امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی نجف آباد:

"اخبارکوتاه پیرامون کشاورزی نجف آباد"

برگزاری اولين جلسه کميته روستايي وعشايري ستاد بزرگداشت دهه فجرشهرستان نجف آباد  

اولین جلسه کمیته روستایی وعشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان نجف آباد در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد با حضور شوراهای اسلامی ،دهیاری روستاها ونمایندگان ادارات و ارگانهای ذیربط برگزار و تصمیماتی از جمله برگزاری جشنواره طبخ غذاهای سنتی ، نمایشگاه محصولات کشاورزی شهرستان، مراسم عطر افشانی وغبار روبی از قبورشهداء ، مراسم دیدار با خانواده معظم شهداء ، مراسم سخنرانی ، خاطره گویی از دوران انقلاب و شب شعر ، انجام مسابقات ورزشی و محلی و همایش جهت راهپیمایی در روستاها ، زنگ انقلاب ، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی در روستاها و افتتاح پروژه های اجرایی در طول دهه مبارک فجر اتخاذ گردید.

دوره آموزشی کار آفرینی و مهارتهای کسب و کار

دوره آموزشی کار آفرینی و مهارتهای کسب و کار با حضور 30 نفر از اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی قلعه سفید در مورخ 16لغایت 18 دی ماه سال جاری در محل حوزه ام الائمه شهر گلدشت برگزار گردید، در این دوره، خانم ندافی کارشناس ارشد توسعه روستایی پیرامون موضوعات: کار آفرینی، کسب وکار، انتخاب شغل و ایده یابی و نو آوری در شغل به تفصیل مطالبی را ارئه نمودند.

ماهی دار نمودن استخرهاي ذخيره آب کشاورزي در راستای افزایش بهره وری

در راستای اجرای طرح ماهی دارنمودن استخرهای ذخیره آب کشاورزی (ماهیان گرمابی) و در جهت افزایش بهره وری از آب و امکانات موجود ، رهاسازی تعداد 130000قطعه بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان نجف آباد صورت پذیرفت. این امر در 115باب استخر با مساحت مفید 52000 متر مربع انجام گرفت که در این راستا پیش بینی می گردد تا پایان سال مقدار 115تن ماهی گرمابی از گونه های کپور معمولی و کپور علفخوار برداشت گردد.

برگزاري جلسه کميسيون تقويم اداره اموراراضي شهرستان نجف آباد  

براساس تبصره 3 ماده3 قانون اصلاحی حفظ کاربری مصوب 16/8/85 و همچنین دراجرای ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون مذکور وفق تصویب نامه شماره 59879/ت 37110 مورخ 19/4/86 هیات محترم وزیران و دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی موضوع تبصره 3 الحاقی به ماده2 همان قانون، جلسه کمیسیون تقویم و ارزیابی شهرستان نجف آباد تشکیل گردید. دراین جلسه که باحضورنماینده سازمان جهادکشاورزی استان ( رییس اداره اموراراضی شهرستان ) ،نماینده سازمان اموراقتصادی ودارائی ونماینده استانداری درمحل سالن جلسات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نجف آباد برگزارگردید، به تعداد36پرونده رسیدگی وتصمیم گیری نهایی انجام گرفت .توضیح اینکه ماده 3 اصلاحی بیان می دارد کلیه مالکان ومتصرفان اراضی زراعی وباغهای موضوع این قانون که اقدام به تغییرکاربری نمایند علاوه برقلع وقمع بنا ،به پرداخت جزای نقدی ازیک تا سه برابربهای اراضی زراعی وباغها به قیمت روززمین باکاربری جدید که موردنظرمتخلف بوده است ودرصورت تکرارجرم به حداکثر جزای نقدی وحبس ازیک ماه تاشش ماه محکوم خواهندشد.

فعاليت شبانه روزي گشت جهت جلوگيري از تغيير کاربري اراضي  

در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و با توجه به اهمیت پیشگیری از تغییر کاربری اراضی ، موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی ایمن نظم پارتاک به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل باتفاق پرسنل این مدیریت مشغول به کار می باشد. توضیح اینکه کنترل اراضی با حضور سه نماینده از نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و موسسه ایمن نظم پارتاک صورت می پذیرد. این گشت زنی به منظور پیشگیری از جرم تغییرکاربری و به استناد تبصره 2ماده الحاقی اصلاحیه قانون حفظ اراضی زراعی و باغها انجام می گیرد که مقرر می دارد مامورین جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل ضمن تنظیم صورت مجلس راسا به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند. در همین راستا تبصره یک قانون فوق الذکر بیان می دارد چناچه مرتکب پس از اعلام جهاد کشاورزی به اقدامات خود ادامه دهد نیروی انتظامی موظف است بنابر در خواست جهاد کشاورزی از ادامه عملیات مرتکب جلوگیری نمایند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.