امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
در آخرین روز سال صورت می‌گیرد؛

پخت بیش از ۹ تن سمنو در نجف آباد

گلزار شهدای نجف آباد در آخرین روز سال میزبان مراسم سنتی پخت بیش از ۹ تن سمنو در 15 دیگ توسط مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا در نجف آباد، امسال نیز همانند هشت سال گذشته، گلزار شهدای نجف آباد در آخرین روز سال میزبان مراسم سنتی پخت بیش از ۹ تن سمنو در 15 دیگ توسط مردم خواهد بود که با شروع رسمی این برنامه از ساعت 15 عصر روز جمعه، شهروندان می توانند تا زمان تحویل سال در حدود 2:15 دقیقه صبح از ویژه برنامه های مختلف آن استفاده کنند.
در این مراسم که 14 دیگ به یاد چهارده معصوم و یکی نیز به نام حضرت اباالفضل عباس(س) آماده خواهد شد از حدود ۲ تن گندم و هفت تن آرد برای تهیه سمنو استفاده خواهد شد.
لازم به ذکر است، سال گذشته نزدیک به 10 هزار نفر از سمنو پخت شده در این نقطه که با پشتیبانی مالی مردم و همکاری مجموعه هایی مانند شهرداری، نیروی انتظامی و فرمانداری برگزار می شود استفاده کردند.
به گفته کارشناسان پخت این حجم از سمنوی نذری در یک نقطه می تواند به عنوان یکی از رکوردهای جالب استان و کشور مورد توجه رسانه ها قرار گیرد به طوریکه در سال گذشته این برنامه توسط صدا و سیما مرکز استان و برخی رسانه ها در فضای مجازی نیز پوشش داده شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.