امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مجید پزشکی رئیس شورای اسلامی شهر نجف آباد

انتخاب هيئت رئيسه شوراي شهر و شهردار در اولين جلسات شورا نشان از وحدت، همدلي و اتفاق نظر شوراي شهر دوره چهارم دارد.

 با رئیس شورای اسلامی شهر نجف آباد بیشتر آشنا شویم:

ضمن معرفی سوابق اجرایی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی خود را بیان نمایید؟
بنده مجید پزشکی متولد 1345 و داراي تحصيلات ليسانس مهندسي عمران هستم كه سوابق اجرايي، مديريتي و فرهنگي اينجانب به شرح ذيل است:
مدیر امور ساختمانی دانشگاه آزاد
مدیر امور ساختمانی دانشگاه پیام نور
مجری شبکه هوایی مخابرات نجف آباد
مجری شبکه مخابرات خمینی شهر
مجری مرکز بین الملل مخابرات دانشگاه صنعتی اصفهان
مدیر فنی پروژه طرح توسعه حسینیه اعظم
مدیر فنی پروژه ساختمان مرکزی دارالقرآن العظیم نجف آباد
مدیر فنی پروژه مجموعه فرهنگی شهید محمد منتظری دارالقرآن العظیم
عضو شورای اسلامی بازار بزرگ نجف آباد
عضو هیئت امناء و مدیر ساختمانی مساجد بازار، صفا، کاظمیه و قبا نجف آباد
عضو هیئت مدیره دارالقرآن العظیم
مجری وضوخانه های عمومی سطح شهر ( میدان امام، خیابان شریعتی، گلزار شهداء، آرامستان جدید )
مجری پل های عابر پیاده سطح شهر
مدیر پروژه شهرک امام علی (ع)
حضور در جبهه های هشت سال دفاع مقدس به مدت 46 ماه ( از سال 61 تا پایان جنگ تحمیلی )
افتخار جانبازی 45 درصدی
فرماندهی مخابرات زرهی لشگر 8 نجف اشرف به مدت 2 سال با حکم سردار شهید احمد کاظمی

ترکیب شورا را چگونه می بینید ؟
ضمن تشکر و قدردانی از خدمات و زحمات شورای سوم و شهردار وقت جناب آقای خندان بخاطر فعالیت در بخش های مختلف عمرانی و فرهنگی، انتخابات شوراها انتخاب شایسته و بایسته ای بود و افرادی هم که رای اعتماد مردم را گرفتند افراد لایق و شایسته و صاحب رای و متخصصی هستند و ترکیب خوبی از لحاظ فنی و عمرانی و نیز از لحاظ فرهنگی و همچنین از لحاظ حوزه حقوقی و مسائل اجرایی بوجود آمده که خوشبختانه شورا در جلسه اول و دوم هیئت رئیسه شورا و شهردار را انتخاب نمود و این نشان از وحدت و همدلی و اتفاق نظر اعضای شورای شهر دارد.

آقای مهندس منتظری به عنوان شهردار نجف آباد توسط شورای چهارم انتخاب شد به نظر شما ایشان چه ویژگی هایی داشت که توانست منتخب شورای چهارم باشد؟
مهندس منتظری سوابق اجرایی قوی در فرمانداری به عنوان معاونت فرماندار و بخشدار بخش مهردشت داشتند همچنين به لحاظ بومی بودن و اشراف داشتن ایشان به مشکلات و معضلات شهر و شهرداری گزينه مناسبي براي شهرداري نجف آباد بودند وی جزء ایثارگران و خانواده شهداء هستند (فرزند و برادر شهید) و دارای مدیریت قوی و توانمندی های فردی بسیاری است.

از آنجا که شورای شهر یک نهاد برنامه ریز و نظارتی است اولویت های اول شهر را در چه می بینید ؟
به نظر بنده اولويت هاي اصلي براي پيشرفت و توسعه شهر نجف آباد نكات ذيل است.
1- اجرای پروژه های زیربنایی و روبنایی عمرانی
2- بهینه سازی معابر شهر اعم از آسفالت، جداول و جوی ها
3- اجرای سیستم خدمات رسانی قدرتمند اعم از پاکیزگی، جمع آوری زباله و ...
4- اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و تفریحی
5- حوزه حمل و نقل و ترافیک (روان سازی ترافیک معابر)
6- ایجاد پروژه های فضای سبز و پارک ها
برای زیبا سازی و بهسازی در حوزه شهرسازی چه برنامه هایی دارید؟
جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و ایجاد خط بدنه های قانونی طبق اصول معماری و شهرسازی و اجرای طرح جامع شهری با توجه و نگرش بر زیباسازی و روان سازی ترافیک از اولین اقداماتی است که به نظر می رسد باید در شهر اجراء شود.

با توجه به اینکه برنامه توسعه 5 ساله شهرداری توسط سازمان شهرداری های کل کشور به عنوان یک سند راهبردی ابلاغ شده است نظرتان راجع به این سند چیست و برای اجرایش چه برنامه هایی دارید؟
ما به این برنامه پایبند هستیم البته دوستان نظراتی برای اصلاح و بهبود آن دادند. در بودجه های سالانه سعی بر اصلاح و بازنگری داریم و ایده های بزرگی داریم برای اینکه نجف آباد را به یک شهر توریستی بعد از اصفهان تبدیل کنیم.

آیا شورای چهارم در حوزه عمرانی برنامه خاصی برای شهر دارد؟
اولویت اول تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و تسویه بدهی پیمانکاران با بخش خصوصی می باشد. ثانیا در بخش عمرانی جهت روان سازی ترافیک و تخلیه خیابان های اصلی شهر از ازدحام و شلوغی می خواهیم یک رینگ بزرگ اطراف شهر اجرا كنيم که تمام ورودی و خروجی های اطراف شهر به این رینگ وصل باشند.
دیگر اینکه 2 پروژه بزرگ چهارسوق بزرگ بین خیابان حافظ و امام حد فاصل چهار راه شهرداری و میدان امام شامل دو تا سه طبقه پارکینگ بزرگ و ساختمان تجاری و ساختمان بزرگ پزشکان انجام می شود.
در بخش توریسم و گردشگری قرار است قنات شیربچه در مبداء یزدانشهر و حدفاصل خیابان میرداماد تا بیمارستان ایمن سازی و تبدیل به یک نقطه توریستی و گردشگری بشود و به بخش قدیمی قنات شامل میراب و رختشوی خانه یک موزه اضافه می شود. که هم شغل ایجاد می کند و هم اقتصاد را احیاء می نماید.
در فلکه آزادگان و بسیج می توان میدان بزرگی احداث نمود که با ایجاد میدان و بازار بزرگی شبیه به میدان نقش جهان اصفهان، بن بست ایجاد شده تجاری و مسکونی در مرکز شهر و اطراف بازار مرتفع می شود.
و دیگر طرح اینکه ایجاد منطقه مسکونی به سبک طرح نواب تهران در حومه شرقی شهر در دست مطالعه می باشد.

شورای چهارم در خصوص کمبود سرانه فضای سبز چه برنامه ای دارد؟
ایجاد چهار پارک بزرگ در نواحی شمال شرق، شمال غرب، جنوب شرق و جنوب غرب را در دست برسي و مطالعه داریم که همه شهروندان سطح شهر به آن دسترسی داشته باشند.
همچنين ایجاد پارک بزرگ تفریحی آبی و اجرای طرح گردشگری بیشه از ديگر طرحهايي است كه مي تواند ضمن جبران كمبود فضاي سبز، مكان هايي جهت تفريح و گردش مردم شهر و مسافران ايجاد نمايد.
در خصوص مسائل فرهنگی و معضلات و کمبودهای این حوزه چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید؟
احیاء آثار تاریخی شامل برج کبوترخانه، عصارخانه اخلاقی، هفت لتی، پنگ خانه، یخچال های قدیمی، رختشوی خانه ها و خانه های قدیمی و ایجاد پارکهای گردشگری، ایجادهتل بین المللی، احداث مصلی بزرگ شهر همراه با کاربری های سالن بحران و نمایشگاه بین المللی و ارتباط با مساجد سطح شهر، ایجاد فضاهای فرهنگی، اجتماعی و تفریحی در سطح مناطق ششگانه شهر و توزیع عادلانه خدمات فرهنگی و تفریحی در سطح شهر، ایجاد خانه های مشاوره و روانشناسی، رونق فرهنگسراها جهت اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، تفریحی و ایجاد کتابخانه دیجیتالی و الکترونیکی درتمامی کتابخانه ها و مجموعه های فرهنگی شهرداری از جمله برنامه هايي است كه شهرداري در آينده بايد اجرا كند و در بحث تکریم ارباب رجوع و افزایش سطح رضایتمندی مراجعان نيز اجرای طرح جامع شهروند الکترونیک و شهرداری الکترونیک جهت جلوگیری از مراجعات غیر ضروری شهروندان به شهرداری و تسریع در پاسخگویی به شهروندان را مد نظر داريم.
مردم چگونه می توانند با اعضای شورای شهر ارتباط برقرار کنند؟
ملاقات مردمی یکشنبه ها از ساعت 10 تا 12 است و جلسات رسمی دوشنبه ها از ساعت 17 تا 19 و جلسات کمیسیون ها شنبه ها، یکشنبه ها و دو شنبه ها از ساعت 16 تا 17 در محل دفتر شورای شهر در خيابان امام خميني (ره) برگزار می گردد.

در پايان اگر مطلبي داريد بفرمائيد ؟
ضمن تشكر از پرسنل روابط عمومي شهرداري اميدوارم با همراهي و همياري مردم شريف نجف آباد و همچنين با ايجاد وحدت و همدلي در بين پرسنل و مديران شهرداري و شوراي شهر و مسئولين شهرستان بتوانيم قدمهاي بزرگ و موثري در آباداني و پيشرفت شهر نجف آباد برداريم.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.