امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

دانشجوي ملي پوش واحد نجف آباد،طلايي شد/برگزاري سمينار آسيب شناسي سوءمصرف مواد در واحد نجف آباد

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد ، ناديا احمدي دانشجوي کارشناسی رشته تربيت بدني واحد نجف آباد و عضو تيم ملي كانوپولوي ايران كه به همراه اين تيم در مسابقات قهرماني آسيا شركت كرده بود، با كسب مدال طلا به كار خود در اين دوره از مسابقات پايان داد.
احمدي در خصوص برگزاري مسابقات گفت: رقابت های بخش بانوان جوانان برای اولین بار در سطح آسیا برگزار شد و 4 تیم در مسابقات حضور داشتند و تیم ایران توانست با قدرت از سد همه تیم ها بگذرد و عنوان قهرمانی را کسب کند. البته نتیجه بدست آمده حاصل کار تیمی و تلاش همه اعضای تیم بود.


نادیا احمدی با بیان اینکه سطح فنی مسابقات مذکور بسیار بالا بود، بیان کرد: در این دوره از رقابتها تیم کانوپولوی بانوان جمهوری اسلامی ایران با تیم های تایلند، سنگاپور و هنگ کنگ همگروه بودیم و با غلبه بر هر 3 تیم قهرمان شدیم.
دانشجوی قهرمان واحد نجف آباد عضوتیم ملی کانوپولوی جوانان که بیش از 6 سال است در رشته قایقرانی فعالیت می کند بیان کرد: بسیار خوشحالم که تیم ما با قدرت تمام مقام قهرمانی را کسب کرد و در اولین حضورم در مسابقات این موفقیت را بدست آوردم. البته چندین دوره در اردوها حاضر بودم اما مسابقات جوانان برگزار نشد و اعزام نشدم ملی پوش تیم ملی کانوپولوی جوانان با قدردانی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و مسئولین فدراسیون برای همکاری و فراهم سازی امکان حضور در این مسابقات اضافه کرد: جا دارد از زحمات دکتر امیری رئیس واحد نجف آباد برای اهمیت دادن به ورزش دانشگاهی در واحد نجف آباد تشکر و قدردانی نمایم
وی در خصوص برنامه های آینده خود گفت: در حال حاضر پس از مسابقات قهرمانی آسیا منتظر شروع لیگ هستیم تا بتوانم در اردوی تیم ملی و مسابقات قهرمانی جهان سال آینده حضور داشته باشم.
و امیدوارم با استفاده از تجربیات پیشکسوتان و مربیان با سابقه در آینده بتوانم روزهای بهتری را در کانوپولو سپری کنم. سطح مسابقات بسيار بالا بود و همه تيم ها با تمام توان خود پا به عرصه مسابقات گذاشته بودند. كشورهايي مانند هنگ كنگ،سنگاپور،تايلند و كره جنوبي از تيم هاي خوب و پر قدرت حاضر در اين دوره از مسابقات بودند با اين حال تيم ملي كانوپولوي ايران توانست با اقتدار و پشت سر گذاشتن تيم هاي مدعي قهرماني، به مدال طلاي اين مسابقات دست يابد.

برگزاري سمينار آسيب شناسي سوءمصرف مواد در واحد نجف آباد
دکتر نیکیار رئیس دانشکده پزشکی واحد نجف آباد در حاشيه سمينار آسيب شناسي سوء مصرف مواد كه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت پیشگیری اداره کل سازمان بهزیستی استان اصفهان در واحد نجف آباد برگزار شد با اشاره به نقش موثر دانشگاه و دانشجو در جامعه گفت: در جامعه ما دانشجوها براي ديگر افراد الگو هستند. رفتار،گفتار و منش آنها به نوعي براي ديگران مرجع به حساب مي آيد.

كسي كه مفتخر به پوشيدن لباس دانشجويي است بايد از اين عنوان مقدس و رسالت سنگيني كه بر دوش خود دارد، محافظت كند، وهمچنین با بیان اینکه بخش قابل توجه مراجعان به مراکز درمانی را افراد درگیر با سوء مصرف مواد و معتادان متقاضی ترک مصرف تشکیل می دهند، گفت در این سمینار ما قصد داریم دانشجویان پزشکی را با مقوله اعتیاد و سوء مصرف مواد از نزدیک آشنا نماییم تا ذهنیت درمان های گوناگون برای دانشجویان پزشکی از هم اکنون شکل بگیرد، و بتوانند در آینده با راههای گوناگون درمان و بازتوانی معتادان آشنا شده و به درمان موثر بیماران خویش بپردازند.
معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی استان اصفهان که به عنوان سخنران مدعو در این سمینار شرکت کرده بود، به خبرنگار ما گفت: امروزه مواد مخدر يكي از معضلات و آسيب هاي اجتماعي مهم به شمار مي رود و گستره و تاثيرات منفي آن قابل مشاهده است. به همين دليل سعي كرديم در اين سمينار دانشجو ها را با مضرات و عواقب مصرف انواع مواد مخدر آشنا كنيم. جمع آوري سخت معتادان خياباني، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و همچنين برگزاري نمايشگاه و اطلاع رساني در زمينه مواد مخدر از اقداماتي است كه نيروي انتظامي استان اصفهان در دستور كار خود قرار داده است.
وي در مورد گرايش برخي از دانشجو ها به مصرف انواع دخانيات و مخدر ها خاطر نشان كرد: در مورد دانشجو ها دو دغدغه مهم وجود دارد. به نظر مي رسد در مورد مصرف سيگار و قليان قبح اين كار شكسته شده است و بايد كارهاي فرهنگي بيشتري در اين زمينه صورت پذيرد.

همچنين به خاطر سوء تبليغ رسانه های در دسترس جوانان اين شائبه بوجود آمده كه شيشه يا كريستال اعتياد آور نيست. بايد عرض كنم مصرف اوليه شيشه باعث افزايش توان جسمي،جنسي و فكري مي شود اما به صورت كاملا مقطعي و زود گذر است.كسي كه تنها يك بار شيشه مصرف كند به دليل تاثيرات مخربي كه ایم کاده بر روي سيستم عصبي مرکزی فرد از خود به جا مي گذارد، بايد باز هم مصرف كند البته با تعداد دفعات بيشتر و دوز هاي بالاتر. به همين دليل برگزاري و استمرار چنين سمينارهايي هرچند تكراري به نظر برسد، باعث افزايش سطح آگاهي جامعه مي شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.