امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

تصاویر/ راز زشت‌ترین ببر جهان بر ملا شد!

  ببر سفید به دلیل چشم‌های آبی رنگ و خز تک فام خود در سراسر جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است. اما یک موسسه نیکوکاری از حقیقت وصف ناپذیر این حیوان پرده برداری کرده است!
 
 ببر سفید اما آن‌قدر در جهان نادر است که نمونه‌های موجود این گونه در باغ وحش‌ها حاصل جفت گیری درون نژادی است. حال مشکل اینجا است که این مسئله منجر به پدید آمدن برخی تغییرات ظاهری در گونه ببر سفید شده است.
 

زشت‌ترین ببر جهان!
کِنی، ببر سفیدی است که با پوزه‌ای کوتاه، صورتی کشیده و دندان‌های غیر متقارن متولد شد. این اتفاق نتیجه جفت گیری درون نژادی بوده است

 
تنها یک ببر از هر 1000 ببر به شکل «لیوسیسم» به دنیا می‌آید؛ لیوسیسم وضعیتی در جانوران است که در آن رنگدانه‌های پوست کمتر بوده و بر رنگ پوست و چشم این جانوران تاثیر می‌گذارد. بیماری لیوسیسم به خودی خود مشکلات سلامتی را به همراه می‌آورد، که این بیماری به لطف جفت گیری درون نژادی بدتر نیز شده است.
 
بسیاری از ببرهایی که با این بیماری به دنیا می‌آیند، با مشکلات اختلال دستگاه ایمنی و دو بینی مواجه هستند. برخی نیز با مشکلات عصب شناختی، چشم‌های متورم و انواع دیگر بدشکلی در صورت به دنیا می‌آیند.
 
حتی ببرهای سفید سالم نیز نمی‌‎توانند پس از تولد به حیات وحش برگردند. دلیلش نیز رنگ سفید آن‌ها است که هنگام شکار فورا پته آن‌ها را روی آب می‌ریزد!
 
کنی توسط یک فرد در ایالات آرکانزاس به دنیا آمد و در دو سالگی توسط موسسه محافظ حقوق حیوانات «ترپنتاین کریک» در سال 2000 نجات داده شد. زمانی که صحبت از زشت‌ترین ببر جهان می‌شود، ناخودآگاه گونه ببر سفید و کنی در ذهن‌ها پدیدار می‌شود.
 
زشت‌ترین ببر جهان!
 
زشت‌ترین ببر جهان!
ویلی از نژاد ببر بنگال است که با دو بینی مواجه است. احتمال داده می‌شود که ویلی برادر کنی باشد. گفتنی است ببر سفید، نوعی نژاد جهش‌یافته ببر بنگال است
 
زشت‌ترین ببر جهان!
کنی در سال 2008 و در سن 10 سالگی به دلیل ملانوما (تومور پوستی با منشا سلول‌های ملانین دار) جانش را از دست داد
 
زشت‌ترین ببر جهان!
حدود 80 درصد ببرهای سفید مرده به دنیا می‌آیند. مابقی ببرها نیز عمر طولانی ندارند
 
زشت‌ترین ببر جهان!
کنی و برادرش ویلی اختلالاتی داشتند که حاصل چندین نسل جفت گیری درون نژادی بود


منبع: Dailymail


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(6 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.