امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
« سيمين راهبي »

لحاف چهل تکه

تکانی شدید باعث شد همه روی سرو کله هم بریزند . صدای داد و فریادشان بلند شد .ناگهان بقچه باز شد و همه روی زمین ریخته شدند . تکه های پارچه به اطراف پراکنده شد پس از سال ها تنهایی و سکوت و تاریکی . چه اتفاقی افتاده بود اندک اندک چشمانشان به روشنایی عادت می کرد با تعجب به یک دیگر نگاه می کردند چه رنگ های دلفریبی ؟ چه طرح های زیبایی ؟
دیری نپا یید که هر کدام آنها از نظر رنگ ، طرح ، نوع ، و ..... انتخاب و دسته بندی شدند سپس نا صافیهای آنها صاف شد و به صورت چهار گوش های مرتب بریده شدند . این چهار گوشها بر اساس طرح ورنگ به صورت یک ردیف درکنار هم دوخته شدند . آنگاه ردیف هایی که در کنار هم زیباتر به نظر می آمدند انتخاب شده و به هم وصل شدند . به این ترتیب طرح و نقشی جدید پدیدار شد و سر انجام ، نتیجه کار به صورت رویه های دو لحاف به همراه آستر هایش بود که در آنها از 1088 تکه استفاده شده بود . اکنون این تکه پاره ها به جای اینکه در کوهی از زباله مدفون باشند و یا با گرد و خاک و کثافت اجین شده و در گوشه و کنار شهر رها شوند و منظره شهر را زشت و باعث آلودگی محیط زیست شوند و یا همراه با آشغال های دیگر راه عبور جوی آب شهر را ببند ند ، می توانند به عنوان یک رو تختی منظره اتاقی را زیباتر و یا به صورت لحاف وپتو به استفاده کنندگان گرمی و آرامش ببخشند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.