امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

دانشگاه آزاد نجف آباد در هفته اول دیماه

اولین دوره مسابقات چالش گرانش زمین( نجاتگر تخم مرغ) در واحد نجف آباد
دبیرانجمن علمی دانشجویی هوافضای واحد نجف آباد از برگزاری سومین دوره مسابقات چالش گرانش زمین با عنوان «نجاتگر تخم مرغ» در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه خبرداد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از واحد نجف آباد، مهران مختاری دبیر انجمن علمی هوافضای این دانشگاه گفت: یکی از بزرگترین دغدغه های مهندسین هوافضا در طراحی سامانه ها و کاوشگرهای فضایی، طراحی و تولید سیستم و سازه ای است که بتواند محموله فضایی را هنگام بازگشت به زمین بطور کامل حفاظت کند. در مسابقات نجاتگر تخم مرغ ، شرکت کنندگان سازه هایی با مواد و مصالح از قبل مشخص شده می سازند، و درآنها تخم مرغ قرار می دهند و آن را از ارتفاع معین به سمت زمین رها می کنند. سازه حامل تخم مرغ باید در محدوده معیین فرود امده بدون آنکه تخم مرغ درون سازه آسیب ببیند.
مختاری ادامه داد: دانشجویان باید روشی را طراحی کنند که نحوه فرود نجاتگر به گونه‌ای باشد که ضربه ناشی از برخورد آن با زمین باعث شکستگی تخم مرغ نشود و برای این کار باید شتاب گرانش، زاویه پرتاب و پارامترهای سطح تخم مرغ و زمین، مورد بررسی و محاسبه دقیق قرار گیرد. این سازه ها باید طبق قوانین خاصی ساخته شوند. شرایط ساخت این سازه ها، هم از نظر مواد و مصالح بکار گرفته شده در سازه و هم از لحاظ حجم و اندازه، تابع قوانین خاصی هستند.

برای شرکت در این مسابقات باید سازه به گونه ای ساخته شود که تخم مرغ در درون آن جاسازی شده وبا سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از آن خارج شده و کمترین آسیب را ببیند، ابتکار و خلاقیت در ارائه ایده‌ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده به سالم ماندن تخم مرغ کمک می‌کند.
وی افزود: در این راستا انجمن علمی و پژوهشی هوا فضای واحد نجف آباد اقدام به برگزاری دومین دوره این مسابقات کرد، که 11 گروه دانشجویی به همراه 13 سازه شرکت کردند. بعد از اجرای مسابقات و ارزیابی نتایج عملکرده نجاتگرها توسط هیات داوران، گروه های سیمرغ، فراز و ققنوس به ترتیب موفق به کسب مقام های اول تا سوم این مسابقات شدند.
لازم به ذکر است که سازه های سیمرغ( مقام اول) و ققنوس( مقام سوم) توسط رضا امینی، سید محمد حسینی، پویا واهری و مهشید خداوردیان و سازه فراز(مقام دوم) توسط پوریا کرمی، یوسف صالحی و محمدرضا پناهی ساخته و در مسابقات شرکت کردند.

رئيس سازمان سما:
در واحد نجف آباد عطر همدلي را استشمام كردم

دکتر سید احمد زرهانی در بازدید از مدارس و آموزشکده سما واحد نجف آباد عملکرد و امکانات این مجموعه آموزشی را متناسب با جایگاه والای علمی و فرهنگی شهر نجف آباد ارزیابی کرد.
سيد احمد زرهاني رئيس سازمان سما پس از بازديد از مدارس و آموزشكده سما واحد نجف آباد گفت: در طول مدت بازديد از واحد نجف آباد شاهد همبستگي مسئولان اين واحد بودم و عطر همدلي را استشمام كردم. بنده معتقدم كه دانشگاه آزاد اسلامي و سما با هم يكي هستند و از نظر ماهيتي هيچ تفاوتي با يكديگر ندارند.ما به عنوان كاركنان سما بايد خود را از دانشگاه بدانيم. اينكه دم از استقلال بزنيم نتيجه اي جز منزوي شدن سما ندارد ولي در صورت هماهنگي،همدلي و وحدت با دانشگاه مي توانيم از تمام امكانات و توان مديريتي و علمي دانشگاه بهره مند شويم.اين هماهنگي و همدلي زمينه ساز نعمت هاي بسيار زيادي براي ما شده كه نمونه بارز آن در واحد نجف آباد قابل مشاهده است.


احمد زرهاني در خصوص جايگاه مدارس سما افزود: در دنيا مدارسي كه به دانشگاه ها تعلق دارند، در افكار عمومي مدارسي با پرستیژ و توان علمي بالا هستند و خانواده ها مي كوشند كه به هر شكل ممكن فرزندان خود را در اينگونه مدارس ثبت نام كنند. ما نيز بايد تمكن و توانمندي هاي سما و دانشگاه را به جامعه خصوصا خانواده ها معرفي كنيم تا از طريق انعكاس توانمندي ها و تمكن هاي دانشگاه آزاد اسلامي، با پتانسيل هاي موجود آشنا شوند. معرفي فضاي تحصيلي و امكانات آموزشي كمك مي كند تا مردم دانشگاه را به خوبي بشناسند و براي ورود فرزندانشان به دانشگاه آزاد اسلامي برنامه ريزي كنند.


رئيس سازمان سما، بازديد از مدارس و آموزشكده سما نجف آباد را مثبت ارزيابي كرد و خاطر نشان كرد: هماهنگي بين سما و دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد بسيار مطلوب است. نگاه رياست واحد نجف آباد به مدارس و آموزشكده سما نگاهي مثبت و سازنده است و اين موضوع را مي توان از برنامه ريزي بلند مدت رياست دانشگاه براي سما مشاهده كرد.
وي در زمينه توسعه فضا و رشته هاي تحصيلي سما گفت: سازمان سما از احداث مدارس و آموزشكده هاي جديد و همچنين افزايش رشته هاي تحصيلي حمايت مي كند. اخذ مجوز رشته هاي جديد مستلزم طي مراحل كارشناسي و اداري خاص خود مي باشد، كه بايد بر اساس ظرفيت ها و پتانسل هاي موجود انجام گيرد. با برنامه ريزي كه انجام شده در صدد هستيم پنج سال آينده ظرفیت پذیرش دانش آموز در مدارس سما را تا 50 درصد افزایش دهیم و برای تحقق این هدف مسئولان مدارس و آموزشکده ها باید تلاش و کوشش برای پاسخگویی به این افزایش ظرفیت را دو چندان کنند. البته واحد نجف آباد با توجه با مديريت و پتانسيل هاي قوي مي تواند بيش پنجاه درصد رشد داشته باشد.

تیم الکتروکار واحد نجف آباد سوم شد
تیم دانشجویی الکتروکار در دومین دوره از مسابقات خودروهای الکتریکی کوچک(اتوکاپ) که به میزبانی گروه مهندسی خودرو دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، توانست مقام سوم را از آن خود کند.
دکتر احسان روحانی استادیار دانشکده مکانیک و مدیر دفتر ارتباط با صنعت و سرپرست تیم الکتروکار واحد نجف آباد گفت: این دوره از مسابقات با هدف به کارگیری اصول علمی مهندسی در طراحی ،گسترش نگرش سیستمی در مسائل علمی، تمرین کار گروهی ، تقویت طراحی صنعتی در کنار طراحی فنی خودرو و بکارگیری مواد و روشهای ساخت برگزار شد.

همچنین آشنایی شرکت کنندگان با قسمتهای مختلف خودروی واقعی نظیر شاسی، بدنه، سیستم فرمان تعلیق و سیستم انتقال قدرت از دیگر اهداف این مسابقه بود.
روحانی افزود: کنترل و هدایت خودرو از نظر سرعت شیب روی ،حداقل شعاع چرخش، کشش موانع، پایداری تعلیق و مسافت از جمله مواردی است که در خودرو های شرکت داده شده ، مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس این عملکردها خودروهای برتر معرفی شدند. خودرو های الکتریکی و هیبریدی در اندازه واقعی، تکنولوژی روز دنیا در صنعت خودرو بوده و در بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال گسترش می باشد. این خودروها سهم قابل توجهی در زمینه کاهش آلودگی هوا دارند، لذا اینگونه مسابقات گامی موثر در راستای بومی سازی این تکنولوژی و معرفی نیروی های جوان، با استعداد و نخبه به صنعت می باشد.
لازم به ذکر است که علی محمدی، ناصر زراعتکار، عباس سلیمانی، مهدی خلج و حسین جعفری دهنوی دانشجویان مهندسی مکانیک و برق دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اعضای تیم الکتروکار می باشند.

معرفی پژوهشگران برتر واحد نجف آباد
هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشکده‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی برق، مهندسی کامپیو‌تر و مهندسی هسته‌ای و علوم پایه به عنوان پزوهشگران بر‌تر واحد نجف آباد در سال جاری معرفی شدند.
رضا ابراهیمی معاون پژو هش و فناوری واحد نجف آباد در گفتگو با آنا گفت: هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف اباد پس از ارزیابی عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی 400 عضو هیات علمی این واحد به عنوان پزوهشگران بر‌تر سال جاری انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.


غضنفر شاهقلیان با انتشار ۲۱ مقاله در مجلات معتبر بین المللی ISI، بیش از ۲۹ مقاله در مجلات معتبر بین المللی غیر ISI، ۱۹ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی، بیش از ۱۰۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین المللی، تالیف ۹ عنوان کتاب، انجام ۹ طرح تحقیقاتی و مدیر مسئولی مجله روش‌های هوشمند در صنعت برق از دانشکده مهندسی برق، سید علی حسن‌زاده با انتشار ۴۱ مقاله در مجلات معتبر بین المللی ISI، ارائه ۱۸ مقاله در کنفرانس‌های معتبر بین الملللی و ملی و کسب عنوان مقاله بر‌تر فنی و مهندسی جشنواره فرهیختگان کشور از دانشکده مهندسی مواد و متالورژی، آرش کریمی‌پور با انتشار ۳۵ مقاله در مجلات معتبر بین المللی ISI، ۱۰ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی، ۲۲ مقاله در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین المللی، تألیف یک عنوان کتاب و ترجمه پنج عنوان کتاب و انجام دو طرح پژوهشی، داور برخی ار معتبر‌ترین مجلات مهندسی مکانیک از جمله Int. J. Heat & Mass Transfer و Int. J. Thermal sciences، از دانشکده فنی و مهندسی، علی صفار تلوری به خاطر انتشار ۳۱ مقاله در مجلات معتبر بین المللی ISI، ۱۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین المللی، تألیف ۲ عنوان کتاب و انجام ۳ طرح پژوهشی از دانشکده مهندسی هسته‌ای و علوم پایه، سهیلا ریاحی‌نژاد به خاطر انتشار ۱۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی ISI، ۱۰ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی، ۳۰ مقاله در همایش‌های معتبر ملی و بین المللی، تألیف ۳ عنوان کتاب و راهنمایی بیش از ۳۰ پایان نامه دکتری حرفه‌ای از دانشکده پزشکی، فرامرز صافی به خاطر انتشار ۱۵ مقاله در مجلات معتبر بین المللی و ISI، ۵۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین المللی، تألیف ۲ عنوان کتاب، راه اندازی موتور جستجوی ملی پارس جو برای استانداری اصفهان، راه اندازی اولین سرویس اصالت سنج متون بر اساس موتور جستجو و مدیر عاملی شرکت دانش بنیان از دانشکده مهندسی کامپیو‌تر، مهدی مومنی به خاطر انتشار ۳۰ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی، ۲۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی، ۴۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین المللی، تالیف ۵ عنوان کتاب و انجام ۵ طرح تحقیقاتی از دانشکده علوم انسانی، و مجید قشنگ عضو هیات علمی پراستناد دانشکده مهندسی هسته‌ای و علوم پایه به خاطر انتشار ۳۰ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی، ۲۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی، ۴۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین المللی، تالیف ۵ عنوان کتاب، انجام ۵ طرح تحقیقاتی و معرفی مقاله وی به عنوان مقاله داغ و پراستناد بر اساس پایگاه ISI به عنوان پژوهشگران بر‌تر واحد نجف آباد انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون آموزشی واحد نجف آباد:
واحد نجف آباد در 70 رشته گرایش دکترای تخصصی دانشجو می پذیرد
دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در 103 رشته گرایش مقطع کارشناسی ارشد و 70 رشته گرایش دکترای تخصصی در حوزه های علوم انسانی، فنی و مهندسی ،علوم پایه، هنر، معماری و شهرسازی دانشجو می پذیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از واحد نجف آباد، مسعود کثیری معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: ثبت نام آزمون ورود به دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم اکنون در حال انجام است و داوطلبان می توانند با مراجعه به وب سایت واحد نجف آباد با رشته گرایش های تحصیلی این واحد دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی آشنا شوند.


کثیری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف اباد با قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی ایران و امکان دسترسی آسان استانهای خوزستان، هرمزگان،فارس، یزد، مرکزی، قم، تهران،چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد و لرستان مهمترین مقصد تحصیلی دانشجویان کشور است. این واحد در راستای تحقق برنامه های ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، با در اختیار داشتن امکانات کامل آموزشی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و کارگاهی و فضای آموزشی مطلوب و امکانات گسترده رفاهی و خدماتی از قبیل خوابگاه، سالن های سرو غذا و مجموعه های ورزشی، به منظور تجهیز منابع انسانی جامعه به دانش کاربردی و بالابردن سطح دانش تخصصی نیروهای انسانی بخش های مختلف صنعت، خدمات و تجارت کشور اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی نموده است.
وی ادامه داد: این واحد دانشگاهی در70 رشته گرایش دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می کند. رشته های حقوق خصوصی،حقوق عمومی، حقوق بین الملل عمومی ، الهیات و معارف اسلامی، عرفان اسلامی و اندیشه های امام خمینی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق و اندیشه های امام خمینی، زبان وادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، آموزش زبان انگلیسی، حسابداری، روانشناسی سلامت، روانشناسی عمومی،مدیریت رسانه، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی تحقیق در عملیات، مالی، مدیریت سیستم ها، تولید و عملیات، استراتژی صنعتی، مدیریت ورزشی، فیزیولوزی ورزشی قلب و عروق،جغرافیا و برنامه ریزی شهری، جغرافیای سیاسی، جغرافیاو برنامه ریزی روستایی، آب و هوا شناسی، تاریخ ایران بعد از اسلام، تاریخ اسلام، تاریخ ایران قبل از اسلام، مهندسی صنایع، برنامه ریزی و مدیریت تولید، اتوماسیون، تحقیق در عملیات و مهندسی سیستم، مکانیک طراحی جامدات، بیومکانیک، تبدیل انرژی، فیزیک، ژئوفیزیک، زلزله شناسی، شیمی آلی، علوم و صنایع غذایی، معماری، شهرسازی، مهندسی عمران زلزله، آب و سازه های هیدرولیکی، مهندسی و مدیریت منابع آب، مهندسی و مدیریت ساخت، ژئوتکنیک، سازه، مهندسی کامپیوترنرم افزار، معماری سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی و رباتیک، مهندسی برق الکترونیک، قدرت، مخابرات، کنترل ومهندسی متالورژی و مواد از جمله رشته های تحصیلی واحد نجف آباد در مقطع دکترای تخصصی می باشند.

امير سرتيپ زواره اي:
دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد مي تواند نیاز های لجستیکی ارتش را برطرف كند
رئيس سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران که در دومین همایش اطلاع رسانی نیازها و پروژه های تحقیقاتی نزاجا در واحد نجف آباد حضور یافته بود، به بیان نيازهاي صنايع نظامي و دفاعی كشور و تشریح انتظارات ارتش از دانشگاه پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، امير سرتيپ سید مسعود رضا زواره اي پس از بازديد از بخش های مختلف کارگاهی و آزمایشگاههای این دانشگاه و آشنايي با توانمندي هاي علمي و كارگاهي اين دانشگاه با حضور در همایش اطلاع رسانی نیازها و پروژه های تحقیقاتی نزاجا خطاب به استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نجف آباد گفت: همگامي و همفكري نيروهاي متخصص ما با نيروهاي دانشگاه باعث مي شود به يك ارتقاء دو جانبه برسيم. دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد مي تواند نياز هاي ارتش در زمينه توليدات علمي را برطرف كند.

ديد ما نسبت به محصولات توليدي، استفاده مبتني بر ابزار است و نگاه دانشگاه بايد مبتني بر توليد علم و فناوري باشد. از آنجا كه ما محصول محور هستيم بايد براي رفع معايب و خلاء هاي علمي محصولات مان به سمت دانشگاه گرايش پيدا كنيم. واحد نجف آباد داراي پتانسيل هاي لازم و تعداد قابل توجهي عضو هيات علمي و دانشجو در مقاطع تحصيلات تكميلي است، این امکانات تحقیقاتی و منابع انسانی گرانقیمت مي توانند با توليد علم و دانش بومي ما را در رسيدن به اهدافمان ياري كنند.
سيد مسعودرضا زواره اي افزود: همكاري دانشگاه با صنايع دفاعي بايد به گونه اي باشد كه پويايي خود را حفظ كرده و محصولاتش در راستاي اهداف ما شكل بگيرد. الزامات و چارچوب هاي صنايع دفاعي بالا تر از سطح صنعت فعلي كشور است و به طبع رشد دانشگاه،صنعت و تامين نيازهاي نيروي نظامي بايد در اين چرخه بر آورده شود.
وي با مروري بر روند شكل گيري سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي زميني ارتش ادامه داد: خروج بيش از 50 هزار نفر مستشار از بدنه ارتش پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ما را با مشكلات عديده اي در زمينه آموزش کار با تجهيزات، انجام تعميرات و نحوه استفاده از برخي تجهيزات نظامي مواجه كرد. در چنين شرايطي و با شروع جنگ تحميلي تمركز ما بر فرآيند قطعه سازي بود و تا سال 71 باز سازي و نوسازي قطعات در دستور كار ما وجود داشت.

با اين حال ارتقا را نيز پيش روي خود مي ديديم تا اينكه پس از دستور فرماندهي كل قوا در سال 72 مبني بر لزوم طراحي، ساخت و توليد تجهيزات مدرن نظامي ، ماموريت اصلي ارتش به سه پروژه اوج، در نيروي هوايي با محصول هواپيماهاي صاعقه و آذرخش، پروژه موج، در نيروي دريايي با محصول ناوچه هاي كلاس سينا و ناوشكن جماران و پروژه ذوالفقار، در نيروي زميني با محصول تانك ذوالفقار ختم شد. پس از دست يابي به اين موفقيت ها فرآيند ارتباط با دانشگاه و تلفيق مهارت و خلاقيت با دانش مبتني بر علم روز دنيا در دستور كار ارتش قرار گرفت.
امير زواره اي خاطر نشان كرد: سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي زميني ارتش با حفظ مولفه هاي مهارتي و خلاقيتي، دانش را نيز در سطح وسيعي به خدمت گرفته است. اين بدان معنا نيست كه از توليدات علمي دانشگاه ها بي نياز هستيم. توليد علم بايد در دانشگاه صورت بگيرد، تبديل علم و دانش به محصول بايد در صنعت شكل گرفته و نهايتا خروجي اين چرخه براي ما قابل استفاده است. يكي از بزرگترين قابليت هايي كه مي تواند دست ما را در آينده براي مديريت عملياتي باز بگذارد حركت همراه با دانش است. نگاه ما به اين فرآيند، طراحي و ساخت تجهيزات جديد براي استفاده در سال هاي آينده است.


لازم به ذکر است دومین همایش اطلاع رسانی نیازها و پروژه های تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش جمههوری اسلامی ایران با مشارکت علمی دانشگاههای صنعتی اصفهان، صنعتی مالک اشتر،دانشگاه شهرکرد، دانشگاه اصفهان،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مرکز بهینه سازی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا و با شرکت محققان و پژوهشگرانی از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی مالک اشتر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار گردید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.