امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم/در مراسم بزرگداشت شهدای دانشجوی واحد نجف آباد

در مراسم بزرگداشت 9 دانشجوی شهید دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در دوران دفاع مقدس، با حضور مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حبیبی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس، حجت الاسلام تقوی مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان و جمعی از مسولین شهرستان، از خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر شد.

 سید محمد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در این همایش، رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را ستودنی توصیف کرد و گفت:«عزت، آبرو و جایگاه رفیع ملت ایران در دنیای امروز را مدیون خون شهدا هستیم.»
رئیس واحد نجف آباد و عضو شورای دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دانشجویان و حاضرین در جلسه افزود:« اگر رشادت، غیرت و ایستادگی شهدای ما نبود، جنایت هایی که امروز تکفیری ها در سوریه و دیگر کشور های همسایه مرتکب می شوند، در ایران نیز اتفاق می افتاد اما رزمندگان ما با گذشتن از جان خود چنان افتخاری را برای مردم سرافراز ایران به ارمغان آوردند که نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن می بالد. سرزمین و میهن عزیز ما در حال حاضر از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است. فضای امن و آرام جامعه ایران و این دانشگاهی که هم اکنون افتخار میزبانی خانواده معزز شهدا و دفاع مقدس را دارد ،و مامن خوبی برای فعالیت های علمی و آموزشی هست، بدون شک حاصل جانفشانی ها و مجاهدت شهدای عزیز ما در دوران دفاع مقدس است.»
امیری با اشاره به تامین هزینه های اولیه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از فروش اموال شهید میردامادی، ادامه داد:« اگر واحد نجف آباد توانسته با بیش از 90 هزار نفر فارغ التحصیل به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی کشور معرفی شود و خدمات علمی بی شماری را به جامعه ارائه دهد، به واسطه برکت خون این شهید و دیگر شهدای والامقام است. ما باید در همه حال قدردان رشادت ها و ایثارگری های این عزیزان باشیم. امروز با حضور خانواده شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم، یکی از روزهای به یاد ماندنی برای دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد خواهد بود.»


در ادامه مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت مقام والای شهدا، گفت:« اگر این سوال مطرح شود که پیام شهدا در دهه چهارم انقلاب اسلامی به ما چه خواهد بود؟ باید گفت پیام آنان چیزی جز ثابت قدمی در راه انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) نخواهد بود. در این صورت به طور قطع ملت ایران درقله های افتخار خواهد ایستاد و می توانند در هزاره سوم تاریخ ساز شود. می توانیم با ثبات قدم در ابتدای قرن بیست و یکم، تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کنیم و با مداومت در این مسیر قدرت های شیطانی و زورگویان عالم را به زیر بکشیم.»
یدالله جوانی در ادامه خاطر نشان کرد:«امروز گروه ها و جریاناتی شکل گرفته که می خواهند به جوانان ما تلقین کنند که وجود دشمن یک توهم و خوابزدگی است و می توانیم با همه دوست باشیم. این درست است که ما با کسی دشمنی نداریم اما آنها که حاضرند برای سلطه بر جهان میلیون ها نفر را به خاک و خون بکشند دشمن ما هستند. دشمن ما کسی است که مخالف رشد، پیشرفت و هویت ماست و امروز آمریکا و اسرائیل غاصب در راس این دشمنان قرار دارند."
جوانی با نگاهی به تحولات سیاسی و نظامی منطقه افزود:" دشمنان ما به خوبی دریافته اند که نمی توانند از طریق نظامی ایران را تهدید کنند از این رو جنگ فرهنگی و اقتصادی به راه انداخته اند. آنها میخواهند با اعمال تحریم های ظالمانه و هجمه های فرهنگی ملت ما را به زانو در بیاورند و ما را از هویت و اسلام خواهی باز دارند. نباید در برابر دشمن ترسید و سرگرم نقشه های مختلف آنان شد."
در پایان این مراسم با اهداء لوح یادبود و هدایای نفیس از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد. حضور مادر شهید سرافراز، سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین در دوران دفاع مقدس در این مراسم از نکات جالب توجه بود.

همگام با شهرداری(کانال رسمی شهرداری نجف آباد): https://telegram.me/najafabd

پایگاه خبری شهرداری:news.najafabad.ir

سایت شهرداری:www.najafabad.ir/portal

کانال شهرداری در آپارات: http://www.aparat.com/najafabadm

نقشه نجف آباد:map.najafabad.ir

سامانه ارتباطات مردمی:137

سامانه پیام کوتاه: 30001360


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.