امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دبیر نهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اصفهان گفت:

توسعه کشور در گرو ترویج فرهنگ تعاون است

 دبیر نهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اصفهان گفت: پیشرفت و توسعه کشور با ترویج فرهنگ تعاونی صورت می‌گیرد و باید روحیه تعامل و کار گروهی در کشور بالا برود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تیغ‌ساز ظهر امروز در نهمین جشنواره تعاونی‌های استان اصفهان اظهار داشت: برپایی چنین همایش‌ها و جشنواره‌هایی برای تشویق و ترغیب تعاون‌گران صورت می‌گیرد و در چنین فضایی، تعاونی‌ها سعی می‌کنند با هم رقابت داشته باشند و این رقابت سالم زمینه رشد و پویایی آنها را فراهم می‌سازد.

وی بیان داشت: در نهمین جشنواره تعاونی‌های استان اصفهان، در مجموع 38 تعاونی از استان اصفهان مقام برتر کشوری را کسب کردند که 17 تعاونی رتبه اول و 17 تعاونی رتبه دوم و یک اتحادیه و یک اتاق تعاون مقام اول و یک اتحادیه و یک اتاق تعاون مقام دوم را بدست آورد.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعاونی‌های برتر در استان اصفهان تعاونی‌هایی هستند که از یکسری شاخص‌ها نسبت به دیگر رقبایشان برتری داشتند که در جشنواره امسال بهترین عملکرد را از نظر رعایت قوانین ثبت‌نام شهرستان نجف‌آباد و از نظر تعداد تعاونی، شهرستان اصفهان داشتند.

وی بیان کرد: شرکت تعاونی‌های داوطلب در بهمن ماه امسال از طریق سامانه اینترنتی اقدام به ثبت‌نام کردند و تا پایان مهلت ثبت‌نام، 363 تعاونی و اتحادیه توانستند با رعایت شرایط ثبت‌نام وارد عرصه رقابت شوند.

تیغ‌ساز ادامه داد: پایبندی به قانون، تراز مثبت مالی، عدم احراز تخلف، میانگین مثبت و رشد اقتصادی و احترام به حقوق دولت و اعضای زیرمجموعه خود از مهم‌ترین شاخصه‌های لازم برای ورود به عرصه رقابت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها بود.

دبیر نهمین جشنواره تعاونی‌ها و اتحادیه‌های استان اصفهان اضافه کرد: بیشترین گرایش تعاونی‌هایی که به عنوان برتر شناخته شده‌اند خدماتی، صنعتی و کشاورزی بوده‌اند.

وی با تاکید بر این که انتظار می‌رود تعاونی‌ها در جشنواره بعدی فعال‌تر ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 8 هزار تعاونی و اتحادیه در سطح استان وجود دارد که برخی از آنها به صورت غیر‌فعال بوده و باید فعال‌تر شوند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.