امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
رييس واحد نجف آباد:

بايد در اجراي اهداف دانشگاه آزاد اسلامي پيشرو باشيم

به گزارش روابط عمومی واحد نجف آباد دومین نشست هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده ها به هم اندیشی و گفتگوی اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق با معاونین و ریاست واحد نجف آباد اختصاص یافت. درایستگاه دوم هم اندیشی بررسی و یافتن راهکارهای اجرای برنامه های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف آباد، هیات رئیسه واحد میزبان استادان و پژوهشگران دانشکده مهندسی برق شدند.

در ابتدای این نشست دکتر امیری با مرور روند انتخاب واحد نجف آباد به عنوان یک واحد جامع مستقل به بیان انتظارات ریاست عالیه دانشگاه از واحد نجف آباد پرداخت وگفت:
پس از انتخاب دكتر ميرزاده به عنوان رياست دانشگاه آزاد اسلامي برنامه ها و سياست گذاري هاي بسيار خوبي صورت گرفت كه بخشي از آنها در حال اجرا و برخي ديگر در حال تدوين هستند. تجميع و چابك سازي سيستم يكي از همين موارد است كه رياست عاليه دانشگاه آزاد اسلامي با درايت و دور انديشي و پافشاری بر اجرای آن دانشگاه آزاد اسلامی را از گرفتارشدن در بحران مشکلات اقتصادی نجات داد. به گونه ای که اگر این تدابیر به موقع اتخاذ و به مورد اجرا گذاشته نشده بودند. بسیاری از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با مشکل مواجه می شدند. کما اینکه در حال حاضر برخی از واحدهاي دانشگاهي به خاطر كمبود دانشجو با مشكلات زيادي مواجه هستند. و اين كمبود دانشجو ماحصل سياست اشتباهي است كه دولت گذشته در مقابله با دانشگاه آزاد اسلامي پيش گرفت و از طريق دانشگاه هاي بدون ظرفيت و پشتوانه علمي اقدام به جذب بيش از حد دانشجو نمود با اين حال با تشخيص آگاهانه دكتر ميرزاده اين مشكل برطرف شد.

ادغام واحد هاي علوم و تحقيقات و همچنين ساختار جديد استاني دانشگاه آزاد اسلامي از ديگر اقداماتي بود كه باعث شد بسياري از مشكلات واحد ها برطرف شود. ما بايد با كمك هم سياست هاي مد نظر رياست عالیه دانشگاه را عملي كنيم و در اين زمينه همچنان که از واحد نجف آباد انتظار می رود، پيشرو باشيم
اميري خطاب به اعضاي هيات علمي دانشكده مهندسي برق واحد نجف آباد افزود: در جلسه اي كه با آيت ا.. هاشمي رييس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي داشتیم ضمن تشكر از انتخاب واحد نجف آباد به عنوان واحد جامع مستقل عرض كردم با توان بالاي علمي كه از همكارانم سراغ دارم قول ميدهم كه در آينده اي نه چندان دور دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد هم پاي دانشگاه صنعتي شريف گام بردارد و در واقع شريف دوم ايران باشد. بايد بكوشيم از طريق پرداختن به شركت هاي دانش بنيان، تبديل علم به ثروت و تامين منابع مالي غير شهريه اي براي دانشگاه از طريق استفاده بهينه از امكانات و توانمندي هاي استادان گام هاي بلند و محكمي را در راستاي اهداف بلند مدت دانشگاه برداريم. ما امروز به لطف خداوند متعال از نظر مالي با هيچگونه مشكلي مواجه نيستيم و اين به خاطر برنامه ريزي بلند مدتي است كه در سالهاي گذشته داشتيم و امروز هم در حال برنامه ريزي براي سال هاي آينده هستيم.

توسعه تحصيلات تكميلي جزء برنامه هاي اصلي دانشگاه است يعني بايد توليدات علمي، تبديل علم به ثروت و گسترش شركت هاي دانش بنيان را بيشتر مد نظر قرار دهيم.


وي در ادامه با اشاره به ديدار اخير روساي دانشگاه ها با مقام معظم رهبري خاطر نشان كرد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به موضوع مقاله هاي توليد شده در مراكز دانشگاهي اشاره كردند و گفتند كه مقالات بايد به سمت و سويي بروند كه مشكلي از جامعه برطرف كنند نبايد صرفا مقاله نويس موسسات باشيم بايد كارهايي انجام بدهيم كه مشكلات جامعه را حل كنيم. شنيده ام كه در دانشگاه هاي خارج، صاحبان صنايع در جلسات دفاع پايان نامه ها حضور دارند و در صورتي كه آن پايان نامه يا پژوهش متناسب با نيازشان باشد همان جا قرار داد همكاري امضا مي كنند ما نيز بايد به اين سمت و سو پيش برويم.
اميري در پايان افزود : براي پيشرفت و حركت رو به جلو نباید صرفا به ارتقاء سطح كيفي آموزش تكيه كنيم، بلکه باید در کنار اجرای آموزش کیفی که جز الزامات کار دانشگاهی می باشد، به آماده سازی دانشجویان برای کار آفرین شدن به جار کاریاب بودن توجه و اهتمام جدی داشته باشیم. چرا كه اعتبار هر دانشگاه در جهان امروز به میزان مشارکت دانشجویانش در ایجاد اشتغال و کارآفرینی می باشد.
در ادامه این جلسه اعضاي هيات علمي دانشكده مهندسي برق واحد نجف آباد در فضايي صميمي به بيان ديدگاه ها، مشكلات و پيشنهادات خود در راستای اجرای برنامه دانشگاه کار آفرین پرداختند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.