امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش اصفهان امروز معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به برخی شایعات

دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد همچنان مسقل است

این واحد استقلال استغنا، توانمندی‌های علمی و توسعه خاص رادارد و هیچ‌گونه مصوبه‌ای مبنی بر عدم استقلال این واحد ابلاغ نشده و تمام گمانه‌زنی‌ها در این مورد شایعه است.

مراسم تکریم از خدمات 16 ساله سید محمد امیری رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد روز گذشته در سالن شهید چمران این دانشگاه با حضور جمعی از مدیران استان و شهرستان نجف‌آباد، اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه و معتمدین شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه مراسم تکریم از خدمات 16 ساله سید محمد امیری، گفت: گداخت هسته ای بحث روز دنیا می باشد زیرا تشعشع و زباله هسته ای از خود به جای نمی گذارد و به عنوان یک دستاورد علمی و فنی جدید مورد بحث است.
حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری خاطرنشان کرد: دکتر قرآن نویس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت تحقیق و بررسی بر روی گداخت هسته‌ای را بر عهده دارد و به نتایج خوبی دست پیداکرده است.
وی افزود: در مذاکرات بر جام و پس از بر جام کشورهای طرف مذاکره با ما به‌نوعی متعهد شدند که در خصوص جوش و گداخت هسته‌ای با ایران همکاری کنند و ایران عضو باشگاه جوش هسته‌ای شود که قطعاً دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
** دانشگاه و حوزه، پیوندی برای تجدید حیات همه انسان‌ها است
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به تاریخچه شکل‌گیری این دانشگاه هم‌زمان با سالروز آزادی فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: دانشگاه یعنی جایی که مهد علم است، آزاد به معنای آزاداندیشی و حریت و اسلامی آن نیز برگرفته از بصیرت و اسلام ناب محمدی است. وی افزود: اولین پول این دانشگاه را امام راحل کمک کرد ودرحال حاضر 500 هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که 11 هزار کارگاه و آموزشگاه بخشی از امکانات آن است. علی عسگری به بودجه این دانشگاه نیز اشاره کرد وگفت: سالانه 10 هزار میلیارد تومان بودجه این دانشگاه است و در دوره مدیریت جدید 2 میلیون مترمربع ساخت‌وساز و فعالیت عمرانی انجام‌شده است.
حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری افزود: نجف‌آباد کانون مبارزه در دوران انقلاب اسلامی و علم و اندیشه بوده و دانشگاه آزاد اسلامی از نمونه‌های بارز همین کانون علمی هست که شکوفا شده و با تلاش شبانه‌روزی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نیازهای جامعه که دسترسی به علم و دانش است را تا حد اعلا امکان‌پذیر کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دنیا رتبه 116 به این دانشگاه اختصاص‌یافته و در تلاش هستیم تا چند سال آینده این رتبه به زیر 100 برسد.
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با بی‌اساس خواندن برخی شایعات مبنی بر عدم استقلال واحد نجف‌آباد تأکید کرد: واحدهای علوم تحقیقات تهران و نجف‌آباد به‌عنوان تنها واحدهای جامع مستقل دانشگاه آزاد اسلامی شناخته‌شده‌اند زیرا این واحدها استقلال استغنا، توانمندی‌های علمی و توسعه خاص رادارند و هیچ‌گونه مصوبه‌ای مبنی بر عدم استقلال این دو واحد ابلاغ نشده و تمام گمانه‌زنی‌ها در این مورد شایعه است.

خبرنگار : عباس چیوایی


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.