امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد:

شکسته شدن رکورد فروش کتاب استان پس از انقلاب اسلامی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به دنبال اختصاص بالاترین میزان یارانه خرید کتاب به استان اصفهان طی سال گذشته، رکورد فروش کتاب در دوران پس از انقلاب نیز شکسته شد که این امر نشان دهنده علاقه مردم استان به این عرصه تاثیر گذار مشروط به حمایت دستگاه های اجرایی است.
شکسته شدن رکورد فروش کتاب استان پس از انقلاب اسلامی
به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، حجت الاسلام ارزانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در همایش تجلیل از نویسندگان شهرستان با بیان این مطلب گفت: طی سال گذشته برای بیش از دو هزار اثر ارسالی مجوز چاپ صادر شده که این میزان نسبت به سال قبل از آن چیزی در حدود 300 مورد رشد نشان می دهد و در کنار آن نیز تعداد کارشناسان بررسی کننده کتاب از 25 نفر به 32 نفر که دارای مدرک دکتری و یا معادل آن هستند، افزایش پیدا کرده که این امر سرعت صدور مجوزها را افزایش می دهد.
ارزانی اختصاص بودجه ای ناچیز برای خرید کتاب طی سال گذشته را پس از چندین سال توقف یکی دیگر از رویداد های قابل توجه حوزه فعالیت خود دانست و خاطرنشان کرد: با هدف اعمال برخی تغییرات اساسی در فرآیند برگزاری "جایزه کتاب سال"، این برنامه را در سال گذشته برگزار نکرده ایم ولی تلاش داریم در سال جاری این اتفاق مبارک را تکرار کنیم که از جمله تغییرات ساختاری آن می توان به شرکت دادن آثار در صحنه رقابت بر اساس اعلام آمادگی مولفان اشاره کرد.
وی ادامه داد: شهرستان نجف آباد در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس همواره به عنوان یکی از نقاط برجسته استان و کشور مطرح بوده است و جای بسی خوشبختی است که امروز نیز شاهد درخشش فعالان عرصه نویسندگی و کتاب آن در سطح استان و بعضا کشور هستیم.
ارشد فرهنگ و ارشاد استان در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی روایی و قرآنی اهمیت علم و دانش اضافه کرد: قوام هر شهر و دیاری به فرهیختگان و دانایان آن دیار وابسته است و در مسیر رشد و بالندگی ارزش های مختلف، کتاب به عنوان بهترین ابراز می تواند مورد استفاده بهتر جامعه قرار گیرد.
لازم به ذکر است، در پی کار پژوهشی که طی یک سال گذشته توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد صورت گرفته، نزدیک به 830 نویسنده شناسایی شده اند که از این تعداد 587 نفر مرد و مابقی زن بوده و در مجموع نیز بیش از 2 هزار و 200 اثر آنها به بازار نشر عرضه شده که در این میان موضوعات دینی و ادبیات بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.
در حال حاضر نیز شش انتشارات فعال در سطح شهرستان نجف آباد به فعالیت خود ادامه می دهند که قدیمی ترین آنها در سال 82 مجوز فعالیت گرفته و برای جدید ترین مجموعه نیز در سال 92 اجازه فعالیت صادر شده است.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.