امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
فاطمه سلطانی

بررسی و امکان سنجی...

بررسی و امکان سنجی بهترین الگوی مدیریت پسماند در روستاهای شهرستان نجف آباد

چکیده
تولید انواع مواد زائد در مراحل مختلف فعالیتهای تولیدی و مصرفی انسان یکی از مهمترین مسائل بهداشتی و زیست محیطی است که با افزایش جمعیت و تغییرفرهنگ و الگوهای مصرف می تواند برای جامعه تولید کننده خود مشکلات و معظلاتی را بوجود آورد در این بحث روستاها هم به عنوان یک کانون تولید زباله کوچک از این قانون مستثنی نمی باشند بخصوص روستاهای که نزدیک به بافت شهری بوده و تحت تآثیر فرهنگ شهری قرار می گیرند.
در ا ین بررسی به تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار بدست آمده از پسماندهای روستاهای شهرستان نجف اباد که بوسیله تکمیل پرسشنامه و آنالیز پسماندهای 6 روستا به طور نمونه گیری صورت گرفته است می پردازیم .
نتایج به دست آمده نشان می دهد که 67.57 درصد این مواد پسماندهای آلی و 14.43 درصد مواد باریافتی است که دفن می شود با توجه به فاصله بسیار کم این روستاها با شهر و بالابودن فرهنگ و سطح زندگی و همچنین توقع از مسئولین ومیزان اطلاع مردم از طرح تفکیک واعلام آمادگی برای همکاری با اجرای طرح و احداث یک کارخانه تولید کود آلی و بیوکپوست درمنطقه می توان با آموزش چهره به چهره خانوارو بهره مندی از مشارکت مردم در این طرح از دفن غیر اصولی و غیر بهداشتی ویا سوزاندن این سرمایه جلوگیری کرد .
واژگان کلیدی:مدیریت پسماند ،طرح تفکیک،روستاهای شهرستان نجف آباد ،پسماند آلی

مشاهده و دانلود مقاله


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.