امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نجف آباد،اصفهان - ایرنا -معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری نجف آباد، میزان زباله تولید و جمع آوری شده در این شهر در سال گذشته را دو برابر متوسط جهانی اعلام کرد.

تولید زباله در نجف آباد دو برابر متوسط جهانی است

اصغر مهدی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سال گذشته بیش از 48 هزار تُن زباله از سطح شهر جمع آوری شد که بر اساس سرانه جمعیت اعلام شده توسط شبکه بهداشت و درمان، سهم تولید زباله روزانه هر شهروند نجف آبادی حدود 535 گرم تخمین زده می شود که این میزان نزدیک به دو برابر متوسط جهانی است.
وی متوسط تولید روزانه زباله جهان را بین 250 تا سیصد گرم در روز اعلام کرد و گفت: برای جمع آوری ماهیانه چهار هزار و 708 تُن زباله از سطح شهر 150 میلیون تومان هزینه می شود که این میزان در کل سال گذشته به عدد یک میلیارد و 810 میلیون تومان رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن 7 درصد رشد داشت.
مهدی پور در باره سرانه هزینه جمع آوری زباله برای هر شهروند نیز خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود این میزان برای هر شهروند هفت هزار و 200 تومان و برای اعضای یک خانواده بطور متوسط 27 هزار و 500 در سال است.
وی گفت : این آمار بر اساس زباله جمع آوری شده در طول شب و روز برآورد شده است بطوری که رعایت نکردن تاریخ و ساعت بیرون گذاشتن زباله توسط برخی شهروندان، مبالغ قابل توجهی را به بودجه شهرداری نجف آباد تحمیل می کند.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد. 

لینک خبر:http://www3.irna.ir/fa/News/82144955/


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.