امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

8 دوره بهترین عملکرد مالی دانشگاه های آزاد کشور توسط واحد نجف آباد/طراحی وب سایت دانشگاه انطباق پذیر شد

رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد گفت: این واحد با توجه به فعالیت خوب واحد اداری و مالی خود در کنار تلاش و امانتداری دیگر پرسنل و مدیران توانسته طی هشت سال گذشته عنوان بهترین واحد دانشگاه های آزاد کشور در زمینه عملکرد مالی را به خود اختصاص دهد که این امر نقش مهمی در افزایش کیفیت فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مجموعه بر جای گذاشته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری سید محمد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در جمع تعدادی از مدیران با اعلام این خبر ادامه داد:« این انضباط مالی درحال حاضر به گونه ای اجرا شده که با وجود گستردگی فعالیت های مختلف واحد، به جرات می توان ادعا کرد که حتی یک ریال نیز به شرکت های مختلف و اساتید بدهکار نیستیم و اعضای هیات علمی این دانشگاه بدون کمترین دغدغه نسبت به آینده شغلی خود، کار تدریس را ادامه می دهند.»
امیری در بخش دیگری از سخنان خود از شهریه دانشجویی به عنوان مهمترین امانت در نزد دانشگاه آزاد یاد کرد و گفت:« با وجود ظهور و بروز برخی مشکلات، همزمان با انجام فعالیت های علمی و پژوهشی، برای تقویت مبانی فرهنگی و اعتقادی دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز کارهای خوبی برنامه ریزی شده به طوریکه در کنار کسب رتبه های برتر مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و کارکنان طی چندین سال متوالی، امسال نیز آزمون این رقابت ها با استقبال بیش از 7 هزار نفر برگزار شد.»
کسب رتبه اول دانشگاه های آزاد کل کشور در حوزه اقامه نماز برای 10 سال متوالی دیگر موردی بود که رئیس با سابقه این دانشگاه با تشریح آن خاطر نشان کرد:« از نکات قابل توجه دراین بخش می توان به ساخت نمازخانه اصلی این واحد توسط مرحوم آیت اله غیوری نماینده سابق ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اشاره کرد که در همین راستا نیز نماز خانه مورد اشاره به نام فرزند شهید این عالم وارسته نامگذاری شده است.»
لازم به ذکر است که در حال حاضر علاوه بر فعال بودن دفتر مشاوره دانشجویی در سطح این واحد آموزشی،همه ساله در اولین روزهای آغاز سال تحصیلی نیز طی جلسات متعددی خانواده دانشجویان با شرایط خاص حاکم بر فضاهای آموزشی،قوانین و مقررات خاص خوابگاه ها و الزامات حفظ و تقویت مبانی اعتقادی و فکری جوانان آشنا می شوند که این امر با استقبال بسیار خوب والدین و تشکر به خاطر حساس بودن مسئولان نسبت به چنین مسائلی همراه بوده است.»

با برنامه ریزی خوب، مسائل فرهنگی را در دانشگاه و جامعه نهادینه کنیم

دکتر سید محمد امیری در نشست هیات رئیسه دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مسائل فرهنگی دانشگاه با توجه به رویکردهای جدید درمقوله فرهنگ در كشور را تبیین کردند.

باید در حوزه فرهنگی فعالیت های یبشتری كرد تا با برنامه ریزی خوب بتوانیم مسائل فرهنگی را در دانشگاه و جامعه نهادینه كنیم .آنچه كه بسیار مهم است بحث مشاركت دادن دانشجویان در مسائل فرهنگی است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با اعلام این مطلب كه فضای دانشگاه باید طوری تقسیم شود كه تمام تشكلها بتوانند از این فضا استفاده كنند گفت: سیاست دانشگاه در رابطه با انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی، تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت های علمی و فرهنگی است، باید طوری رفتار شود كه افکار و سلیقه های مختلف در کنار هم تعامل داشته و برای پیشرفت و توسعه فضای علمی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه تلاش نمایند.

دکتر امیری:باید با هرسلیقه درکنارتوجه به مسایل علمی، نسبت به مسایل فرهنگی وسیاسی خود نیزبی تفاوت نباشند و ما هم از وجود سلایق مختلف در دانشگاه استقبال می کنیم.

دکتر امیری با بیان اینکه همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند: تنها راه‌ گسترش‌ فرهنگ‌ و تولید علم‌ و اندیشه‌ در کشور، ایجاد فضای‌ نقادی‌ علمی‌ در پرتو آزاداندیشی‌ حقیقی‌ در دانشگاه‎‎ها و حوزه‎‎ها است‌ گفت: باید به كرسی های آزاد اندیشی توجه بیشتری نمود، محیط دانشگاه محیط تضارب آرا و افکار است و دانشگاه باید محیط پرسش گری باشد، محیطی که دانشجو در کنار فعالیت های علمی به فعالیت های فرهنگی و سیاسی نیز بپردازد.

وی با تاکید براینکه البته همه این موارد در سایه رعایت قانون و مقررات است و دانشجویان می بایست در چارچوب قوانین و مقرراتی که وجود دارد فعالیت نمایند و حرمت یکدیگر را داشته باشند گفت: انتظارما از دانشجویان و تشکل های دانشجویی این است كه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل بالایی که از آن برخوردارند می توانند با سلایق مختلف درکنارهم ومدیران دانشگاه فعالیت نمایند وگامهای به سزایی برای پیشرفت دانشگاه و کشور بردارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با اذعان به این مطلب كه دانشجویان باید ضمن اینکه به مسائل جامعه حساس باشند اظهار داشت: باید با هرسلیقه درکنارتوجه به مسایل علمی، نسبت به مسایل فرهنگی وسیاسی خود نیزبی تفاوت نباشند و ما هم از وجود سلایق مختلف در دانشگاه استقبال می کنیم.

دکتر امیری با توصیه به برنامه ریزی برای اساتید و كارمندان درحوزه فرهنگی اظهار داشت : برای مشارکت اساتید و كارمندان باید ایجاد انگیزه شود علاوه بر مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی به مشارکت اساتید و کارمندان نیزتوجه شود و فعالیت‌های فرهنگی روی آنها متمركز گردد به همین دلیل دانشگاه باید ضمن پیگیری و حمایت و پشتیبانی از فعالیت فرهنگی در دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه اساتید و کارمندان نماید تا تأثیرگذاری فرهنگی در سطوح مختلف به ویژه خانواده ها شكل بگیرد.

 طراحی وب سایت دانشگاه انطباق پذیر شد

news-384کاربران سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از این پس می توانند صفحات وب سایت را متناسب با صفحه نمایش گر خود ببینند.

سایت دانشگاه در دومین گام از مجموعه برنامه تغییرات جدید، از طراحی واکنش گرا برخوردار شد. در این طراحی، کاربران سایت صفحات را متناسب با صفحه نمایش گر خود خواهند دید؛ به گونه ای که مطالب و اخبار سایت در تلویزیون های هوشمند در چهار ستون، در پی سی و لپ تاپ ها در سه ستون، در تبلت ها در دو ستون و در تلفن های همراه در یک ستون مشاهده خواهد شد.

گفتنی است در طراحی سایت واکنش گرا که به Responsive Web Design مشهور است، ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و ... در ابعاد مختلف می شود که این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود. سایت واکنش گرا برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.