امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز،

عالِمی که مادری را از نگرانی در آورد!

به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، شهيد مهدى شریفى در سال ١٣٣٩ در نجف آباد اصفهان متولد شد. پس از دوران تحصيل به شغل نقاشى ساختمان روى آورد. بعد از اتمام دوران خدمت سربازى در کرمان و سيستان در سال ١٣۶١ به عنوان بسيجى به جبهه رفت و در عمليات والفجر مقدماتى حضور یافت و در همان عمليات مفقود شد. پيكر مطهرش پس از ١٢ سال در مورخه ١٣٧٣/٨/١٧ به زادگاهش برگشت و در گلستان نجف آباد به خاك سپرده شد. آنچه می خوانید ماجرای کراماتی است از این شهید:

یك بار جسد مطهر شهيدى را به گلستان شهداى اصفهان آوردند. به دليل عدم شناسایى شهيد، سنگ قبر «شهيد گمنام» براى او تهيه و پس از دفن در قطعه ثامن الائمه بر روى قبر او نصب گردید.

چهار سال پس از دفن این شهيد هيچ کس از مشخصات و خانواده او اطلاعى در دست نداشت. شبى مادر این شهيد در خواب مى بيند، از طرف قبرستان خيابان فيض وارد گلستان شهداى اصفهان شده است. بعد از ورود به قبرستان در قسمتى که مرقد آیت الله فاضل هندى و آیت الله خراسانی است، پله هایى در جلوى او نمایان مى شود و او از آن پلّه ها پایين مى رود و به باغى وارد مى شود.

در باغ محفلى نورانی مى بيند که عده اى از علماى بزرگ از جمله مرحوم آیت االله ارباب و آیت االله خراسانی در آن جلسه تشریف دارند. وقتى مادر شهيد به این محفل وارد و به حضور علماى حاضر در جلسه مى رسد آنان را قسم مى دهد که قبر فرزندش را به او نشان بدهند.

مرحوم آیت االله خراسانی که سالها قبل از انقلاب وفات یافته است به این زن مى گوید محل قبر فرزند شما را آقاى مكّى نژاد مى داند. به ایشان بگو شهيد گمنامى را که در نزدیكى آیت االله اشرفى اصفهانی مدفون شده به شما نشان بدهد.

آن مادر شهيد پس از این خواب به گلستان شهدا براى دیدن من مراجعه کرد. ولى من در آن زمان در مشهد به زیارت امام رضا(ع) رفته بودم. او این قضيه را به یكى از خانواده هاى شهدا که حاج آقا ناظم نام دارد گفته بود.

او هم در مشهد تا مرا دید ضمن ذکر خواب مادر شهيد از من پرسيد: آیا چنين شهيدى را به یاد دارى؟ و من تأیيد کردم. وقتى از مشهد به اصفهان مراجعت کردم، سنگ قبر شهيد گمنام را از روى آن قبر برداشته و سنگ جدیدى به نام شهيد مهدى شریفى فرزند احمد تهيه کردیم و به جاى سنگ قبر قبلى نصب نمودیم.

*راوی: اسدالله مکی نژاد


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.