امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
رييس مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي:

واحد نجف آباد، ايستگاه آخر مميزي رشته هاي تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامي

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد دكتر علوي فاضل رييس مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي در پايان سفر كاري خود و هیات همراه به واحد نجف آباد گفت : واحد نجف آباد جزو واحدهايي است كه ارزيابي آن باعث مي شود به كيفيت دانشگاه آزاد اسلامي افتخار كنيم. در حقيقت واحد نجف آباد و برخي ديگر از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي رقباي اصلي دانشگاه هاي دولتي هستند و حتي در بسياري از موارد از دانشگاه هاي دولتي پيشي گرفته اند. اين واحد ها جزو افتخارات دانشگاه آزاد اسلامي هستند كه قطعا با زحمات و فعاليت شبانه روزي مديران دلسوز،تلاش كاركنان و استادان زحمت كش و حمايت بي دريغ خانواده ها به اين جايگاه رسيده اند. واحد نجف آباد الگوي توسعه پايدار براي تمام واحد هاي دانشگاه آزاد اسلامي می باشد.
علوي فاضل با اشاره به بررسي رشته هاي مقاطع تحصیلات تکمیلی واحد نجف آباد خاطر نشان كرد:همانطور كه انتظار مي رفت نتيجه ارزيابي رشته هاي موجود در واحد نجف آباد بسيار خوب بود و تمامي رشته هايي كه در آن پذيرش دانشجو صورت گرفته مورد تاييد سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي مي باشد.اين دانشگاه قبلا نشان داده بود كه از نظر امكانات، تجهيزات و فضاي آموزشي استانداردهاي لازم را دارد. بررسي هاي كارشناسانه امروز نشان داد كه وضعيت واحد نجف آباد از نظر علمي و اعضاي هيات علمي هم بسيار مطلوب است. واحد نجف آياد ايستگاه آخر مميزي رشته هاي تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر كشوراست.


وي با اشاره به پايان بررسي رشته هاي تحصيلي موجود در واحد نجف آباد اعلام کرد: با پایان یافتن ممیزی رشته های این واحد کار ممیزی کل رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی پایان یافته است. او همچنین با اعلام اینکه در طول انجام این بررسی ها مجموعا شش هزار و پانصد رشته محل تحصیلات تکمیلی در 31 استان و دو واحد جامع مستقل نجف آباد و علوم و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته است بیان کرد که برای انجام این کار مهم مجموعا 3 هزارنفر ساعت کار کارشناسی توسط من و همکارانم در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. که انشا الله انجام این کارمنشا خیر و برکت برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و جامعه دانشگاهی کشور باشد و صرف اين ميزان وقت و انرژي نشان دهنده اهتمام و جديت دانشگاه آزاد اسلامي در بحث نظارت، مميزي و ارتقاء كيفي دانشگاه است
علوي فاضل بدست آوردن شاخص هايي نظير داشتن شركت هاي دانش بنيان، وجود امكانات تحقيقاتي و پژوهشي، وجود آزمايشگاه ها و كارگاه هاي مجهز و پيشرفته، تعداد رشته هاي كارشناسي ارشد و دكتراي تخصصي، چاپ و ميزان ارجاع به مقالات و تعداد اعضاي هيات علمي را به عنوان شرايط احراز عنوان جامع مستقل خواند و افزود : امتياز جامع مستقل براي اولين بار در دانشگاه آزاد اسلامي به واحد هاي نجف آباد و علوم تحقيقات تهران داده شده است و در حال حاضر 31 دانشگاه آزاد اسلامي استان و 2 واحد جامع مستقل وجود دارد كه براي اين دو واحد از نظر ساختار تشكيلاتي همه اختيارات و استقلال عملي كه دانشگاه هاي استان دارند، تعريف شده است. رسيدن به اين عنوان منوط به احراز شرايط خاصي است كه بيان شد همانگونه كه واحد نجف آباد تمام شرايط لازم را در عالي ترين سطح ممكن دارد در واقع ميتوان گفت واحد نجف آباد يك استان در دل يك واحد است من به وجود چنين دانشگاهي افتخار ميكنم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.