امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش آنا

سرپرست واحد نجف‌آباد: دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد، واحد جامع مستقل شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: واحد دانشگاهی نجف‌آباد به دلیل حائز شرایط بودن از نظر استانداردها به همراه واحد علوم تحقیقات به عنوان واحد جامع مستقل اعلام شد.

به گزارش آنا، دکتر سیدمحمد امیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با توجه به نخستین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها که  به منظور پایش اقدامات آنها در راستای اجرای طرح تجمیع 2 برگزار شد، گفت:‌ دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه‌ که با حضور روسای واحدهای استانی و جمعی از معاونان دانشگاه برگزار شد، سیاست‌های جدید و بخش‌نامه‌های طرح تجمیع 2 را تبیین و تشریح کرد.

وی افزود:‌ رئیس دانشگاه در این جلسه که بنده به همراه دکتر عباس‌پور رئیس واحد علوم و تحقیقات حضور داشتیم، اعلام کرد که دو واحد نجف‌آباد و علوم و تحقیقات دارای امتیازاتی هستند و شاخصه‌های لازم را دارند که به عنوان واحدهای جامع مستقل اعلام شوند.

سرپرست واحد نجف‌آباد درباره عنوان جامع مستقل بیان کرد:‌ واحد جامع مستقل اختیارات بیشتری دارد و مستقیم با سازمان مرکزی و همین طور رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی کار می‌کند، یعنی این واحدها تابع دانشگاه استان نیستند و ساختار تشکیلاتی دارند که در حال آماده‌سازی آن هستند و به زودی اعلام می‌شود.

امیری در مورد شاخصه‌های این دو واحد گفت:‌ دکتر علوی فاضل، امتیازهای واحد نجف‌آباد و علوم تحقیقات را جزو واحدهای برتر، جزو 10 واحد برتر دانشگاه آزاد در برون‌داد حوزه علمی، تعداد هیات علمی بالای 600نفر، داشتن 10 دانشکده مصوب و ... بیان کرد.

وی در خصوص این عنوان و فعالیت‌های پیش روی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: مسئولیت این واحد سنگین‌تر است و قطعا انتظارات مسئولان بیشتر شده و سیاست‌های رئیس دانشگاه باید در این واحدها عملی شود.

 سرپرست واحد نجف‌آباد ادامه داد: تلاش داریم در این حوزه موقعیت‌های بیشتری به دست بیاوریم چرا که واحد نجف‌آباد رتبه 2000 را در دانشگاه‌های جهان دارد و سعی ما این است که تا سه سال آینده رتبه واحد نجف‌آباد را به زیر 500 در بین دانشگاه‌های جهان برسانیم.

بر اساس این گزارش دکتر مجتبی علوی‌فاضل، رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی دیروز در نخستین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها با بیان اینکه تاکنون 172 نفر از اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنای استان تعیین شده اند، گفت:با هماهنگی 31 استان، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان معرفی شده است و دو واحد دانشگاهی علوم و تحقیقات تهران و نجف‌آباد به علت داشتن امتیازات 15گانه و حائز شرایط بودن از نظر استانداردها به عنوان واحدهای جامع مستقل خواهند بود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.