امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری نجف آباد

آغاز بذرکاری کمربند سبز دامنه کوهستانی نجف آباد+ عکس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد 8بهمن ماه 42 نفر از کارگران مناطق شهرداری نجف آباد بذر کاری بادام کوهی(اسکوپاریا) را در عرصه 6 هکتار از دامنه کوههای نجف آباد انجام دادند.
به گفته مهدی پور معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری نجف آباد، مناطق بذر کاری شده پشت پارک کوهستان ضلع شرقی و همچنین پشت استخر کوهستان بسمت دارالقرآن بودند.
در صورت مساعد بودن مباحث جوی و بارشها این گیاه دیم تا سال دیگر جوانه خواهد زد و 4 سال دیگر نیز محصول داده و در صورت عدم بارش آبیاری آن برنامه ریزی می شود،این گیاه کمربند سبز دامنه کوهستانی نجف آباد را به عرض 4-20 متر و طول بذرکاری شده به شهروندان ارایه خواهد نمود.


بادام کوهی(اسکوپاریا) ، نام درختچه سبز رنگی است با برگ‌های باریک و کوچک که در اقلیم نیمه خشک ایران می‌روید. بادام کوهی از خانواده گل سرخیان می‌باشد. ارتفاع متوسط گیاه بین ۲٫۵ تا ۳ متر و قطر تاج پوشش آن نیز به ۲ تا ۲٫۵ متر بالغ می‌گردد. گل‌های سفیدرنگ بادام معمولاً قبل از ظهور برگ‌ها در اوایل فروردین‌ماه ظاهر می‌شوند.
بادام کوهی در خاک‌های عمیق تا نیمه‌عمیق، سنگ‌ریزه‌دار و بر روی تشکیلات آهکی – سیلیسی در شیب‌های ملایم کوهستان‌ها می‌روید. بومی ایران و منطقهٔ خاورمیانه، گستردگی در مناطق جنوبی، مرکزی و شمال شرق ایران، در کوه‌های آهکی- سنگلاخی است. دامنه‌های ارتفاعی رویش‌گاه بادام کوهی بین ۸۰۰ تا ۲۷۰۰ متر از سطح دریا، در خطوط هم باران ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر قرار گرفته‌اند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.