امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
منتظری در مراسم امضا موافقت نامه قطار حومه ای اصفهان-نجف آباد:

اتصال ریلی ۷ شهر با بهره‌برداری از قطار حومه‌ای نجف‌آباد-اصفهان/مشارکت با وزارت راه و شهرسازی برای شهرداری‌ها یک فرصت است

مسعود منتظری

شهردار نجف آباد مشارکت با وزارت راه و شهرسازی برای شهرداری‌ها یک فرصت دانست و گفت: با نگاهی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد کلانشهرها می‌توانند بسیاری از مشکلات حمل و نقلی خود را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مسعود منتظری امروز دوشنبه ۲۸ دی در مراسم امضای موافقت‌نامه قطار حومه ای اصفهان-نجف آباد با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح گفت: این طرح در وزیر راه و شهرسازی به نجف آباد به وی پیشنهاد شد و با دید بازی که دکتر آخوندی دارد با این پیشنهاد موافقت کرد.

وی با بیان اینکه پس از آن با پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان استانی با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت٬ موفق به تنظیم این موافقت نامه شدیم٬ ادامه داد: این قطار از سه شهرستان پرجمعیت نجف‌آباد٬ خمینی‌شهر و اصفهان را به هم متصل می‌کند.

شهردار نجف‌آباد با اشاره به جایگاه ویژه شهرنجف‌آباد افزود: چنین مدل حمل‌ونقلی برای نجف آباد یک نیاز بود و این خط ریلی که از ۷ شهر عبور می‌کند می‌تواند بسیار از ترافیک مبادی ورودی به اصفهان بکاهد.

وی ادامه داد: در این پروژه‌ها شهرداری‌‌های ۷ شهر اقداماتی از جمله آزادسازی تملک و دارایی‌های حاشیه راه و حریم را پیگیری می‌کنند و برای زیرساخت پروژه نیز اقدام خواهند کرد.

منتظری یادآور شد: فازهای بعدی این پروژه قرار است با تفاهم‌هایی که صورت گرفته توسط بخش خصوصی اجرایی شود. در همین پروژه نیز با همکاری که با بخش خصوصی داشتیم قرار شده است کار زیرساخت و ابنیه ایسنگاهی برعهده آن‌ها باشد و در ازای آن برای بخش خصوصی امتیازاتی مثل استفاده از فضای تجاری ایستگاه‌ها در نظر گرفته شود.

شهردار نجف‌آباد مشارکت با وزارت راه و شهرسازی را یک فرصت برای شهرداری‌های سراسر کشور دانست و گفت: اخیرا در نشست عمومی مدیران شهری به این مطلب اشاره کردم و اعتقاد دارم با نگاهی که در وزارت راه  و شهرسازی وجود دارد کلانشهرهای بزرگ می‌توانند بسیاری از مشکلات حمل و نقلی خود را برطرف کند.

وی یادآور شد: احداث خط قطار حومه‌ای اصفهان-نجف آباد به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود که در صورت تأمین منابع از سوی شرکت راه‌آهن و شهرداری‌ها، ۳ ساله به بهره‌برداری می‌رسد. طبق پیش‌بینی‌ها در سال اول بهره‌برداری این پروژه ۶۰ هزار مسافر از طریق این خط‌ آهن جابه‌جا خواهند شد/.

لینک خبر:http://goo.gl/e73aia


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.