امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد خبرداد

6 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس نیمه تمام نجف آباد

 مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد در آیینی بیش از 2 هزار نفر از معلمان و دبیران بازنشسته این شهرستان را دعوت کرد تا ساعاتی کنار هم بنشینند و یاد و خاطره روزهای خوش دوران تدریس و کار را گرامی بدارند. این همایش به مدت چهار شب در مجموعه فرهنگی تربیتی شهید باهنر گلدشت برگزار شد.

در حاشیه همایش مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد به خبرنگار اصفهان امروز گفت: همایش تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد که ویژه کادر آموزشی بود توانست ساعات خوشی را برای همکاران بازنشسته که سال‌ها از حال هم بی‌خبر بودند رقم بزند.
مهدی ابراهیم به آمار بازنشستگان فرهنگی شهرستان نجف‌آباد اشاره کرد واظهارداشت: در حال حاضر حدود 3 هزار و 800 بازنشسته در آموزش‌وپرورش نجف‌آباد وجود دارد که متأسفانه بانک جامع اطلاعاتی از این عزیزان نداریم ویکی از اهداف این همایش نیز تشکیل و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی جامع از بازنشستگان فرهنگی است.
وی در ادامه تعداد دانش آموزان شهرستان راحدود 50 هزار نفر اعلام کرد وگفت: از این تعداد 27 هزار نفر در دوره ابتدایی و بقیه در متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند که نسبت دختر و پسر مساوی است. ابراهیم اضافه کرد: حدود 4 هزار نفر به کار تدریس و آموزش دانش آموزان اشتغال دارند که اغلب از خانم‌ها هستند.
وی در ادامه به بررسی وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان پرداخت و عنوان کرد: حدود 45 درصد از فضاهای آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد فرسوده است و می‌توان گفت: با داشتن 60 مدرسه دونوبته با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه هستیم.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد اضافه کرد: در حال حاضر 6 پروژه مدرسه نیمه‌ تمام در شهرستان داریم که 50 درصد سهم خیرین انجام‌شده اما دولت به دلیل نبود اعتبارات نتوانسته سهم خود را انجام دهد و با احتساب هر مدرسه حدود یک میلیارد تومان می‌توان گفت برای تکمیل این پروژه‌ها 6 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که خیرین به کمک آموزش‌وپرورش بیایند حدود 100 مدرسه ابتدایی موردنیاز شهرستان ساخته می‌شود است که به ‌طور میانگین می‌توان گفت یک هزار کلاس درس به فضای آموزشی اضافه و مشکل مدارس ابتدایی برطرف می‌شود و در غیر این صورت و بدون کمک خیرین موفق نخواهیم بود.
ابراهیم در پایان تبعیض بین بازنشستگان و شاغلین را یکی از معضلات این قشر فرهیخته جامعه بیان کرد وگفت: بازنشستگان با حقوق بسیار کم زندگی سختی را سپری می کنند که امیدواریم دولت به‌ویژه سازمان بازنشستگی در این خصوص چاره‌اندیشی کند.

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.