امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
استاندار اصفهان:

خبرگزاری فارس_6بهمن ماه _طرح قطار شهری حومه اصفهان یک ابر طرح ۲.۲ میلیارد دلاری است

استاندار اصفهان گفت: قطار شهری حومه اصفهان شهرهای نجف‌آباد، شاهین‌شهر، مبارکه، مجلسی، بهارستان و چند شهر دیگر را به شبکه قطار شهری اصفهان متصل می‌کند و یک ابر طرح ۲.۲ میلیارد دلاری است.

خبرگزاری فارس: طرح قطار شهری حومه اصفهان یک ابر طرح ۲.۲ میلیارد دلاری است
 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در اولین جلسه قطار شهری حومه اصفهان که پیرامون بررسی سیاست‌های اجرایی شرکت مترو منطقه‌ای اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: قطار شهری حومه اصفهان شامل 150 کیلومتر قطار شهری است که شهرهای نجف‌آباد، شاهین‌شهر، مبارکه، مجلسی، بهارستان و چند شهر دیگر را به شبکه قطار شهری اصفهان متصل می‌کند و این مجموعه به‌عنوان یک شبکه به هم پیوسته 220 کیلومتری عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هزینه این ابر طرح با قیمت‌های امروز 2.2 میلیارد دلار یا بیش از 70 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: علاوه بر این، طرح مذکور دارای پیچیدگی‌های فنی و مهندسی خاص خود است که باید به آن توجه شود.

استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: باید یک نهاد و یا سازمان حاکمیتی مسئولیت این ابر طرح را بر عهده بگیرد و مطالعات جامع و کاملی در این شبکه توسط شرکت مشاور توانمند صورت پذیرد.

زرگرپور با تأکید بر اینکه بهره‌برداری کل شبکه باید به‌صورت جامع توسط یک شرکت انجام شود، بیان داشت: نحوه مشارکت دولت و میزان مشارکت بخش خصوصی و نحوه آن باید طراحی شود و کلیه اقداماتی که تاکنون صورت پذیرفته نیز باید در قالب جدید تطبیق داده شود.

وی اظهار داشت: باید کارگروهی متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار اصفهان، مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر عامل قطار شهری حومه اصفهان حداکثر ظرف یک ماه آینده موارد پنج‌گانه را کارشناسی و از تجربیات سایر شهرها و کشورهای دیگر نیز استفاده کند و نتایج در جلسه آتی جهت تصمیم‌گیری ارائه شود.

در ادامه این جلسه شهرداران و همچنین مدیر عامل شرکت قطار شهری حومه اصفهان گزارشی از وضعیت مطالعات، پیشرفت طرح ارائه کردند.

به گزارش فارس، این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی، شهرداران اصفهان، شاهین‌شهر، نجف‌آباد و مبارکه و مدیر عامل قطار شهری اصفهان برگزار شد.

لینک خبر

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.