امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کنگره شهدای نجف آباد

فراخوان زنان فعال در عرصه های انقلاب و دفاع مقدس

روایت زنان از سال های دفاع مقدس از موضوعاتی که در جامعه ما کمتر به آن پرداخته شده است. زنانی که در جنگ حضور داشتند و دوشادوش مردان جنگیدند و این جنگ، صرفا به معنای عام آن، حضور د رمناطق عملیاتی نبوده است.

دوران دفاع مقدس در ایران کتابی را ورق زده که فصل های آن خواندنی است اما سهم زنان در این کتاب قطور، اندک است و آن ها هنوز لحظه های حضورشان را در این اتفاق تاریخی، آن گونه که باید و شاید روایت نکرده اند. از ایام جنگ و نقش زنان، فقط این را یاد می آوریم که در حال بدرقه همسران و فرزندان شان، در هنگام اعزام به جبهه بوده اند و از فعالیت های آنان در پشتیبانی جنگ، چیزهایی کمی می دانیم؛ از زمانی که خاطرات دوران انقلاب و جنگ، بخشی از وجودشان شده است.

از نخستین روزها و ماه های پیروزی انقلاب زنان انقلابی و آرمانگرای کشور، حاضر شدند دوشادوش مردان در عرصه های پشتیبانی و امداد، حاضرشوند و در مواقع لزوم سلاح به دست گیرند.

کنگره شهدای نجف آباد در نظر دارد با فراهم آوردن خاطرات زنان پرتلاش نجف آباد در آن مقطع زمانی کتابی منتشر کند از زنان و خانواده های محترم مرتبط با این موضوع دعوت به همکاری می شود. شماره های تماس کنگره شهدای نجف آباد: 09335977132
 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.