امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

گزارش بازدید دكتر واديم لوبوف رئیس اجرایی دانشگاه سینرژی روسی

IMG 0161دكتر وادیم لوبوف :

«واحد نجف آباد شگفت آور است»

رئیس و مدیر اجرایی دانشگاه بین المللی سینرژی روسیه با هدف بررسی شرایط امضای تفاهم نامه همكاری بین دو دانشگاه، از امكانات كارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد بازدید كرد.

دكتر وادیم لوبوف رئیس دانشگاه سینرژی روسیه پس از بازدید چند ساعته از بخش های مختلف دانشگاه، در جمع هیات رئیسه و مدیران ارشد اجرایی، واحد نجف آباد را شگفت آور توصیف كرد و ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: در تمام سفر هایی كه داشته ام دانشگاهی با این وسعت و كیفیت آموزشی همچنین توانمندی و پتانسیل های بالا مشاهده نكرده ام. قبلا شنیده بودم كه این دانشگاه یكی از بهترین دانشگاه های ایران است با این حال بازدید امروز باعث شد شگفت زده شوم

وادیم لوبوف در خصوص بازدید از واحد نجف آباد به خبرنگار آنا گفت : به نظر من این دانشگاه یك شهر بزرگ علمی است كه از زیر ساخت های بسیار خوبی نظیر استراحت گاه و محیط های ورزشی و فضاهای آموزشی برای دانشجویان برخوردار است. با برخی از اعضای هیات علمی صحبت كردم و در مورد امكانات و تجهیزاتی كه در كارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز این دانشگاه وجود دارد توضیحات خوبی ارائه دادند. كنار هم قرار گرفتن مدیریت توانمند و اساتید و اعضای هیات علمی باسواد موجب شده تا دانشجویان به بهترین شكل از لحاظ علمی تربیت شوند.

لوبوف با اشاره به اهداف این بازدید افزود: این بازدید شامل سه هدف عمده و مهم می باشد كه باید در مورد آنها برنامه ریزی نمود تا از این طریق به همكاری های مشترك آموزشی برسیم. انتقال تكنولوژی، پرورش و آموزش كارآفرینان و برگزاری دوره های آموزشی مشترک از جمله این اهداف است كه پس از امضای تفاهم نامه همكاری در سال جاری میلادی تمام این اهداف محقق خواهد شد. همچنین باید به دنبال راهی بود تا اعضای هیات علمی و استادان هر دو دانشگاه در ارتباط مستقیم با هم بتوانند از تجربیات یكدیگر در امر آموزش بهره ببرند.در همین راستا دانشجویان نیز می توانند در مسائل مختلف زندگی دانشجویی از افكار و تجربیات هم استفاده كنند.

وی در خصوص نتایج همكاری مشترك بین دو دانشگاه خاطر نشان كرد: در چارچوب این همكاری در صدد ایجاد و توسعه مركز رشد علمی هستیم تا بتوانیم از این طریق با جذب ایده های كاربردی برای هر دو طرف، پروژه هایی كه از لحاظ اقتصادی به مرحله بازدهی رسیده اند را پرورش داده و روی آنها سرمایه گذاری كنیم. رئیس اجرایی دانشگاه سرمایه گذاری صنعتی سینرژی روسیه ادامه داد: «احساس می كنم میتوانیم با برنامه ریزی های مناسب، همكاری های علمی، آموزشی و اقتصادی خوبی داشته باشیم. همكاری با دانشگاه نجف آباد برای من و همكارانم افتخار بزرگی است. خاطرات بسیار خوبی برای من از این بازدید باقی خواهد ماند و قطعا بیشترین توانمندی و پتانسیل علمی- دانشگاهی ایران را در این دانشگاه مشاهده كردم».

در ادامه سید محمد امیری رئیس دانشگاه ازاد اسلامی نجف آباد، با نگاهی اجمالی به پیشینه علمی این دانشگاه گفت: «تلاش ما این است كه جزو دانشگاه های نسل چهارم، یعنی دانشگاه های كار آفرین باشیم. در همین راستا توسعه و نگاه ویژه به مراكز رشد و فناوری، و علمی تحقیقاتی جزو اولویت های دانشگاه به شمار می آید. احداث شهرك علم و فناوری در فضایی به وسعت 120 هكتار از جمله اقداماتی است كه در این راستا صورت گرفته است. همچنین گسترش همكاری های بین المللی با دانشگاه های كشور های مختلف از جمله سینرژی روسیه ما را در رسیدن هر چه سریع تر به اهدافمان كمك خواهد كرد».

امیری در پایان ضمن اشاره به وجود تفاهم نامه های همكاری بین واحد نجف آباد با برخی از دانشگاه های دولتی روسیه خاطر نشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد آمادگی دارد تا با استفاده از تمام توانمندی ها و پتانسیل های موجود با دانشگاه سینرژی در زمینه های علمی، آموزشی و كار آفرینی همكاری كند تا از این طریق هر دو دانشگاه بتوانند علاوه بر ارتقاء سطح علمی و آموزشی خود، از تجربیات یكدیگر در زمینه های كار آفرینی و تبدیل علم به ثروت از طریق توجه به پروژه های دانش بنیان استفاده كنند.

IMG_0067 IMG_0108 IMG_0136 IMG_0161 IMG_0174 IMG_0219 IMG_0227 IMG_0236 IMG_0247 IMG_0264 IMG_0277 IMG_0286 IMG_0381 IMG_9842 IMG_9885 IMG_9887 IMG_9943 IMG_9952 IMG_9982 IMG_9985

این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.