و بیشترین بازدهی را برای اهداف کلان توسعه افق و چشم انداز مدیریت شهری نجف آباد در بر داشته باشد.
وی به با توجه به اهمیت تدوین این طرح در پیشبرد هرچه اصولی تر برنامه های بلند مدت شهرداری مراحل گفت : انجام مطالعات و تهیه اطلس سرمایه گذاری به عنوان اولین گام رشد و توسعه شهری به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری از مهمترین موارد و اولویت های کاری مدیریت جذب، سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری نجف آباد می باشد که در دستور کار این مجموعه  قرار گرفته تا در کوتاه ترین زمان آماده و عملی شود. نظری در ادامه بیان داشت: خوشبختانه با تلاش مجموعه مدیریت شهری شهرداری نجف آباد اقدامات خوبی در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام گرفته که مسیر توسعه و پیشرفت شهر را هموار نموده است اما لازمه رسیدن به نقطه غایی، مطلوب و قرارگیری قطار توسعه شهری در ریل حرکت هدفمند تهیه و تدوین اطلس سرمایه گذاری است.
سرپرست مدیریت جذب، سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری نجف آباد در پایان اظهار نمود: لزوم  سرمایه گذاری و اجرای پروژه های خدماتی فرهنگی، اجتماعی و... در شهر مستلزم همفکری، همکاری و همراهی مجموعه مدیریت شهری، شهروندان و مدیران شهری است که امید است با این همراهی و همفکری در راستای آبادانی شهر و در مسیر جریان خدمت به شهروندان گام های موثری برداشته شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.