امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش افکارنیوز،

عکسی دیده نشده از «آقا» و بچه های «نجف»

به گزارش افکارنیوز، احمد کاظمی به تاریخ دوم مرداد ۱۳۳۷ در نجف آباد متولد شد. وی، با شروع جنگ ایران و عراق، با یک گروه ۵۰ نفره در جبهه‌های آبادان حضور یافت و نبرد با متجاوزان را آغاز کرد. چندی بعد، این گروه ۵۰ نفره به یکی از یگان های قدرتمند سپاه یعنی «لشگر زرهی ۸ نجف اشرف»(یگان ویژه ی رزمندگان شهرستان «نجف آباد») به فرماندهی «احمد کاظمی» تبدیل شد.

وی در سال ‪ ۱۳۷۲‬ به عنوان فرمانده سپاه «منطقه شمال غرب» منصوب شد و به سال ‪ ۱۳۷۹‬سکان فرماندهی «نیروی هوایی سپاه» را به دست گرفت. ‪ ۵‬سال بعد، «احمد کاظمی» حکم فرماندهی «نیروی زمینی سپاه» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد و سه ماه بعد، به هنگام ماموریتی نظامی، طی سانحه ای هوایی خلعت شهادت پوشید.

پیکر پاک «حاج احمد کاظمی»، درست در کنار مزار همرزمش «حاج حسین خرازی» تا روز ظهور مولایش، به امانت سپرده شد.

تصویری که پیش رو دارید، به سال ۱۳۵۹ شمسی در جبهه ی خوزستان به ثبت رسیده است. مقام معظم رهبری، در زمان برداشت این عکس، نماینده‌ی امام در «شورای عالی دفاع» بود. در این نما، حضرت «آقا»، در جمع نیروهای «تیپ ۸ نجف» به فرماندهی برادر احمد کاظمی دیده می شوند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.