امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
برای اولین بار در کشوراجرامی شود؛

طرح غربالگری ژنتیک ویژه زوج های جوان درنجف آباد

طرح غربالگری ژنتیک ویژه زوج های جوان برای اولین بار در کشور در نجف آباد اجرا می شود.رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد در گفت و گو با اصفهان امروز با اشاره به اینکه طرح مذکور با هدف آگاه سازی مردم از خدمات مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت ها اجرا می شود اظهار داشت:این طرح به طور آزمایشی و برای اولین بار در شهرستان نجف آباد با همکاری و تعامل بین ادارات بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان اجرا می شود.
سید رسول اسماعیلیان افزود:در این طرح که از آبان ماه جاری آغاز و تا پایان سال ادامه دارد زوج های جوان با مراجعه به سه مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان از خدمات این مراکز استفاده می کنند.
وی در ادامه به طرح غربالگری پیشگیری از معلولیت ها جهت دانش آموزان اشاره کرد و گفت:این طرح نیز با همکاری ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش به منظور آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها از 25آبان ماه تا 10آذر ماه سال جاری در تمامی مدارس شهرستان نجف آباد اجرا خواهد شد.
رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد خاطر نشان کرد:در طرح پیشگیری از معلولیت ها ویژه دانش آموزان والدین آنها ،اعضای انجمن اولیاومربیان و معلمان مدارس آموزش های لازم را فرا می گیرند.وی همچنین به طرح غربالگری بینایی آمبیلیویی(تنبلی چشم)که همزمان با سراسر کشور اجرا می شود اشاره کرد و اظهار داشت:این طرح در تمامی مهد های کودک زیر نظر بهزیستی و اداره آموزش و پرورش اجرا می شود.اسماعیلیان سن کودکان مورد معاینه در این طرح را بین سه تا 6سال بیان کرد و گفت:پایگاه دائمی سلامت اجتماعی اداره بهزیستی مجری طرح تنبلی چشم است.
وی افزود : این طرح سه مرحله دارد که در مرحله اول کودک توسط مربیان مهد معاینه شده در صورت مشکوک بودن به مرحله بعد که توسط کارشناس مربوطه و با دستگاه مخصوص مورد معاینه قرار می گیرد ارجاع می شود.وی گفت: در مرحله سوم نیز کودکانی که مشکوک تشخیص داده می شوند به چشم پزشک معرفی می گردند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد در پایان به آمار کودکان معاینه شده این طرح در سال گذشته اشاره کرد و گفت:سال قبل 11هزار کودک مورد معاینه قرار گرفتند که 180 نفر از آنان دارای مشکلات بینایی بودند و خدمات مربوطه را از بهزیستی دریافت کردند. 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.