امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهدی حاجیان

ارزیابی پتانسیل بازیافت ...

ارزیابی پتانسیل بازیافت پسماندهای روستایی درشهرستان نجف آباد

چکیده :
بازیافت پسماندها در شهرها یکی از مباحث مهمی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرارگرفته و قوانین دقیقی برای آن وضع شده است . در این میان به بازیافت پسماندهای روستایی توجه زیادی نشده که این امر خود یک عقب ماندگی در بحث بازیافت محسوب می شود.
شهرنجف آباد در بخش مرکزی خود دارای شش روستای نهضت آباد ، همت آباد ، فیلور ، رحمت آباد ، جلال آباد و حاجی آباد می باشد . دارا بودن جمعیتی بالغ بر11442نفر و نزدیکی این روستاها به شهر و محل کارخانه بازیافت و نیز باتوجه به داشتن3269کیلوگرم پسماند در روز ما را برآن داشت تا از نظرکمی وکیفی،پسماندهای این روستاهارا بررسی کنیم.
دراین بررسی وآنالیزمعلوم شد %6/17پسماندهای این روستاها را مواد بازیافتی تشکیل می دهندکه بصورت اولیه و غیراصولی دفن می شوند. در این مقاله سعی شده با استفاده ازآمار و ارقام و نتایج آنالیزهای انجام شده برروی پسماندهای این شش روستا نشان داده شود که با بازیافت پسماندهای این روستاها می توان علاوه بر جلوگیری از آلودگی هوا ، آب و خاک این منطقه اشتغال زایی خوبی بوجود آورد و همچنین مشخص می شود که این روستاها نیز همانند شهرها پتانسیل خوبی درامر بازیافت پسماندها دارند.
کلمات کلیدی : بازیافت ، پسماند ، روستا

مشاهده و دانلود مقاله


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.