امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان:

هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای برنامه‌ریزی فرهنگی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای شروع برنامه‌ریزی تاثیرگذار در طول سال است، گفت: بودجه‌های فرهنگی تنزل پیدا کرده اما می‌توان راهکارهایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در پیش گرفت.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، جعفر عسگری ظهر امروز در نشست رسانه و مطبوعاتی کمیته‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اصفهان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور جنگ حق و باطل و همبستگی مردم مسلمان ایران است که مظلومانه جنگیدند و سرافراز از این جنگ بازگشتند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس حقانیت انقلاب اثبات شده و پیام ملت ما به سراسر جهان فرستاده شد، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس سبب شد تا درس مقاومت به ملت‌های مظلوم دنیا داده شود و مردم غزه با درس گرفتن از مجاهدات و فداکاری‌های ملت مظلوم کشورمان در جنگ اخیر ایستادگی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان راه رهایی بشریت را بازگشت به اسلام ناب محمدی دانست و بیان کرد: فلسطین 50 سال در اشغال اسرائیل بود و زمانی که رویکرد فلسطین بر مقاومت شد و راه مقاومت را در پیش گرفت به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه یکی از درس‌های انقلاب ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم است، خاطرنشان کرد: اگر خواستیم با قدرت حرف بزنیم باید از اسلام ناب و سیره اهل بیت درس بگیریم و ایجاد انسجام و مدیریت فعالیت‌ها برای اینکه بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را نشر دهیم، ضروری است.

عسگری افزود: با توجه به نقش ارزنده استان اصفهان در دوران دفاع مقدس باید اقدامات گسترده‌ای برای نمایان کردن این نقش پررنگ انجام شود که البته کارهای خوبی تا به حال انجام شده اما متفرق بوده و به صورت برنامه ریزی و منسجم نبوده بنابراین نباید انتظار اثر گذاری از آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از حدود 24 هزار شهید استان نزدیک به هزار شهید پس از جنگ تحمیلی و به دلیل جراحات ناشی از جنگ به شهادت رسیدند، اظهار کرد: بیشترین جانباز و کمترین آزاده مربوط به دوران دفاع مقدس از استان اصفهان بوده که این نشان از ایستادگی مردم این خطه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان گفت: برای جوانان و نوجوانان برنامه راهیان نور را داریم اما لازمه آن برنامه منسجم و فرهنگی برای ترویج فرهنگ دفاع و شهادت که هر سال نوجوانان یک گام جلوتر گذاشته و اینکه برنامه تکراری نداشته باشیم، قدم گذاشتن آموزش و پورورش در این عرصه را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای شروع برنامه ریزی تاثیرگذار در طول سال است، تصریح کرد: بودجه‌های فرهنگی تنزل پیدا کرده اما می‌توان راهکارهایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در پیش گرفت.

جانبازان آسایشگاه شهید مطهری اصفهان در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شود

نماینده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، چهارمحال و یزد نیز اظهار کرد: 31 شهریور مراسم رژه نیروهای مسلح و یگان‌های نمونه در اصفهان، کاشان، شهرضا و برای نخستین بار در شاهین شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید عباس قریشی با بیان اینکه اول مهرماه روز سربازان، جوانان، علم و فناوری است، تصریح کرد: همایش تجلیل از سربازان نمونه ارتش و محفل انس با قرآن در کلیه یگان‌های ارتش را در این روز داریم.

وی خاطرنشان کرد: در روز 2 مهرماه که با عنوان دفاع همه جانبه، بصیرت و مدیریت جهادی نامگذاری شده جلسات آگاه سازی و بصیرت افزایی کلیه یگان‌های ارتش استان، را به مناسبت هفته دافع مقدس در دستور کار داریم.

نماینده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، چهارمحال و یزد بیان کرد: غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار و تجلیل از جانبازان آسایشگاه شهید مطهری از جمله برنامه‌های سوم مهر ماه که با نام شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه‌های مقاومت نامگذاری شده، است و در روز چهارم مهر که با عنوان ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت نامگذاری شده حضور خانواده‌های ارتش در نماز جمعه و سخنرانی امیرجهادی پیش از خطبه‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه 5 مهرماه روز نکوداشت فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان است، اظهار کرد: جلسه همایش تجلیل از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس در این روز برگزار می‌شود و در روز ششم مهرماه که روز عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبار ستیزی نامگذاری شده همایش پیاده روی خانواده‌های ارتش در ساعت 8 صبح و در سایت نظامی شاهین شهر را داریم.

حجت الاسلام قریشی افزود: نمایشگاهی با غرفه‌های متعدد از نمونه تجهیزات نظامی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه جنگ نرم و غرفه نقاشی و ثبت خاطره با هماهنگی سازمان تبلیغات در سه راه حکیم نظامی برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره 236 دانش آموز شهید در هفته دفاع مقدس در نجف‌آباد

مسئول نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب الزمان نیز در این نشست اظهار کرد: بسیج و سپاه استان برای هفته دفاع مقدس بیش از 100 برنامه را پیش بینی کردند.

سرهنگ منوچهر معتمدی افزود: شرکت یگان‌های مختلف سپاه و بسیج استان دوشادوش ارتش در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان اصفهان و شهرهای دیگر استان از جمله برنامه‌های سپاه و بسیج استان در هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: دبیرستان شهید محمد منتظری شهر نجف آباد با 236 شهید دانش آموز تنهای دبیرستانی در سطح کشور است که این تعداد شهید را تقدیم انقلاب کرده و تمامی این شهدا محصل و نه فارغ التحصیل این دبیرستان بودند که قرار شده در هفته دفاع مقدس یادواره این شهدا برگزار شود.

مسئول نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب الزمان با بیان اینکه 200 یادواره شهدا در سطح استان در طول این هفته برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجرای شبیه سازی عملیات خیبر در طول این هفته در باغ فدک از جمله برنامه‌های سپاه صاحب الزمان استان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم پیاده روی اقشار مختلف مردم، رونمایی از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس در باغ موزه شهرداری تهران و حضور بسیجیان به منظور عطر افشانی مزار شهدا در گلستان‌های شهدای سراسر کشور از جمله برنامه‌های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

بخش 7 هزار ساعت برنامه دفاع مقدس در مرکز صدا و سیمای اصفهان

قائم مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز اظهار کرد: هفته دفاع مقدس برای بازخوانی فرهنگ مقاومت بوده و امروز مقاومتی که در سوریه، غزه، عراق و سایر کشورها می‌بینیم جز در سایه 8 سال دفاع حماسه ساز مردم در ارتش، بسیج، سپاه و جهادسازندگی این مرز و بوم میسر نبود.

هوشنگ صالحی با تاکید بر اینکه صدا و سیمای مرکز استان در تمام ایام سال از فرهنگ ایثار و شهادت خوشه چینی می‌کند، بیان کرد: برنامه‌های رایحه عشق، سرافرازان و عرشیان در طول سال به معرفی فرهنگ دفاع مقدس می‌پردازد و قاف عشق، تاب مهتاب و خبر از ستاره نیز از جمله برنامه‌های سازمان هستند.

وی با بیان اینکه سایر برنامه‌های سازمان در هفته دفاع مقدس به این سمت گرایش پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سیما 2 ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس داریم و حماسه پایداری هر روز به مدت 45 دقیقه و پلاک هر روز به مدت 40 دقیقه پخش زنده دارند و همچنین فیلم‌های سینمایی، سریال و مستندهایی به مناسبت این ایام پیش بینی شدند.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان تصریح کرد: 5 هزار و 820 دقیقه در تلوزیون، 2 هزار و 235 دقیقه در صدا و 250 دقیقه گزارش مختلف خبری در واحد اطلاعات و خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس پیش بینی شده که تولید و پخش شوند.

وی افزود: برنامه پلاک هر روز به مدت 90 دقیقه پخش برنامه داشته و برنامه ترنم پایداری هر روز به مدت 35 دقیقه سرودهای تولید شده در زمینه دفاع مقدس را پخش می‌کند و 2 برنامه اختصاصی از نمایش هفته نیز به هفته دفاع مقدس می‌پردازد.

صالحی با بیان اینکه 25 عنوان برنامه از تلوزیون و 13 عنوان از رادیو به هفته دفاع مقدس می‌پردازند، اظهار کرد: علاوه بر این برنامه‌ها تمام برنامه‌های صدا و سیما به ویژه برنامه‌های مخاطب محور به لحاظ موضوعی و محتوایی به سمت هفته دفاع مقدس گرایش دارند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.